Op 8/11/2018 werd onze geparkeerde wagen aangereden. De bestuurder werd naar het ziekenhuis vervoerd waardoor de politie een PV opstelde vermits er geen mogelijkheid was tot het invullen van het Europese aanrijdingsformulier. We verwittigden meteen de verzekeringsmaatschappij Ethias waar we verzekerd waren tot ongeveer 20/11/2018. Wij kregen enkele dagen later het proces-verbaal met onze versie van de feiten. Ethias vroeg deze ook op bij de tegenpartij om ons dossier te vervolledigen. De bestuurder was verzekerd bij Baloise, een bedrijf dat bij dezelfde groep als Ethias hoort. Dit heeft enkele weken geduurd. Ethias zegt dat zij verschillende keren het PV van de bestuurder hebben opgevraagd, maar er was nog steeds niets. Desondanks hebben we ondertussen een expertise laten uitvoeren om de schade aan onze wagen vast te stellen. Ethias meldde ons dat het 6 maanden tot 1 jaar zou duren voordat ze het PV van de bestuurder hebben. Alles stond op dat moment dus stil en we zouden minstens 6 maanden met zware schade aan de auto moeten rijden. We merkten op dat er steeds meer onderdelen het lieten afweten vanwege de schade (voornamelijk vochtproblemen). We zijn dan zelf bij de bestuurder gaan aankloppen om het PV op te vragen. Zij gaven ons dt meteen mee. Hij had ons meegedeeld dat zijn PV al van de eerste moment was doorgegeven aan Baloise. We vonden het dan erg vreemd dat Ethias het proces-verbaal maar niet te pakken kreeg. Onze expertise werd uitgevoerd op 7/12/2018. Twee weken later kregen we te horen dat het verslag nog niet in orde was. De autogarage heeft verschillende keren contact opgenomen met CED (expert) om het verslag te bemachtigen. Ethias liet alles over in handen van CED en hield ons nergens van op de hoogte. Ethias nam geen contact op met CED om het verslag op te vragen om ons dossier af te ronden. Er werd niets gedaan vanuit Ethias om ons verder te helpen. Ondertussen is het 3/01/2019 en is er nog steeds geen vooruitgang. Telkens we naar Ethias bellen, krijgen we een ander persoon aan de lijn. Telkens weer iemand die ons niet verder kan helpen. Deze personen zijn erg onvriendelijk en erg geagiteerd. We hebben zelf zoveel mogelijk in handen proberen te nemen vermits Ethias niets doet. Wat hebben we dus zelf gedaan? PV van de bestuurder opgevraagd en doorgehaald naar Ethias, langs geweest op het CED en expertiseverslag opgevraagd en doorgemaild naar Ethias, bellen naar Ethias om te vragen hoe het staat met ons schadedossier gedurende 2 maanden. Bij gevolg is de schade aan onze wagen ernstig en hebben we vochtproblemen in de wagen. Ook zijn we erg boos omdat Ethias zelf geen stappen onderneemt om dit probleem op te lossen. Ze laten het dossier ondertussen al 2 maanden aanslepen. Dit kan voor ons echt niet vermits wij de benadeelde partij van het ongeval zijn en Ethias telkens weer verwoord dat we volledig in ons recht zijn. Toch is het nog steeds niet opgelost.