Beste,
Ik heb mijn keuken aangeschaft bij Grando Keukens Merksem. Onlangs kreeg ik problemen met mijn wasmachine, en via Grando werd ik in contact gebracht met Whirlpool voor de herstelling. De wasmachine bleek vervangen te moeten worden, en Whirlpool heeft op garantie een nieuwe laten leveren. De levering en installatie werden verzorgd door VPD.
Helaas ging de installatie door VPD bijzonder slordig te werk, met als gevolg dat mijn keuken beschadigd werd. Ik heb direct na de installatie foto’s van de schade naar VPD gestuurd. Bovendien was de wasmachine niet goed geplaatst, waardoor ik VPD opnieuw heb moeten laten komen. Bij een derde poging pas werd de wasmachine correct geplaatst, maar werd de sifon niet goed gemonteerd. Na de installatie werd er ook geen test uitgevoerd om de goede werking van de wasmachine te verifiëren.
Bij het in gebruik nemen van de wasmachine bleek de sifon los te zitten, waardoor onze keuken volledig nat werd. Dit heeft schade veroorzaakt aan de keukenkast en andere spullen die onder de wasbak lagen. Hierop heb ik Grando Keukens gecontacteerd, die ter plaatse zijn gekomen voor een schadebestek. Dit schadebestek heb ik naar hen doorgestuurd.
Tot mijn verbazing weigert VPD de verantwoordelijkheid voor de schade te erkennen en willen zij de schade niet vergoeden.
Ik heb eveneens aan Whirlpool gemeld dat de schade het gevolg is van het nalatig handelen van VPD, de installateur die door hen werd ingeschakeld. Ik verwacht dan ook dat deze schade vergoed wordt.