Beste,Ik kreeg een factuur in de bus voor een 'dringende herstelling' uitgevoerd op 29/01/2020. Ik ben niet van plan om de factuur te betalen. Vooreerst werd er niks hersteld. Ten tweede werd de schade veroorzaakt door de technieker van cozie bij het vorig onderhoud. Ik stuurde de firma al enkel keren een email hierover, doch niemand reageerde. Ik stel de firma klima+/verwarmslimmer/cozie aansprakelijk voor de schade (hoge herstellingskosten en roetschade). Alles even op een rijtje: In september 2017 plaatst de firma Klima+ een nieuwe condensatieketel, merk De Dietrich.Begin december 2018 herstel en onderhoud van de condensatieketel door de firma verwarmslimmer.be, een firma die deel uitmaakt van de groep Klima+. Het herstel betrof een opengebarsten afvoerslang, veroorzaakt door een fout van de technieker bij de plaatsing van de ketel toen werd een te nauwe afvoerslang aangesloten. (Van dit te herstellen onderdeel kreeg ik een creditnota.)In januari 2020 is mijn condensatieketel defect. Ik krijg hem niet meer aan te praat. In het weekend bel ik het nummer dat ik op de website van Klima+ vind en ik word - zonder dat te beseffen -doorgeschakeld naar de firma Cozie. Ik vraag voor een dringend herstel (want geen verwarming, geen warm water en vier kleine kinderen in huis, in de winter...). Ik krijg te horen dat er in het weekend geen herstellingen gebeuren. Na het weekend komt er een technieker van Cozie langs. Hij zegt meteen 'oei, ik ken dat merk van die ketel niet (om eraan te werken)'. Hij ziet al vlug dat er ongewoon veel roet in de ketel zit. Hij probeert een aantal knoppen uit (zonder de handleiding te raadplegen), forceert de brander, zodat er langs achter een buis losschiet en het roet door de kamer vliegt. Hij neemt er foto's van, zegt dat hij me niet kan helpen en dat ik een schouwveger moeten laten komen. Hij laat me met de vuiligheid en met een niet werkende brander achter... Op mijn vraag hoe het komt dat ik de firma Klima+ belde en het de firma Cozie is die langskwam, kreeg ik als antwoord dat dat Klima+/Verwarmslimmer/Cozie nu één grote firma geworden is. Er komt een schouwveger, die zegt dat de schouw vrij is en hij niks kan doen, want de buis vanbinnen schoonmaken is werk voor diegene die het onderhoud van de ketel doet. Ik had geen zin om weer niet geholpen te worden door Cozie/Klima+, dus neem ik contact op met een andere firma uit de streek met de vraag om mijn ketel te herstellen. De technieker van die firma ziet vrij vlug wat die ongewone grote hoeveelheid roet veroorzaakt heeft: er zat een verkeerde sproeier op. Bij het onderhoud in dec. 2018 door de firma verwarmslimmer.be/Klima+ werd er dus een verkeerde sproeier gebruikt (hoek waaronder gesproeid wordt was verkeerd). De schade is zodanig groot dat ze een technieker laten komen van de firma De Dietrich zelf. Op 14/02/2020 komt een technieker van de firma De Dietrich. De schade werd vastgesteld en opgetekend door hem. De schade werd veroorzaakt door een fout bij het vervangen van de sproeier, zei hij: foutieve sproeier of niet vastgezette sproeier. De sproeier werd het laatst vervangen door een technieker van Cozie (december 2018).U begrijpt dat de kosten van de opgelopen schade hoog oplopen. Doordat de schade veroorzaakt werd door een technieker van Cozie, stel ik die firma daarvoor aansprakelijk. Hierdoor ben ik niet van plan om de factuur die ik vandaag kreeg te betalen. Meer nog, ik verwacht van hen een financiële tegemoetkoming om de opgelopen schade te vergoeden.Vriendelijke groeten, Goedele