Terug

Schade aan droogkast bij aanvraag tot herstelling

Closed Openbaar

ELVP BVBA

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. O.

Naar: ELVP BVBA

16/01/2022

Ik contacteerde de firma ELVP BVBA uit Merelbeke om een herstelling uit te voeren aan onze AEG droogkast.De technieker zou langskomen op 10/01/2022, een exact tijdstip kon niet meegegeven worden. Voor mij geen probleem, daar ik vriendelijk verzocht mij even op voorhand te contacteren zodra hij in aantocht was. Dit gebeurde niet en stond plots aan de deur, mijn echtgenote was gelukkig thuis en liet de man binnen. De droogkast is moeilijk bereikbaar daarom dat ikzelf aanwezig zou zijn om even te helpen om deze vrij te maken, dat kon dus niet aangezien ik niet verwittigd was. Nu de oorzaak gevonden van het probleem, zoals te verwachten nog kosten, geen probleem.Echter kom ik thuis en is de droogkast helemaal niet meer correct gemonteerd. De afwerkingsrooster voor de luchtuitstoot sluit niet meer en het opvangreservoir voor het water sluit niet meer. Ook geen enkel betaalbewijs mogen ontvangen. Ik uit mijn ongenoegen via mail en vraag een tegemoetkoming en terugstorting. Ik krijg heel aanvallende mail terug en snel snel een herstelbon met een bedrag waar nog niet eens de BTW apart staat opgesplitst. Het lijkt wel allemaal mijn fout te zijn omdat meneer niet goed kon werken, terwijl dit vermeden kon zijn als hij mij even had gecontacteerd. Beweert nu steeds dat de droogkast niet meer hersteld zou worden door ons en we wel een nieuwe zouden kopen, ik weet niet waarom ik dit zou zeggen als er 10 jaar garantie op de motor is... Nee mijn echtgenote gewezen op zeer hoge kosten voor de herstelling waardoor zij dan heeft gezegd om beter een nieuwe te kopen zonder beter te weten. Daar steekt meneer zich nu achter weg, dus dan mogen we iets slechter achter laten dan hoe het er voor was? Nu op geen enkele manier krijg ik iets gedaan. Buiten een opgemaakte herstelbon die niet eens ondertekend is door ons krijg ik niks. Wanneer ik vraag om de factuur te ontvangen voor die werken, krijg ik als antwoord hier reken voor particulieren een administratieve kost, voor klanten met BTW nr doen we dit gratis. Dit is vrij discriminerend, ik verwacht nog steeds een officiële factuur voor mijn eigen archief. Alsook een commerciële tegemoetkoming voor de slechte hermontage van deze firma, want nu moet ik aan een andere firma uitleggen waarom deze zo slecht in elkaar zit, het lijkt voor hen dan wel alsof ik zelf er aan gesleuteld heb.

Berichten (1)

ELVP BVBA

Naar: V. O.

17/01/2022

Reagerend op de onderstaande klacht.- wij werken met vooraf afgesproken tijdzones waar de klant vooraf met akkoord gaat per mail. Als er vooraf een reden opgegeven wordt om eventueel 15 min voor onze aankomst een sms te sturen doen wij dat ook meestal. Dat was hier niet het geval.Wij zijn er helemaal niet van overtuigd dat het toestel niet correct ineen zat bij ons vertrek. Ondanks dat hebben wij 2 x per mail voorgesteld het toestel te komen bekijken en het correct in elkaar te steken. Daar werd niet op ingegaan. Enkel centen werden er geeist. Onze forfaitprijzen zijn vooraf gekend en per mail vooraf nog eens vermeld. En daar wil meneer nu een fikse korting op. Niet meer of niet minder.Er werd per mail een kopie van de op de dag zelf opgemaakte herstelbon verstuurd per mail. Deze bonnen worden steeds enkel getekend door ons als ze voldaan zijn.Nooit door de klant.Iedere keer een factuur opmaken per particuliere klant ,, is veel extra werk en nutteloos.Alles wordt via de dagcontanten aangegeven, zoals het brood bij de bakker.Wij voeren sinds 1985 dergelijke herstellingen uit en hebben( gelukkig) zo goed als nooit klachten. En zeker geen van deze aard. Maar ja nieuwe tijden, nieuwe technieken.Daar doen we echter niet aan mee. ELVPservice Verstuurd vanaf mijn iPad Op 16 jan. 2022 om 18:51 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform