Geachte mevrouw/heer,
Op 02-04-2025 kocht ik een IT- BARISTINA - in DE WINKEL KREFEL OUDENAARDE. en betaalde ik er 220,00 €voor.
Na 30-05-2025 - max. 24 maanden] vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Nl. het espressoapparaat wil niet meer malen.
Meer specifiek, [BESCHRIJVING VAN HET DEFECT].
Op 30-05-2025 heb ik dit gemeld aan PHILIPS E-care REVERSE LOGISTICS STENOGRAAF 2 6921 EX DUIVEN NEDERLAND.
EEN EERSTE en dus GOEDE OPLOSSING, Philips stuurt mij een nieuw toestel en in de verpakking van mijn nieuw toestel stuur ik mijn oud toestel terug.
Dus: de zaak is mooi opgelost en het nieuw toetsl doet het uitstekend.
Maar op datum van : 22-06-2025 opnieuw DEZELFDE STORING ALS BIJ TOESTEL 1 nl. het apparaat wil niet meer malen.
Ik vraag om zoals vorige keer om mij nog eens een nieuw toetsel te sturen en dan zal ik zoals vorige keer het defecte toestel in de originele verpakking terug sturen.
MAAR DIT KAN NIET MEER
IK DIEN EERST HET TOESTEL TERUG TE STUREN EN DAN ZAL MEN HET NA REPARATIE HET TOESTEL TERUG STUREN.
MAAR IK LEES: zie hieronder servicebon v Philips
"U bent zelf verantwoordelijk voor de zending. Er is geen controle van de werkplaats of de fabrikant ."
IK VRAAG AAN PHILIPS OM MIJN EEN LEGE ORIGINELE VERPAKKINGSDOOS OM HET TOESTEL VEILIG TE KUNNEN TERUG STUREN
Dit kan echter niet.
Dus gezien men weet hoe veilig een toestel wordt verpakt bij Philips om een veilige verzending te verzekeren, kan ik met mijn beschikbare middelen; ABSOLUUT NIET VERZEKEREN DAT HET HET TOESTEL VEILIG OP MIJN VERANTWOORDELIJKHEID BIJ PHILIPS AANKOMT.
BESLUIT: philips stuur mij aub een originele verpakkinsdoos en dan pas kan ik met zekerheid van veilige verpakking het toestel aan jullie sturen.
Dank bij voorbaat aan Philips.
Ghislain DE WILDE
Hieronder de gegevens van de SERVICEBON Philips.
Beste Ghislain de Wilde,
Wij hebben uw reparatie aanvraag ontvangen en zullen deze zo spoedig mogelijk voor u gaan behandelen.
Het referentienummer voor uw verzoek is: IT-Baristina-14108381
Product: BAR300/60
Type order*: Reparatie onder garantie
Fout beschrijving: R: krefel
I: Apparaat maalt geen bonen
T: pssu
S: WO created
* Het opgegeven type bestelling wordt altijd gecontroleerd door de werkplaats.
Ga als volgt te werk:
Print de reparatiebon uit en voeg deze bij de zending. Het reparatiebewijs is als PDF-document bij deze mail gevoegd of u kunt hier klikken.
Verpak uw apparaat veilig. Gebruik bij voorkeur de originele verpakking, verpak alle losse onderdelen afzonderlijk en gebruik voldoende vulmateriaal. Zie de gedetailleerde informatie over de verpakking in de bijlage.
U heeft ervoor gekozen het pakket zelf te bezorgen. Verstuur het pakket snel en volg de onderstaande instructies.
U bent zelf verantwoordelijk voor de zending. Er is geen controle van de werkplaats of de fabrikant
U kunt de bestelgegevens/status 24 uur per dag controleren via onze webpagina:
https://www.infotip-rts.com/View.rts.IS-Baristina-14108381-12CA2133-0E587B7E
- Print het verzendlabel uit en bevestig dit op de buitenzijde van de verpakking.
- Breng het pakket naar een afgiftepunt.
Een afgiftepunt vindt u hier:: https://www.dhlparcel.be/nl/particulieren/vind-dhl-servicepoints?op=Zoek+DHL+punt&q=9790+Oudenaardseweg .
We willen u bedanken voor uw medewerking.
Aarzel niet om contact met op te nemen als u meer hulp nodig heeft.
Philips Home Living wenst u een goede dag.
Met vriendelijke groet,
Philips Home Living
Neem contact op met onze klantenservice en krijg persoonlijke hulp omtrent al uw productgerelateerde vragen.
In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs.
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Ghislain DE WILDE
0476/299648
Bijlagen:
• Orderbevestiging
• Betalingsbewijs