Rioversan - Probleem wordt niet hersteld
Rioversan
Start een klachtAard van probleem:
AndereKlacht
B. V.
Naar: Rioversan
BesteEind 2020 lieten we een offerte opstellen door Dhr. Patrick De Vré voor de totaalrenovatie van onze badkamer. Na schriftelijk akkoord (begin 2021) zouden de werken in de zomer van start gaan maar deze start werd met allerlei excuses meermaals uitgesteld. Wanneer we de hoop bijna hadden opgegeven, startte de zaakvoerder begin 2022 aan de badkamer en werkte hij - tegen alle verwachtingen in - de badkamer tot in de puntjes af. Ook dat ging niet zonder enige vertraging want in de plaats van de vooropgestelde twee weken zaten we ruim 5 weken zonder stromend bad(kamer).Hier wil ik - vanwege de (uiteindelijk) kwalitatieve aflevering - niet te ver over nasjotten maar het enige puntje van kritiek is echter wel dat de afzuiging niet correct functioneert.Daarvoor nodigden we de zaakvoerder (eind februari) opnieuw thuis uit en (opnieuw na meermaals aandringen....) kwam hij (eind maart) langs om het probleem in kaart te brengen. Daaropvolgend beloofde hij diezelfde week nog met een oplossing te komen.Inmiddels heb ik de zaakvoerder al sinds eind maart 2022 meermaals proberen te contacteren (telefonisch alsook per mail) maar hij lijkt wel (opnieuw) van de aardbodem verdwenen te zijn.Inmiddels heb ik ook een voorstel gedaan om de herstelling/werken door iemand anders te laten uitvoeren en deze kosten op hem te verhalen maar ook daarop komt geen antwoord.In ieder geval wil ik verdere vochtschade voorkomen en wil ik graag een snelle oplossing!
Berichten (2)
Rioversan
Naar: B. V.
Beste.Ik ga de Heer Vranken Bart deze week nog zeker aanschrijven.Dat zal nu vrijdag of zaterdag zijn.Met vriendelijke groeten - Rioversan BVBAPatrickRIOVERSAN BV (hoofdzetel)Boombekelaan 11A2660 HobokenRIOVERSAN BVBA (bijhuis privé)Sint-Lenaartsesteenweg 772310 RijkevorselTel 03/337.16.74GSM 0478/11.80.42BE 0670.602.570www.rioversan.berioversan@telenet.be
Rioversan
Naar: B. V.
Beste Heer Mevr. Vranken.Eerst en vooral ook voor jullie de beste wensen voor het nieuwe jaar 2023 met succes in al uw plannen en vooral een goede gezondheid.Ten tweede, neen ik ben helemaal niet van de aardbol verdwenen zoals u zegt in uw mail.Ik zit niet alle dagen achter mijn PC en werk mij de naad uit het lijf zoals men dat zegt te overleven, het lukte mij allemaal heel goed vandaar ik ook bij jullie kon beginnen met uw badkamer renovatie.De werken waren inderdaad niet op twee weken gedaan maar op 5 weken, op twee weken was dat voorzien met personeel maar zoals u weet heb ik geen personeel meer en heb ik dit werk ook helemaal alleen moeten doen, plus dan dat er meerdere bijkomende werken waren die ik ook helemaal niet kon voorzien . . . . . .Plaatsen van de douche, doordat de chape in de badkamer slechts 2 à 3 cm dik was kon ik met de afvoeren en waterleidingen helemaal niet weg doorheen de chape zoals was voorzien in de prijsofferte, ik heb daardoor de afvoer en de waterleidingen helemaal rond de badkamer moeten leggen achter het bad door tot aan de lavabo's aansluiting wat niet voorzien was, nochtans was er op voorhand gezegd dat er meerwerken zouden kunnen zijn als dit probleem zich zou voordoen maar dat kon ik pas vaststellen tijdens de uitvoering van de werken en bij de afbraakwerken van de oude badkamer werd dat al snel duidelijk dat de chape met moeite 2cm dik was en het onmogelijk was waterleidingen en afvoeren in de chape te plaatsen, waardoor er geen andere mogelijkheid was een nieuwe afvoer te plaatsen op het gelijkvloers onder het plafond boven de keukenkasten waardoor ik in de keuken ook noodzakelijk de bekasting boven de keukenkasten moest weghalen wat allemaal niet voorzien was.Om met buizen aan de lavabo's te geraken wat in de prijsofferte voorzien was langs de chape moest ik met de leidingen helemaal rond en moest ik de leidingen in de scheidingsmuur van de badkamer en slaapkamer inkappen, vermits dat dit slechts een halfsteense muur was, was het dan ook onvermijdelijk om niet door de muur door te kappen, ik heb die muur aan de andere kant in de slaapkamer dan ook moeten bijwerken plus al het meerwerk om de buizen tot daar op zijn plaats te krijgen, in de keuken heb ik de bekasting dan ook terug moeten dichten na het plaatsen van de nieuwe afvoer wat ook allemaal niet voorzien was.Door heel deze wijziging van de oorspronkelijk voorziene werken moest ik noodzakelijk ook in het naastgelegen toilet op de eerste verdieping naast de badkamer en toilet op het gelijkvloers openingen maken om de afvoer van de badkamer te kunnen verlagen en om tot onder de het plafond van de badkamer te geraken omdat ik geen andere keuze had dan de afvoer te verlagen omdat de chape van de badkamer te dun was, dat waren allemaal een heel pak meerwerken die helemaal niet voorzien waren.Dan het feit dat ik de elektriciteit van de badkamer ook helemaal heb vernieuwd vanuit de kelder wat ook niet voorzien was, jullie hadden geen afzonderlijke 0,003 differentieel voor de badkamer zoals wettelijk verplicht, in de kelder stond er wel een 0,003 differentieel maar na onderzoek was deze aangesloten op het keuken gedeelte inplaats van de badkamer zoals het wettelijk verplicht is, de persoon die destijds uw elektriciteitsleidingen geplaatst heeft, die heeft zijn werk niet goed gedaan want dat klopte helemaal niet, we hebben het daar ter plaatse meermaals over gehad en ik heb u dat ook getoond, daardoor heb ik volledige nieuwe elektriciteitsleidingen getrokken vanuit de kelder met de nodige aanpassingen in de elektriciteitskast van extra zekeringen en een 0,0003 differentieel zoals wettelijk voor een badkamer verplicht, ook dat was allemaal niet voorzien in de oorspronkelijke prijsofferte en dat weet u goed genoeg.Ik heb dan ook nog de betonplaat in de badkamer moeten uitkappen om de douche te kunnen plaatsen wat ook niet voorzien was doordat de chape te dun was, je hebt ter plaatse gezien dat ik gleuven heb moeten slijpen in de betonplaat om de afvoeren van de douche te kunnen wegwerken in de betonplaat en om de douche gelijk met de vloerplaat te kunnen plaatsen, ik ben dan ook zeer voorzichtig tewerk gegaan om niet door de betonplaat te zitten want dan had ik zoals ter plaatse gezegd in de keuken binnen gezeten, ook allemaal werken die niet op 5 minuten gedaan waren en ook helemaal niet voorzien waren in de oorspronkelijke prijsofferte.Ik heb voor bijna 3.500,00 Eur aan bijkomende werken uitgevoerd wat ter plaatse tijdens de werken besproken is maar u weigerde deze bij te betalen terwijl ik er wel degelijk recht op had, u hebt met eigen ogen al deze meerwerken kunnen vaststellen maar u weigerde van één euro meer te betalen dan de prijs op de prijsofferte, als het maar om een kleinigheid aan meerwerken zou gaan had ik daar helemaal geen probleem over gemaakt maar voor al deze meerwerken had ik gemakkelijk kunnen doordrijven, mijn advocaat zij mij toen dat ik al deze meerwerken had moeten laten vaststellen door een gerechtsdeskundige en de kostprijs van de meerwerken daar eveneens had voor moeten laten vaststellen, ik heb dat niet gedaan, mijn advocaat verklaarde mij toen voor zot, ik was van redenering op dat moment, die mensen hebben lang moeten wachten op hun badkamer en ik zal het allemaal maar zo laten terwijl dat het hier niet over 5,00 Eur aan meerwerken ging, en terwijl dat het helemaal niet mijn fout was waardoor de werken aan uw woning veel later begonnen waren, ik zat in de miserie door andere niet betalende klanten die mij in deze miserie hadden gebracht.Ik heb daar toen voor gekozen daar geen zaak van te maken wat ik gemakkelijk had gekunnen maar dan hadden de werken moeten stilgelegd worden, dan had er een gerechtsdeskundige moeten aangesteld worden enz. en dat had dan ook allemaal 2 tot 3 maand geduurd en daar had ik allemaal geen zin in want ik had mijn centen te hard nodig en dat wisten jullie ook goed genoeg en we moeten eerlijk zijn daar hebben jullie dan ook gretig gebruik van gemaakt he, laten we eerlijk zijn.En dan dat probleem met die ventilatie, ik heb op al die jaren misschien al 50 à 60 badkamers gedaan en zelfs meer maar nog nooit heb ik dit probleem gehad, die motor die er ook bij jullie in het plafond zit gebruik ik al jaren en nog nooit heb ik dit probleem gehad, ik ben daar voor bij de hoofdverdeler zelf geweest en de situatie met de foto's erbij van de uitvoering van de werken voorgelegd en die zeggen ook, dat kan niet, je hebt perfect gedaan wat je moest doen, inderdaad ja maar toch is het probleem er.De enige mogelijkheid is een zwaardere motor te plaatsen in het plafond met een extra afzuigpunt buiten de douche ruimte, bv ergens ter hoogte van de Cv-radiator langs de kant van het bad, een zwaardere motor gaat uiteraard iets meer geluid geven maar dat zal dan onvermijdelijk zijn.Ik zal dat oplossen Bart maar heb nog een beetje geduld, ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit een werk onafgewerkt of niet in orde achter gelaten, dat is niemand die dat kan zeggen, ook al in welke situatie dat ik zit zal ik mijn werk goed beeindigen en dat kan door heeel veel mensen bevestigd worden, spijtig dat de menen alleen maar negatieve dingen op Facebook plaatsen en niet het positieve, daar ga ik niet over uitbreiden want dat heeft geen zin.Nu om eigenlijk een lang verhaal kort te maken ben ik nog niet uit de miserie, na jullie ben ik een groot dakterras gaan doen in de Pareislaan in Hoboken, die mensen waren chinezen, dat maakt mij allemaal niet uit maar dat terras is helemaal afgewerkt zoals het hoort maar buiten mijn voorschot heb ik daar nooit mijn geld gehad, die mensen zijn volgens hun woorden heel onverwachts naar China moeten vertrekken voor een ziek familie lid maar tot op vandaag zijn die mensen nog steeds niet terug en ondertussen staat die woning zelfs te koop, is in handen van mijn advocaat nu maar er zou door de bank beslag op de woning gelegd zijn en deze staat nu openbaar te koop, en die mensen - waar zijn ze ?, niemand weet het, die klant van Gent waar ik u destijds over sprak, die heeft mij ook nooit betaald en is ondertussen failliet, das zo maar eventjes 128.000,00 Eur dat ik kwijt ben, hij heeft privé een grote eigendom in Gent, een appartement aan Zee in Knokke en een appartement in Manhattan New-York maar die staan op privé en daar kan ik niet aan, ik heb altijd moeten factureren aan zijn vennootschap en het is zijn vennootschap dat failliet is dus ik kan niets doen, ondertussen zijn al zijn eigendommen in de Onderwijsstraat in Antwerpen verkocht door de curator maar er blijft voor mij en enkele andere niets over want de belastingen en RSZ en de baken hebben het eerste recht, en hij had die rechtszaak tegen OVAM verloren en moest daar nog 900.00,00 Eur betalen plus alle kosten dus er bleef niets over.Dan een twee maand geleden had ik nog een klant die mij moest betalen die failliet verklaard werd in oktober 2022, ook weeral 9.360,00 Eur die ik nooit ontvangen heb en meer dan waarschijnlijk ook nooit zal krijgen, dat dossier loopt nog dus dat is nog afwachten maar mijn advocaat zegt mij ook - reken er maar niet op dat je nog iets gaat krijgen.Ik heb gekozen voor te vechten Bart en als je alle puntjes op de i zet dan weet je dat, ik had destijds ook de boeken kunnen neerleggen maar ik heb dat niet gedaan want anders hadden jullie uw voorschot kwijt geweest en dat wou ik niet, ik zou zoiets nooit iemand kunnen aandoen, ik heb ervoor gezorgd hoe moeilijk het ook was uw werken te kunnen uitvoeren, en dan nog al die bijkomende werken uitgevoerd zonder daar maar één euro meer voor te ontvangen terwijl je goed genoeg weet wat al die bijkomende werken inhoudde en wees eerlijk je hebt daar een beetje misbruik van gemaakt van mijn situatie, we zijn volwassen mensen Bart dus ik denk wel dat we dat tegen elkaar kunnen zeggen maar goed ik heb daarvoor gekozen, in mijn eigen nadeel maar ok dat is mijn keuze, ik zal uw probleem (ventilatie) oplossen Bart maar wees een beetje redelijk en heb nog even geduld en ik zal het oplossen.Met vriendelijke groeten - Rioversan BVBAPatrickRIOVERSAN BV (hoofdzetel)Boombekelaan 11A2660 HobokenRIOVERSAN BVBA (bijhuis privé)Sint-Lenaartsesteenweg 772310 RijkevorselTel 03/337.16.74GSM 0478/11.80.42BE 0670.602.570www.rioversan.berioversan@telenet.be
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten