Terug

Retouradres in China

Closed Openbaar

Oscire.nl

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. L.

Naar: Oscire.nl

01/08/2025

Beste, Betreft bestelling 34695 waarvoor ik reeds eerder meermaals contact met u opnam. De dag van ontvangst van mijn bestelling (23/07/2025) stelde ik vast dat 2 van de 3 bestelde artikels niet voldeden aan mijn verwachtingen. Ik zocht diezelfde dag nog de nodige retour-instructies op en was me er terdege van bewust dat de kost van die zending te mijner laste zou zijn. Echter groot was mijn verbazing toen ik zag dat ik verondersteld werd deze retour te sturen naar een adres in China ! De kosten van deze retourzending naar China bedragen 86 € terwijl de aankoopsom van deze 2 artikels 75 € bedraagt. Het is duidelijk dat dat geen optie is. Nog steeds diezelfde dag neem ik contact op met uw diensten en vraag een retouradres in BE of NL te kunnen krijgen waarop jullie me laten weten 'mij daar niet verder mee te kunnen helpen'. Ik neem opnieuw contact op en herhaal mijn vraag waarop jullie me doodleuk antwoorden 'dat ik akkoord gegaan ben met de Algemene Voorwaarden'. Ik vind dit echt van de pot gerukt. Voor het plaatsen van de bestelling en voor het akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden heb ik me effectief ingelezen. En het klopt dat jullie nergens zeggen dat er naar een adres In Nederland retour gestuurd kan worden, maar die illusie houden jullie weldegelijk voor. Ik voel mij dan ook opgelicht door jullie en in de kou gezet door jullie. Dit is geen correct retourbeleid. 75 € is geen klein bedrag om zomaar in de vuilbak te smijten. Bovendien betreft mijn zending lichtgewicht artikels. Dat wil zeggen dat er voor elke zending die eventueel door iemand retour zou gestuurd worden, de verzendkost d'office hoger zal liggen dan de waarde van de produkten. Ik neem aan dat jullie cijfers qua retourzendingen er heel positief uitzien. Jullie score op klantentevredenheid daarentegen... Bij deze wil ik jullie nogmaals vragen mij een retouradres in NL of BE aan te reiken zodat we dit verder op een professionele manier kunnen afronden. Dank

Bemiddeling door Testaankoop 18 augustus 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform