Beste
Ik ontvang graag een gefundeerde oplossing om de broek van bestelling #1155 volledig terugbetaald te krijgen.
Dat het retourneren van aangekochte artikelen op kosten van de consument zelf dient te gebeuren, staat vermeld op jullie website. Daar kan ik niets tegen inbrengen.
Wat echter deontologisch onjuist is, is dat jullie een namaakbroek aanleveren terwijl deze op jullie website voorgesteld wordt d.m.v. afbeeldingen van een authentiek exemplaar. En nu van mij verwachten dat ik deze op eigen kosten terugstuur naar China om mijn aankoopbedrag terugbetaald te krijgen.
De retourreden "Product voldoet niet aan de verwachtingen" is hierbij nog te zacht uitgedrukt. Het betreft een fake broek. Dat is gewoon bedrog. En daarvoor moet ik niet opdraaien lijkt me.
Ook alle uitleg die ik van jullie ondertussen al per mail ontvangen heb, is zeer onsamenhangend:
- Jullie beweren enkel een magazijn (en fabriek) in China te hebben terwijl op jullie website staat dat er ook retouradressen zijn in België, Nederland en Duitsland.
- Jullie geven aan dat het 20-60 dagen duurt om het pakket terug in het magazijn te krijgen maar in een eerdere mail gaven jullie aan dat het +/- 5 werkdagen duurt om producten aan te leveren na bestelling op jullie webshop.
- Jullie hechten blijkbaar gigantisch veel aandacht aan het ecologische proces en vermijden daarom liever retourzendingen maar het betreft hier een broek die 100% Europees is - althans toch het originele merk zoals voorgesteld op jullie website. Het feit dat deze dan vanuit Europa naar China gaat om daar gestockeerd te worden, van daar dan weer richting Europa gaat na bestelling op jullie Nederlandse webshop en in geval van retour terug richting China moet, staat haaks t.o.v. die groene filosofie om CO2-uitstoot te vermijden. Voor een valse broek die in China geproduceerd wordt, ligt dat natuurlijk anders...
Graag dus een degelijke oplossing naar mij als consument toe om dit recht te zetten aub.