Beste,Ik besteld op 10/12 een kunstkerstboom online bij Royal Christmas. (kunstkerstbomen.nl). Het gaat over een grote boom met ingewerkte lichtjes. Volgens de afbeeldingen/foto's op de site zag deze er prima uit. Nu online een grote aankoop doen zonder de boom effectief te zien is altijd risicovol maar er stond zeer duidelijk bij dat wanneer 'niet goed?, geld terug!'. Dus we besloten deze toch te bestellen en indien het toch tegen viel dachten we deze gewoon terug te sturen. Op 13/12 is de boom dan geleverd, 3 dozen, gewoon onder onze carport gezet (waarde van €500!!) voor iedereen om mee te nemen. We openen de doos en zien dat het absoluut niet is wat we gehoopt hadden. De takken zien er heel fake en plastiek uit, we hebben de boom zelfs niet uit de doos gehaald en de andere 2 dozen dicht gelaten. Ik doe dan ook een mailtje dat we niet tevreden zijn met het product en we deze wensen te retourneren en vraag welke verdere stappen ik dien te ondernemen. Ik krijg dan als antwoord dat ze het jammer vinden dat we de boom niet mooi vinden, ze verkopen hem veel en met decoratie er in is het vinden zij een mooi boom. En de link van het retourproces. Ik volg de 4 stappen. Eerste stap was reeds gebeurd namelijk via e-mail op de hoogte brengen dat we willen retourneren met de factuurnummer. (dat was dus de vorige mail) Vervolgens voer ik de overige 3 stappen uit, er van uit gaan dat het in orde is dat ik de retour verzend aangezien ik als antwoord kreeg dat ze het jammer vinden en de link voor retour. Zodra de 3 pakketen verzonden waren via een DPD punt (30 euro!! eigen kosten) stuur ik opnieuw een mailtje met onze gegevens voor de retour te verwerken en het bedrag terug op onze rekening te storten zodra de pakketjes zijn aangekomen bij hen. Ik krijg dan als antwoord dat ze niet weet wat de reden is dat we de boom terugsturen en dat ze hier geen toestemming voor gegeven heeft. Na een paar keer op en af te mailen krijg ik dan als antwoord dat het pakket zal worden geweigerd. Met als gevolg dat een paar dagen later de 3 dozen terug onder onze carport lagen. We hebbend dan meermaals geprobeerd te bellen maar kregen de persoon waar we mee gemaild hebben niet aan de lijn. Ze gingen terugbellen maar dat is ook nooit gebeurd. Verder waren ze dan echt heel onbeleefd aan de telefoon. Het is echt schandalig! Ik heb alle mails nog in mijn mailbox staan.