Terug

Retour van tuinset die er anders uitziet dan op hun website. Exterioo gewoonweg onbereikbaar!!

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. S.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

11/05/2022

Beste, Op 21/03/2022 bestelden we online bij Exterioo een tuinset. Het betreft de 'OVIEDO 160-240cm WIT POLYWOOD + 6 OVIEDO STOELEN WIT' (artikelnr. 102105). Op 28/03/2022 werd de tuinset thuis geleverd. Toen we deze aankregen, zag de tuinset er niet hetzelfde uit als op de foto op hun website. Om dit wat meer te verduidelijken: Het was een witte aluminium tuinset en de tafel was met polywood hout. Op het internet is het hout van lichte kleur, in werkelijkheid is het hout donker. We houden niet van deze kleur. Als de foto hetzelfde was zoals in werkelijkheid, hadden we deze set nooit aangekocht.Diezelfde dag hebben we meteen Exterioo gecontacteerd. Telefonisch waren ze bereikbaar en zeiden ze dat we een dossier moesten aanmaken op hun site. Zo gezegd, zo gedaan. Er kwam maar geen schot in de zaak. Ondertussen heb ik ze meermaals proberen te bereiken, maar zonder resultaat. Telefonisch kunnen we niemand bereiken, en de chat is ook niet altijd beschikbaar.Uiteindelijk hebben we iemand via de chat te pakken gekregen op 25/04/2022. We zijn ondertussen een maand verder.Deze heeft een nieuw dossier aangemaakt en voorgesteld een andere tuinset te kiezen. Dit hebben we gedaan en we kregen een mail dat een andere dienst ons zo snel mogelijk zal contacteren voor de verdere regeling. Op 05/05/2022 heb ik een mail gestuurd, omdat zij op geen enkele manier bereikbaar waren. Ik heb er nooit reactie op gekregen. Ondertussen zijn 11/05/2022 en hebben we nog steeds niets gehoord.Gisteren hebben we weer eens geprobeerd iemand telefonisch te bereiken, maar er was weer niemand beschikbaar. De chat was eveneens niet beschikbaar. Met andere woorden, wij kunnen niemand bereiken.We wilden Exterioo nog een kans geven om een andere tuinset te kiezen, maar hoe de communicatie verloopt die er zelfs niet is, zijn wij zeer ontevreden over hun diensten en willen we de tuinset gewoon retourneren zonder in te wisselen voor een andere tuinset.Daarbovenop, als je een tuinset wil retourneren, dienen we 75 euro kosten te betalen. Wij willen dit niet betalen, aangezien de foto's niet overeenkomen met hoe de tuinset er in realiteit uitziet.

Berichten (7)

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: V. S.

13/05/2022

----------------------------------------------Christine, 13 mei 2022 16:43 CESTHallo,We bieden Mevrouw Silber onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat ze ervaart en voor onze late reactie in haar dossier.Er werd een voorstel geformuleerd in haar online dossier mogen we vragen dat ze dit even bekijkt aub ?Alvast bedankt,Met vriendelijke groeten,ChristineCustomer CareExterioo Tuinmeubelen09/298 10 43----------------------------------------------Klachtenbox, 11 mei 2022 10:34 CEST --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[KZL6P7-EVZP] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[KZL6P7-EVZP]

V. S.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

20/05/2022

Beste, Wij wensen alles graag te retourneren, zowel de tuinset als de beschermhoes. Kunnen wij dit zelf terug brengen naar de Exterioo winkel in Kontich ? Mag,Valérie Silber

V. S.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

06/06/2022

Beste,We kregen een bericht dat de tuinset zou opgehaald worden op woensdag 8 juni 2022. Ik heb meteen een bericht terug gestuurd met de melding dat er niemand thuis is dus dat die datum niet mogelijk is. Ik heb een andere datum voorgesteld nl. vrijdag 10 juni 2022. We kregen geen reactie dus heb ik enkele dagen later nogmaals gestuurd. Nog steeds geen antwoord.Ook hebben we klachten gelezen van andere mensen die in dezelfde situatie zitten , dat zij hun geld niet terug kregen. Wij willen zeker zijn dat het geld wordt teruggestort naar onze rekening. MvgValérie Silber

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: V. S.

08/06/2022

----------------------------------------------Christine, 8 jun. 2022 13:46 CESTHallo,We bieden de klant onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat ze ervaart.Er werd een update voorzien omtrent de ophaling en terugbetaling in haar online dossier . Mogen wij haar vragen dit dossier te raadplegen aub ?Met vriendelijke groeten,Met vriendelijke groeten,ChristineCustomer CareExterioo Tuinmeubelen09/298 10 43----------------------------------------------Klachtenbox, 6 jun. 2022 19:56 CEST --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[22RODW-7DZE] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[22RODW-7DZE]

V. S.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

11/06/2022

Zoals vermeld in jullle laatste bericht, zouden jullie diensten onze tuinset komen ophalen op vrijdag 10 juni. Wij zijn heel de dag thuis gebleven voor de ophaling van onze tuinset, doch niemand is komen opdagen. We hebben niets vernomen. Het is schandalig na al die maanden dat we nog steeds zelf achter de veren moeten zitten van jullie bedrijf. Wij vragen om zo snel mogelijk contact op te nemen om een datum af te spreken dat de tuinset wordt opgehaald !

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: V. S.

14/06/2022

----------------------------------------------Christine, 14 jun. 2022 14:05 CESTHallo,We bieden Mevrouw Silber onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat ze ervaart.De goederen werden opgehaald op 08/06/2022 . De terugbetaling volgt binnen de 14 dagen nadat de goederen retour zijn in ons centraal magazijn.Met vriendelijke groeten,Met vriendelijke groeten,ChristineCustomer CareExterioo Tuinmeubelen09/298 10 43----------------------------------------------Klachtenbox, 11 jun. 2022 20:27 CEST --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[WPZEG8-O2Z2D] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[WPZEG8-O2Z2D]

V. S.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

14/06/2022

Beste , Zoals eerder vermeld was 8 juni 2022 voorgesteld door jullie diensten, waarop ik meteen heb geantwoord dat wij niet in de mogelijkheid waren om thuis te zijn. Wij hebben vrijdag 10 juni 2022 voorgesteld en wij kregen hiervoor een bevestiging. Jullie diensten zijn toen niet komen opdagen ondanks de bevestiging.De tuinset is dus nog steeds niet opgehaald en ik wens graag dat ik word gecontacteerd voor een nieuwe datum van ophaling.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform