Terug

Retour ongegrond niet aanvaarden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: Toop Bv

17/05/2020

Beste, Ik bestelde op 1/4/2020 een printer bij deze externe verkoper, via Bol.com. Nu, gezien deze periode had ik geen andere optie om op deze manier tot zelf een printer te kunnen bemachtigen. Echter, moest de printer, de kopie's zich aan bepaalde vereisten voldoen o.a de kwaliteit moest optimaal zijn, de werking van de printer, etc... Het waren namelijk officiële papieren. De printer voldeed niet aan de verwachte vereisten. Zo, kwam mijn eerste pagina er half gedrukt uit met een foutmelding, de tekst zelf was net een 3D effect het enige wat nog mankeerde in de doos, was zo'n brilletje. Dus 1 dag na ontvangst heb ik de printer retour aangemeld dit met de gebreke bij vermeld als het niet voldeed aan de verwachte kwaliteit. Zoals ik het recht heb bij online shopping, mag ik het product alleen gebruiken om te kunnen beoordelen bij twijfel of ik het wel wil houden. Dit ook gedaan. Ik heb geen boek gekopieerd integendeel een aantal pagina's gekopieerd met telkens hetzelfde terugkerende probleem. De printer was terug als retour aangekomen bij de verkoper. En 2 weken geleden kreeg ik een mail dat de printer zal worden hersteld en als dit gebeurd is, de printer terug naar mij gestuurd wordt. Op heel die periode ertussen had ik niet de tijd om hierop te wachten. Mijn papieren moesten op tijd ingeleverd worden. Laat staan ik hier nota bene weet van had wat de herstelling betreft.Ik heb de verkoper meermaals duidelijk gemaakt dat ik de printer NIET wil hebben. Intussen had ik ook al een oplossing gevonden voor mijn papieren en bovenal heb ik GEEN GELD meer over om die printer te KUNNEN betalen.Het belangrijkste van alles is dat ik aan Bol.com nog heb gevraagd of ik de printer ook mag testen en ik kreeg groen licht van hen. (Het was niet duidelijk vermeld in verkoper zijn voorwaarden)Na dit beknopte gedeelte gezegd te hebben, kreeg ik als antwoordt, samengevat dat ze de printer gerust willen houden maar ik alsnog de rekening moet betalen. - Je kan me veel wijsmaken maar ik ben nog altijd niet z*t.Weerom, hetzelfde antwoord gegeven als voordien. En extra bijvermeld: Dat ik het simpelweg NIET KAN betalen. Dat ik het recht heb om te retourneren als ik niet tevreden ben en enkel in GEBRUIK is geweest om te BEOORDELEN. Waarop zij vervolgens het voorstel deden om mij 5% korting te geven. Ik weet niet wat men nu NIET kan begrijpen als je zegt dat je het NIET kan betalen. Wat is hier zo moeilijk aan? Dus heb ik vervolgens als response laten weten dat ik test aankoop zal inlichten. Hier heb ik (nog) geen reactie op gekregen.Inmiddels heb ik al 1 betalingsherinnering gekregen met als titel dat het al de 2de herinnering is. Een eerste heb ik nooit ontvangen. Bij deze begint de tijd dus te dringen. Ik moet die printer NIET hebben en zal ook niets betalen omdat ik het niet kan!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform