Datum: 11 juni 2025
Veneera Europe GmbH
Frohnhofweg 15
50858 Köln
Deutschland
Tel.: +49 221 82829036
Registergericht: Amtsgericht Köln
Registernummer: HRB 104559
Geschäftsführer: Sven Winkel, Jonas Schulz
Umsatzsteuer-Identifikationsnummer: DE339995073
Betreft: Niet ontvangen terugbetaling van geannuleerde bestelling – bedrag €204
Geachte heer/mevrouw,
Op 21 mei 2025 plaatste ik via uw website een bestelling van een Veneera veneer-gebit, met een totaalbedrag van €204, welke onmiddellijk werd betaald via mijn originele betaalmethode.
Op 22 mei besloot ik om deze bestelling te annuleren. Ik nam daarvoor contact op met uw klantendienst, en kreeg ook vlot antwoord. Mij werd gevraagd om een klachten- of retourformulier in te vullen, wat ik correct en tijdig via e-mail heb gedaan. Uw medewerker bevestigde daarop dat ik binnen maximaal 14 dagen de terugbetaling zou ontvangen via mijn oorspronkelijke betaalmethode.
Tot op heden, meer dan 2 weken later, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen. In de tussentijd heb ik:
• Meerdere e-mails gestuurd zonder antwoord te krijgen,
• Verscheidene keren telefonisch contact proberen opnemen, waarbij ik genegeerd werd, op de wachtlijn werd gezet of de lijn werd verbroken,
• Op een bepaald moment telefonisch de belofte gekregen dat ik tegen het einde van de week mijn geld zou terugkrijgen, met als reden “problemen met de boekhouding”. Ook dat is niet nagekomen.
Ik stel hierbij vast dat er geen opvolging is van uw beloftes en dat ik opzettelijk genegeerd lijk te worden. Dit is niet alleen frustrerend, maar ook in strijd met de consumentenrechten zoals bepaald door de Europese regelgeving inzake online aankopen en herroepingsrecht.
Ik eis dan ook dat het bedrag van €204 onmiddellijk wordt teruggestort. Indien ik binnen de 7 kalenderdagen geen terugbetaling ontvang, zal ik genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen: