Zoals reeds telefonisch en via e-mail gemeld, is onze schuifraam uit de rail gegleden. De foto’s ter illustratie hebben we u bezorgd.Ik heb de schuifraam open geschoven, zoals we dagelijks doen, en vervolgens heb ik een kleine ‘krak’ gehoord. Ik heb de schuifraam met heel veel moeite terug dicht gekregen en op slot kunnen doen. De ramen werden geïnstalleerd in augustus 2019. En reeds in september 2019 hadden we hetzelfde probleem.Is er misschien een structureel probleem met dit type raam? Aan de telefoon wisten jullie mij te vertellen dat deze reparatie buiten garantie zal vallen, omdat de garantie op de plaatsing van de ramen net een kleine maand verlopen is.Jullie vorige herstelling van de schuifraam dateert echter van oktober 2019. Na juridisch advies ingewonnen te hebben via Test-Aankoop verwachten we dat jullie dit geschil nog onder jullie aansprakelijkheid aanvaarden, aangezien hetzelfde probleem zich al eerder in de garantieperiode voordeed. Momenteel is het raam niet 100% afgesloten en dat valt zeker onder deze regeling.Ik hoop dat kunnen rekenen op een snelle reactie van jullie kant en het herstel van het raam snel ingepland wordt.Dit is de eerste stap die Test-Aankoop aanbied in hun bemiddeling. Indien we er zo niet uitkomen, wordt het dossier overgemaakt aan één van hun advocaten. Hopelijk komt het niet zo ver en kunnen we op een redelijke termijn dit oplossen. Met vriendelijke groeten,Erik & Sally Heylen-Peeters