Beste,Mijn tante (84j) kocht een Renault Zoe. Haar bedoeling was niet meer te hoeven tanken en haar wagen rustig op te laden via haar thuis stopcontact. Bij de verkoop werd haar gevraagd of het stopcontact die ze wou gebruiken wel zwaar genoeg was, ze antwoordde dat het stopcontact beveiligd was met een automaat van 20A.Aha, dat was dus in orde en er werd haar een laadkabel bij verkocht (+700€) met inderdaad een stekker aan die in een stopcontact paste. Na een paar weken (mijn tante rijdt niet zo veel) diende de batterij opgeladen te worden. Stekker in het stopcontact en stekker in de Zoe en ..... lader valt in alarm. Ander stopcontact geprobeerd, zelfde verschijnsel. Ons idee, een slechte aarding. Aarding uitgemeten maar die was dik in orde (3,5 ohm) Dan geprobeerd bij mij thuis en..... daar werkt alles perfect....... Conclusie: probleem zit in de aard van het stroomnet, bij mijn tante is het een 3 x 220V net (zonder nulleider) en bij mij thuis is het een net met nulleider. Dan heb ik contact opgenomen met de verkoper en gevraagd waarom dit niet werd gevraagd bij de verkoop. Lijkt me dat dit toch essentiële informatie is, aangezien met het 3 x 220V er geen opladen mogelijk is van de wagen, terzelfdertijd is de bijgekochte laadkabel dus niets waard bij haar thuis, want hij valt direct in alarm.Ondertussen heb ik aan Renault een voorstel gedaan van een laadkabel die geen nulleider nodig heeft (blijken te bestaan), maar daar was het antwoord dat dit enkel mag gebruikt worden op eigen risico en dus de garantie vervalt.... Mijn vraag aan hen was om ons een laadkabel te bezorgen die wel door hun technische dienst is goedgekeurd. Maar dan blijft het stil. Mijn tante (84j) is nu echt ontgoocheld omdat cruciale informatie om met plezier van de wagen te genieten NIET werd meegedeeld, de verkoper zegt dat hij nog nooit van dit probleem had gehoord....We moeten nu zelf op onze knieën zitten om misschien de overbodige laadkabel terug te kunnen geven en al ten minste de +700€ terug te krijgen. Let op, alles kan in orde gebracht worden mits plaatsing van een scheidingstransformator + schakelkast + keuring (+2000€) en laat dat nu net de kost teveel zijn, in het idee van mijn tante. Temeer dat bij de verkoop hier absoluut niets werd over gezegd....Ik heb reeds verschillende emails gestuurd naar de verkoper - die volgens mijn geen schuld treft. Het enige wat ik hem kan verwijten is dat hij niet voldoende geïnformeerd werd over de technische kant van het opladen van een Renault Zoe, maar het is het bedrijf zelf die deze informatie moet meegeven, infeite reeds op zijn website - maar tenminste aan de verkopers. Deze informatie kan een potentiële koper weerhouden om dit type auto te kopen en ik durf te stellen dat in geval van mijn tante, die zo graag haar autootje gewoon in het stopcontact wou steken - rustig bij haar thuis - het misschien wel een reden had geweest. Nu echter is de extra uitgave van 2000€ haar ook teveel en voelt ze haar bedrogen en is het plezier van de nieuwe wagen omgebogen in een teleurstelling. En dat doordat het bedrijf niet de juiste info meegaf bij de verkoop. en nu geen enkele moeite doet om dit goed te maken, we worden afgewimpeld met een trekt uw plan... Opnieuw, de verkoper doet zijn best, maar we krijgen steeds - via hem - teleurstellende antwoorden en men beseft precies niet dat de wagen nu ondertussen 2 maand oud is en mijn tante nog steeds haar wagen thuis niet kan laden.