Terug

rekening innen na 3 jaar

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. H.

Naar: MAPFRE ASSISTANCE

14/12/2019

Beste Een contact (reisverzekering)afgesloten in 2015 voor de dochter en hernieuwd in 2016 liep na de periode af. Er werden geen rekeningen, herinnering of dergelijke verstuurd gedurende die 3 jaar. Plots in okt 2019 (meer dan 3 jaar na het afsluiten van het contract) krijgen we een rekening van 787,54 euro van een incassobureau om binnen de 10 dagen te betalen. We reageerden onmiddellijk met een mail (rechtsgeldig) naar het incassobureau. Deze reageerden pas na 3 weken met de melding dat ze zelf niets kunnen doen en het doorgeven is aan het bedrijf, dat zelf nog steeds geen reactie heeft gegeven.Plots krijgen we een 1ste herinnering voor de betaling van het jaar 2019 van een contract dat al 3 jaar niet meer bestaat. Bij herhaalde vraag naar antwoord per mail naar het incassobedrijf blijft het stil. Wij willen een duidelijke oplossing en een schriftelijke reactie. ASAP van het bedrijf zelf zodat dit voorgoed kunnen afsluiten.

Berichten (1)

MAPFRE ASSISTANCE

Naar: V. H.

18/12/2019

Beste,In vervolg op uw schrijven in het kader van het vermelde dossier:De facturen worden verstuurd via de post en dit elk jaar, op moment dat de polis hernieuwd wordt.Onze algemene voorwaarden zeggen dat een polis elk jaar stilzwijgend wordt verlengd.De niet-betaling van een premie is in geen geval een vraag tot opzegging. Hierdoor is de klant ons dus weldegelijk een som verschuldigd.Hierbovenop worden er nooit opzeggingen bevestigd of behandeld via telefoon.Mapfre is in haar recht om de onbetaalde premies op te vragen en dit zelfs in het geval dat er geen aangetekende zendingen zouden zijn verzonden langs onze kant.De ingebrekestelling voor de premies van 2016 zijn effectief vervallen.Onze algemene voorwaarden bepalen dat de premies betaalbaar zijn vanaf de voorlegging van de kwitantie of bij ontvangst van een vervaldagbericht.Op basis van onze algemene voorwaarden, is het gebruik van aangetekende zendingen enkel verplicht bij opzegging van een contract, dit is de reden dat het contract nog actief is en dit tot ontvangst van een aangetekende zending van uw client.Met vriendelijke groeten, MAPFRE ASISTENCIAcollections departmentwww.mapfre-asistencia.come collections@mapfreassistance.beaddress Trierstraat 45, Rue de Trèves, 1040 Brussels____thinkgreenbefore you print out this e-mailThe information contained in this e-mail isLEGALLY PRIVILEDGED AND CONFIDENTIAL and is intended only for the use of the address named above. If the reader of this message is not the intended recipient or the employee or agent responsible for delivering the message to the intended recipient, or you have received this communication in error, please be aware that any dissemination, distribution or duplication of this communication is strictly prohibited, and please notify us immediately and return the original message to us at the address above.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform