Terug

reis niet conform beschrijving in de brochure

Closed Openbaar

Reizen Lauwers NV - Nijverheidsstraat 17 - B - 2530 Boechout

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. R.

Naar: Reizen Lauwers NV - Nijverheidsstraat 17 - B - 2530 Boechout

11/09/2021

heenreis: volgens brochure: vertrek om 10 uur uit Belgiê voor een vlucht via Oslo naar Bodo, waar we om 14u30 zouden aankomen4 dagen voor vertrek werden we verwittigd dat vertrek veranderde Brussel - oslo sk4746 19:00 - 20:50,overnachting in Oslo, groep wordt gesplitst in 2 groepen, dag erna doorvliegen naar Bodo. Wij waren bij de vroege vogels, opstaan om 5 uur, transfer naar luchthaven, daar 2 uren wachten, rond 7u30 vlucht naar Bodo. Aankomst bodo rond 8u30, naar hotel, daar 2uren rondhangen, terug naar luchthaven Bodo, om de andere groep op te wachten, dit betekende weer 2 uur wachten in de luchthaven Bodo. Eénmaal andere groep toegekomen, dan samen de bus op voor een uitstap.Terugreis: Brochure vermeldt: ronde de middag nemen we onze vlucht vanuit Honningsväg, via Tromso en oslo naar Belgie.Daags voor terugkeer werden ons de juiste gegevens meegedeeld. Dat werd: 's nachts om 2 uur opstaan, een busrit van 2u30 vanuit Honningsväg naar Lakselv, daar rond 6u30 een vlucht naar Tromso waar we rond 7u30 aankwamen, In Tromso een vlucht om 12u30 naar Oslo. In Oslo om 16u25 (zoals voorzien) vlucht naar Zaventem om daar rond 18u20 toe te komen.Wij kiezen specifiek voor de verplaatsing met het vliegtuig naar Noorwegen, omdat dit een korte en ontspannen reis garandeert. Dit was hier totaal niet het geval. Integendeel, het was een zeer lange reistijd en onaangename verplaatsing. Veel lange wachttijden.uitstappen: 4 van de geplande uitstappen konden omwille covid maatregelen niet doorgaan. Dit moesten jullie als organisator vooraf toch weten. Bezoek Dom Bodo, Hadselfjord visserijmuseum, hurtigrutenmuseum en zalmkwekerij met boottocht, en Poolmuseum gingen niet door. Er werden wel alternatieven gedaan, maar deze voldeden absoluut niet aan onze verwachtingen.Wij zijn van mening dat deze reis, onder deze omstandigheden beter niet was doorgegaan. Wij vragen voor deze niet conformiteit een compensatie van € 500 per persoon.Op 3/8/21 heb ik jullie in een email reeds op de hoogte gebracht van ons ongenoegen. De 25/8/21 hebben we van An Neyens - klantendienst daar een zeer algemeen antwoord op gekregen, zij ging onze opmerkingen doorgeven aan de verantwoordelijke van deze reis zodat zij de reis kan bijsturen en herbekijken waar nodig. en nog wat algemene blabla. Identiek zelfde antwoord stuurden jullie naar medereizigers J G - R L welke jullie ook hun ongenoegen hadden meegedeeld over het verloop van deze reis.De 30/8/21 beantwoord ik de email van An Neyens, dat de verantwoordelijke van deze reis het programma niet moet bijsturen en/of herbekijken. Het programma vermeldt in de brochure is ok, het probleem is dat in ons geval dit programma niet conform werd uitgevoerd.In deze email vraag ik ook expliciet naar een compensatie van €500/persoon voor de niet conforme prestaties. Dit eventueel als tegoedbon (geldig voor 2 jaar) op een volgende reis.Op 8/9/21 geeft An Neyens ons het volgende antwoord:naar aanleiding van uw mail dd 31/8/21 heb ik zowel de verantwoordelijke van deze reis alsook gids werner gecontacteerdZij bevestigen beiden dat volgende uitstappen niet zijn doorgegaan: -dom bodo (kosteloze toegang) -hadselford visserijmuseum-hurtigruten museum-zalmkwekerijk boottochtvoor de 3 betalende bezoeken die niet zijn doorgegaan, werd volgende alternatief aangeboden: krigsminnemuseum (vond ik niet interessant, was het bezoeken niet waard), Magic Ice Solvaer ( mooiere magic ijs shows te zien hier in West Vlaanderen), en lofoten Acquarium (3 jaar geleden bij lauwers 'noorse fjordenreis' een veel mooier zeeaquarium bezocht).Wat betreft het Poolmuseum laat gids Werner het volgende weten er is een babylonische spraakverwarring. Er wordt steeds Polaria bezocht, dat is ook een poolmuseum-aquarium. Het andere Poolmuseum is een tweede klein museum over de ontdekkingreizigers. Dat staat niet op het programma.Reizen lauwers zal in de toekomst de naam van het museum dat wordt bezocht beter omschrijven in het programma, zodat hierover geen verwarring meer kan ontstaan.Er kan geen vergoeding voorzien worden en hiermee wordt uw dossier afgesloten. Wij kunnen enkel nogmaals onze excuses aanbieden voor de minpunten welke u tijdens uw reis heeft ondervonden.Over de laattijdige aangekondigde veranderingen in het vliegschema wordt niet meer gepraat. Voor hen is de kous hiermee af.Ik blijf bij mijn mening dat wij niet volledig gekregen hebben waar wij voor betaald hebben . Het vervoer was ondermaats en de vervanging van de niet doorgegane uitstappen vond ik niet goed. Ik blijf aandringen op een compensatie, eventueel in een tegoedbon op een toekomstige reis.Meerdere reizigers waren niet tevreden, spijtig dat het merendeel eenmaal thuis niet meer reageert. Maar ik weet alvast van een ander meereizend stel dat zij ook hun ongenoegen geuit hebben. Ik kan hun brief eventueel doorsturen.Vriendelijke groeten,Dirk Roelens

Berichten (1)

Reizen Lauwers NV - Nijverheidsstraat 17 - B - 2530 Boechout

Naar: D. R.

29/09/2021

Goedemorgen mijnheer RoelensNaar aanleiding van uw klacht via Test Aankoop, kom ik terug op dit dossier.Wat betreft de vluchten deelde ik u reeds eerder mee dat de, ruim op voorhand vastgelegde vluchten, werden geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij.Zodra we hiervan op de hoogte zijn gebracht, werd bijgevoegde mail gestuurd naar alle reizigers.Pas ter plaatse is ons gemeld dat, omwille van de opgelegde coronamaatregelen, enkele uitstappen niet konden doorgaan. Onmiddellijk zijn er dan alternatieven aangeboden die zeker evenwaardig gebleken zijn.Wij vinden het uitermate spijtig dat u niet tevreden bent, maar blijven bij ons standpunt en kunnen u geen compensatie aanbieden in dit dossier.met vriendelijke groeten,An Neyens - KlantendienstReizen Lauwers NV - Nijverheidsstraat 17 - B-2530 Boechout( +32 3 460 18 09 -+klantendienst@lauwers.bewww.lauwers.be -www.skifriends.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform