Terug

Reis geannuleerd. Bedrijf behoud reiscompensatie voor zichzelf.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: De VakantieDiscounter

20/03/2024

Beste, onlangs boekte ik een reis en die werd 24uur later geannuleerd. Toen ik belde voor meer informatie was er geen sprake van onmacht of te weinig boekingen in tegen deel er werd gezegd dat het een technische fout was of dat de vlucht volboekt was?(maar staat online?) Dus dit geeft mij in Belgie het recht om een schade vergoeding te krijgen. (Zie pakketreizen overheid belgie).Nu geven ze geen compensatie. Bizar. Dan vraag ik voor een verantwoordelijke te spreken en mevrouw aan de telefoon zegt dat die er is maar dat ze me niet mag doorverbinden. Dus uw neemt mijn 1500 euro om dan dit terug te storten verscheidene dagen later? Uw beheert mijn geld nu. Geen oplossing en ik moet genoegen nemen met excuses. Dit kan niet en is niet professioneel. Gelieve mij te vergoeden volgens de protocollen die zijn opgesteld hiervoor.

Berichten (1)

De VakantieDiscounter

Naar: P. V.

21/03/2024

Uw aanvraag (2480424) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen.----------------------------------------------Brigit, 21 mrt 2024 13:26 CETBeste heer van Elst,Bedankt voor het delen van uw ervaringen met De VakantieDiscounter.Ik zou u graag willen uitleggen hoe het is gegaan nadat u een boekingsaanvraag op onze website heeft gedaanOp 19 maart in de avond heeft u een boekingsaanvraag voor een reis naar Egypte met vertrek op 31 maart gedaan op onze website.Meteen na het afronden heeft u van ons een bericht ontvangen dat de boeking niet direct kon worden bevestigd en dat wij binnen 24 uur contact met u zouden opnemen of de boekingsaanvraag wel/niet kon worden bevestigd. U heeft daarom ook geen boekingsbevestiging ontvangen.De volgende dag, 20 maart, in de ochtend hebben wij u laten weten dat wij uw boekingsaanvraag helaas niet konden bevestigen omdat de vluchten helaas niet meer boekbaar waren.Daarop hebben wij direct de restitutie van het door u betaalde bedrag van 1488,18 euro in gang gezet en dit bedrag heeft u op 21 maart van ons ontvangen.Het betreft hier geen geboekte reis welke geannuleerd is maar een boekingsaanvraag welke wij helaas niet hebben kunnen bevestigen. Derhalve is er geen recht op een compensatie.Ik hoop hierbij de situatie te hebben kunnen verduidelijken voor u.Met vriendelijke groet,BrigitKlantenservice dé VakantieDiscounter[9L2NMX-RGG10]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform