Terug

R-Link problemen Captur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: RENAULT

29/06/2020

Ik heb mijn auto binnen gedaan bij mijn gebruikelijke Renault garage, de Group Duyck in Herfelingen omdat plots alle audiosystemen van de wagen het begeven hadden.Op 12/02/2020 heeft de garage een diagnose en programmatie van de radio uitgevoerd (factuur van €96,62) Alle R-Link systemen werkten opnieuw behalve de R-Link dienst zelf en de extra aangekochte applicatie zoals de brandstof prijzen, nooddiensten, R-sound effect en de Renault Assistance applicatie. Enkel de applicatie COYOTE werkt prima.Op 02/05/2020 en 09/05/2020 heeft R-Link een OTA systeemupdate uitgevoerd en heb zelf een nieuwe navigatiekaart EU aangekocht op 28/02/2020.Een paar dagen nadien stel ik vast dat de nieuwe kaart verdwenen is van de SD kaart en komt het volledige R-Link autosysteem vast te zitten en het VIN-registratienummer verdwenen is.Omdat we in volle Corona crisis zitten besluit ik het door te geven aan de garage DUYCK. Daar wordt beslist om bij het eerstvolgende onderhoud alles op te lossen.Op 11/06/2020 is mijn auto in onderhoud en leg ik nogmaals alle problemen met R-Link uit.De garage zal het nodige doen.Op het moment dat mijn wagen uit onderhoud komt (factuur €194,68) stel ik vast dat plots het aanraakscherm van de R-Link niet meer reageert en rij terug naar de garage.Dit bleek een klein probleem te zijn dat snel gefixed werd.Om het verdwijnen van de kaarten op te lossen heeft de verkoopsverantwoordelijke een SD kaart van een andere Renaultwagen ingebracht, maar dit werkte niet.Bij de terugrit naar huis blijkt dat opnieuw alle R-Link systemen niet meer functioneren, zelfs in die mate dat nu ook de COYOTE applicatie niet meer werkt (abonnement loopt tot 11/2020). Ik kan momenteel enkel de radio gebruiken maar alle andere functies van R-Link werken niet meer. Ik heb verschillende lopende abonnementen op applicaties die ik sinds februari 2020 niet meer kan gebruiken.Bij de garage DUYCK wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Duidelijk weten ze niet hoe het R-Link systeem werkt. Ik moet wél de herstellingsfacturen betalen maar uiteindelijk werkt niets. Zelf heb ik de Renault nationaal klantendienst gecontacteerd maar ook daar krijg ik enkel bericht dat binnen afzienbare tijd een nieuwe SD-kaart aan de klanten zal geleverd worden.Intussen blijft de miserie duren en heb ik contracten van applicaties lopen die ik niet kan gebruiken.Ik wil nu uiteindelijk na maanden gesukkel een definitieve oplossing voor het probleem.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform