Terug

Product komt niet overeen met advertentie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. B.

Naar: Hubo

06/12/2019

Beste,Afgelopen zomer,lieten wij ons verleiden tot de aanschaf van 2 elektrische fietsen bij één van uw filialen. Het ging om de Minerva Comfort Estrel fietsen, het nieuwe model, volgens uw reclame. Wij kochten deze fietsen aan om volgende redenen:- Een gekend merk van Belgische kwaliteit- U adverteerde de fietsen met o.a. volgende kenmerkeno Het nieuwe model van 2019 (t.o.v. de goedkopere Minerva fiets eveneens in uw gamma).o Een luxueuze afwerkingo Een kwalitatieve fiets met 5 jaar garantie voor zorgeloos genoto Een fiets uitgerust met onder andere 9 versnellingen en Schwalbe antilekbanden- U verzekerde ons een snelle en goede service aan huis . Toen we in de winkel vroegen naar eventuele servicepunten, werd dit al lachend beantwoord met: “Dat hebt u niet nodig! Mekaniekers van Minerva komen gewoon gratis aan huis, u hoeft zich niet te verplaatsen.”Dit alles kregen we voor de prijs van €1499 per fiets i.p.v. €2099 per fiets.Hieronder kan u het relaas terugvinden van ons avontuur tot op heden met betreffende fietsen, aangekocht bij Hubo Nijlen.- Bij afhalen van de fietsen bleek er een probleem te zijn met de standaard van de damesfiets. De damesfiets viel gewoon ter plekke om. Reactie van de winkel:” Wat raar! Deze komt over van de winkel van Schoten en stond daar normaal.” Het euvel kon niet onmiddellijk verholpen worden. - Afhaalpoging 2: fietsstandaard was terug gemonteerd door Hubo zelf. We rijden naar huis met onze fietsen, waarop mijn vriend bijna verongelukt omdat zijn stuur niet fatsoenlijk gemonteerd was (m.a.w. stond los op het frame).- Dag 1 van het woon-werkverkeer met damesfiets: Na enkele km's hoor ik een kletterend geluid. Ik stop en inspecteer de fiets. De fietsstandaard ligt enkele meters achter mij op het fietspad. - Al van de eerste keer dat we samen fietsten merkten we dat er een hoorbaar verschil was tussen de dames- en de herenfiets qua ondersteuning en geluid. De herenfiets produceert meer geluid en ondersteunt minder goed dan de damesfiets.- Ons eerste avonduitje werd een gevaarlijke onderneming aangezien de batterijen van de achterverlichting al leeg zijn nog voor we ze één keer hebben gebruikt. Het beschermende plastic laagje (beschreven in de handleiding) is op beide fietsen niet meer aanwezig. Zijn deze fietsen dan niet nieuw???- Een volgend zomers avonduitje eindigt in mineur wanneer we bijna 5 km te voet naar huis kunnen omdat de linker pedaal van de herenfiets is losgekomen en ergens naast het kanaal ligt.- Na een paar 100km heeft de D-fiets reeds een lekke band. (antilekbanden?)- Schakelen gaat steeds slechter. Er moet vaak 2 keer geschakeld worden voor er wat gebeurd en op de meest onverwachte momenten schakelt de fiets ineens door waardoor je bijna zou verongelukken.- Service bij Minerva is een lachertje. Aan huis komen ze niet, want veel te druk. Op de aanvraag tot herstelling komt dan gewoon geen antwoord. Uiteindelijk wordt er een herstelpunt in de buurt gezocht. Onze fietsen staan daar ruim 2 weken bij de hersteller en na zelf contact te hebben opgenomen mogen we eindelijk de “herstelde” fietsen gaan halen. Al snel bleek dat enkel de lekke band hersteld werd en dat er aan de andere punten helemaal niets gedaan werd. Onze fietsen zijn bovendien erg bevuild en verroest terugkomen. - Een nieuw online contact met Minerva om ons ongenoegen te uiten volgt. Geen antwoord. Na ruim een week neem ik tel. contact op. Bellen naar Minerva, is een beetje Russian Roulette en ditmaal kreeg ik een uiterst onvriendelijk vrouwmens aan de lijn. De dienst aan huis kon wederom niet komen. Mijn ongenoegen op een nieuwe afspraak bij een ander servicepunt werd beantwoord met “Dat is wel bij u in de buurt he mevrouw!”. In de buurt betekende in dit geval een rit van 21 km (ENKEL) door de vrieskou!- Tijdens de tweede herstellingsronde werden wij enerzijds erg goed verder geholpen en anderzijds stevig wakker geschud.o Schakelen loopt vlotter maar zal nooit beter gaan dan de huidige situatie. Het ‘doortrappen of doorschakelen’ kan niet opgelost worden omwille van de kwalitatief inferieure derailleur.o Het roesten van de fiets? Niks aan te doen, allemaal minderwaardige kabels, bouten,… Binnen enkele maanden is alles wat kan roesten daadwerkelijk verroest!o Het verschil in kracht en geluid? Natuurlijk: de herenfiets heeft een ouder type motor en batterij dan de damesfiets (hoezo nieuw model?)o H-fiets: gelukkig werd hij gecontroleerd want de versnelling was dermate slecht gemonteerd dat hij elk moment kon uiteen barsten (woorden van de hersteldienst!).o D-fiets: de remmen en spatborden waren eveneens zeer gebrekkig en onveilig gemonteerd.o Pech met de lekke band? Meneer en mevrouw, dit zijn geen antilekbanden, dit zijn goedkope standaardbanden.o Maar meneer de fietsenmaker, dit zijn toch kwalitatieve fietsen met een verkoopswaarde van €2000 per stuk? Nee meneer en mevrouw, dit zijn eigenlijk Chinese rommelfietsen.o En wat nu? Het voorstel van de fietsenmaker: bekabeling en derailleur vervangen door kwalitatief materiaal, banden vervangen door een beter type, enz (tegen betaling uiteraard).Ondertussen hebben zich al nieuwe problemen voorgedaan (blokkeren van de motor, meermaals op ritje van 11km) en hebben we de fietsen uit veiligheidsoverwegingen aan de kant gezet. Wij hebben een stevige investering gedaan voor twee kwalitatieve fietsen op basis van uw reclame en het advies van uw personeel. Wij zouden dus graag exact dat ontvangen waar we voor betaald hebben. Indien u dit niet kan leveren, zouden wij graag onze investering terugkrijgen waarop u uiteraard, zonder fout de geleverde fietsen terug in ontvangst mag nemen.Wij vernemen graag spoedig een antwoord van u met een adequate oplossing.

Berichten (2)

Hubo

Naar: A. B.

22/01/2020

GoeiemiddagGelieve hieronder de correspondentie te willen vinden van onze inkoopafdeling en de leverancier, dit zou dus in principe opgelost moeten zijn.MvgWij hebben de dame opgebeld en zij gaat akkoord dat jullie de fietsen ophalen om deze helemaal op orde te zetten.U kan hen contacteren op het nummer 0498/45.35.44 of via e-mail op an.bourguinion@gmail.com Gelieve asap met hen een afspraak te maken voor de ophaling en ons op de hoogte te houden.Zoals in de brief te lezen zijn er volgende zaken nog niet in orde aan de fietsen: * Doortrappen of doorschakelen bij de damesfiets (fietshersteller Belmans kreeg het versnellingsapparaat niet beter afgesteld) * Roest aan de fietsen veroorzaakt door het buiten blijven staan bij het eerste herstelpunt * Klant heeft een dames and herenfiets van hetzelfde type die blijkbaar verschillende motoren hebben (moet dezelfde zijn) * Banden waren blijkbaar geen anti-lekbanden graag vervangen * Blokkeren van de motor bij de damesfietsGelieve bij de minste twijfel ivm het verhelpen van bovenstaande problemen nieuwe fietsen in de plaats terug te leveren aan de klant. Zij kampen al sinds het begin van de aankoop met verschillende problemen en we moeten er echt voor zorgen dat zij nu voor eens en voor altijd geholpen zijn en de kwalitatieve fietsen krijgen waar zij recht op hebben.Met vriendelijke groetenKatrin MeirsmanSecretariaat Verkoop - KlantendienstSecrétariat Ventes - Service ClientèleSales Secretary - Customer ServiceHUBO Belgie nv/saKoralenhoeve 35B-2160 WommelgemBTW BE 0411.982.457RPR Antwerpen[T] +32 3 350 35 61[F] +32 3 350 35 46www.hubo.be ------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-192274-999205-HD------------------------------------------------------------------------------

A. B.

Naar: Hubo

24/02/2020

Beste Hubo België,Wij hebben ondertussen onze fietsen terug mogen ontvangen. Op het eerste zicht lijken de eerder aangegeven problemen opgelost te zijn en kunnen wij nu fietsen met het beloofde kwalitatieve materiaal. De eerste testrit sinds herstelling was zeer vlot, comfortabel en veelbelovend. Bedankt voor de goede klachtafhandeling en het correcte contact.Mvg,An Bourguinion


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform