Terug

Garantie op batterij van LEAF

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. B.

Naar: Nissan

01/01/0001

Goede dag,Vier jaar geleden kochten wij een nieuwe Nissan LEAF, die ondertussen 30.000km op de teller heeft.Nissan geeft op het elektrisch circuit, inclusief de batterij, 5 jaar garantie, beperkt tot 100.000km.Sinds kort geeft de batterijcapaciteitsindicator aan dat de batterij 1/12 van zijn capaciteit verloren is.Op mijn verzoek is de wagen door mijn garage (Garage Robert, Ranst) getest en het besluit van Nissan is dat het capaciteitsverlies te wijten is aan slijtage en dat slijtage niet in de garantie is inbegrepen.In bijlage vindt u de garantiebepalingen zoals beschreven in het garantieboekje van de wagen.Dat het capaciteitsverlies te wijten zou zijn aan slijtage, zou me sterk verbazen: de wagen heeft nog maar 30.000km gereden!Àls er na 30.000km echt al slijtage kan optreden, dan lijkt het me dat de batterij niet robuust genoeg is ontworpen.Ik verwacht dus dat Nissan dit capaciteitsverlies in garantie repareert.Daarom vraag ik aan Test-Aankoop om een oplossing uit te werken met Nissan.Het nummer van het dossier bij Nissan dat is opgemaakt naar aanleiding van dit probleem is 1-777940210.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform