Terug

INSTALLATEURSCODE ALARMSYSTEEM

In behandeling Openbaar

A-solution

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. H.

Naar: A-solution

01/01/0001

De leverancier van mijn alarmsysteem (zelfbouwfirma) weigert mij de installateurscode van de installatie te bezorgen.In de wet staat nochtans dat hij deze op eenvoudig verzoek, onvoorwaardelijk en kostenloos moet geven.Hieronder zijn antwoord op mijn vraag om de code te verkrijgen:Indien u de installateurscode wenst zoals steeds gezegd dient u het onderhoudscontract aangetekend stop te zetten, hierdoor vervallen volgende punten:• Zoals wettelijk verplicht is een jaarlijks onderhoud verplicht maar doet u het nodige zelf als eigenaar. (indien de Politie word opgeroepen door buren of iemand voor vals alarm en u kan geen onderhoudscontract aantonen, is de kans groot dat u een interventie (boete) zal moeten betalen)• Wij volgen uw alarm verder niet meer op en gaan u de komende jaren niet meer contacteren voor onderhoud of vervangen van batterijen.• Indien u ons contacteert buiten de kantooruren op het noodnummer, zal deze in kost gebracht worden.• In geval er toch inbraak zou zijn en alarm werkt niet correct kan u geen verantwoordelijkheid hiervan bij ons beroepen of onze verzekering.• Alle garantie vervalt van alle producten, (net zoals een wagen moet ook onderhouden worden voor zijn garantie te behouden)• Geen voordeel meer op werkuren en verplaatsingskosten.U ontheft ons van alle verantwoordelijkheid van uw alarmsysteem.Intussen heb ik het onderhoudscontract aangetekend stopgezet, maar geen code gekregen.Graag uw bevindingen.mvg.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform