Terug

Protesteren verzoek tot betaling

Closed Openbaar

Het Poetsbureau Sint-Niklaas

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. T.

Naar: Het Poetsbureau Sint-Niklaas

09/02/2022

Beste, Wij zijn sinds maart 2020 klant bij Het Poetsbureau Sint-Niklaas (onderdeel van Glowi), dewelke huishoudhulp aanbiedt in ruil voor dienstencheques (zie contract in bijlage). De communicatie was niet altijd even helder en onze poetshulp was op zich wel vaak afwezig, maar al bij al zagen we dat steeds door de vingers. We hebben steeds alles netjes op tijd betaald (via dienstencheques) en hebben nooit moeilijk gedaan. Begin november 2021 kregen we te horen dat onze poetshulp voor enkele weken afwezig zou zijn. In december ontvingen we het bericht dat het ziekteverlof verlengd werd tot eind januari. In januari waren we aan het wachten op een bericht voor de maand februari, maar dat kwam er ogenschijnlijk maar niet. Wij waren er toen van uit gegaan dat het ziekteverlof van de poetshulp opnieuw zou verlengd worden en dat we wel op de hoogte zullen worden gebracht van zodra de poetshulp effectief terug bij ons langs kan komen. Intussen hadden wij een wintersportvakantie geboekt van 28/01/2022 tot 03/02/2022 in Oostenrijk. Op 31/01/2022 (tijdens ons verlof) krijgen wij 's ochtends telefoon van de poetshulp dat zij aan onze deur staat om te komen poetsen. Wij hadden hier uiteraard niet op gerekend en konden haar op geen enkele manier toegang tot de woning verschaffen. De informatie dat zij opnieuw actief zou zijn vanaf 31/01/2022 en dat zij die dag bij ons zou langskomen was niet tot bij ons geraakt. Anders hadden wij er sowieso wel voor gezorgd dat zij de woning kon betreden (dit hebben we in het verleden nogmaals gedaan als wij op verlof waren). Alleszins, de poetshulp kon de woning niet betreden en er zijn die dag geen prestaties geleverd.Nu wil haar werkgever (Het Poetsbureau Sint-Niklaas) ons die geplande prestaties (4u) wel aanrekenen omdat zij menen ons wel geïnformeerd te hebben hierover. Ze verwijzen hiervoor naar een mail die ze op 20/01/2022 verstuurd hebben (zie mail in bijlage). Het is echter zo dat wij die mail helaas niet op tijd gelezen hebben omdat deze als 'spam' werd gemarkeerd en in de spam-folder is terechtgekomen. Onze spam-folder controleren wij slechts 1 keer per maand en op die manier hebben we deze mail net gemist. Ze zijn zo te zien uitgegaan van een automatisch akkoord zonder enig antwoord van onze kant (bevestiging of annulering). Zeker na zo'n lange periode van ziekte, hadden wij op z'n minst een telefoontje verwacht van het kantoor waarbij het nieuws meegedeeld werd dat ze opnieuw werkzaam is alsook het exacte moment dat ze terug bij ons zou langskomen. Alleszins niet zo'n voor interpretatie vatbaar mailtje waar ze automatisch uitgaan van een akkoord, dat blijkbaar door sommige spam-filters (McAfee antivirus in dit geval) als spam wordt aanzien en waar zelfs geen leesbevestiging bij wordt gevraagd.Het kantoor heeft ons intussen al enkele malen een betalingsverzoek voor de 4 uur aan prestaties via dienstencheques toegestuurd, maar dat hebben we steeds betwist omdat we menen dat we niet voldoende en onduidelijk geïnformeerd zijn geweest. Op 04/02/2022 hebben we zelf telefonisch contact opgenomen met het kantoor om de situatie uit te leggen, maar de kantoorverantwoordelijke toonde geen enkel begrip en beschuldigde ons zelfs van nalatigheid omdat we onze spam-folder niet genoeg controleerden. Volgens hen zijn we wel geïnformeerd geweest en hadden we een verzoek tot annulering van de geplande prestaties op 31/01/2022 moeten indienen. Op het einde dreigde ze ook nog met een duurdere factuur en additionele advocaatkosten. Een officiële factuur met deze zogenoemde advocaatkosten hebben we tot nu toe nog niet ontvangen, maar we hebben wel al een nieuw verzoek tot betaling ontvangen via mail (zie betalingsverzoek in bijlage). Hierbij ligt het bedrag wel aanzienlijk hoger in vergelijking met een betaling via dienstencheques: 36 euro via dienstencheques versus 96 euro via het betalingsverzoek. Op 08/02/2022 hebben we opnieuw telefonisch contact opgenomen met het kantoor om de situatie nogmaals te bespreken, maar opnieuw enkel onbegrip en een aanmaning tot betaling. We hebben toen ook gevraagd om het contract te beïndigen, dat zou inmiddels in order moeten gemaakt zijn. Zeer jammer wel, want we waren op zich wel zeer tevreden van de poetshulp zelf.Bij deze dus nog een laatste poging tot bemiddeling en ook via deze weg de vraag om het betalingsverzoek voor de niet geleverde diensten kwijt te schelden.Alvast bedankt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform