Terug

Problemen terugname en terugbetaling beschadigd product

Closed Openbaar

Produceshop

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. H.

Naar: Produceshop

07/12/2021

BesteIk heb bij productshop.be online een bureautafel besteld ter waarde van 84,95 euro: https://www.produceshop.be/nl/industrieel-bureau-150x60-van-houtstaal-voor-studie-en-kantoor-wootop Bij levering maandag 06/12 was ik niet thuis, mijn stiefvader (die bij mij woont) ontving het product. Toen ik enkele uren later het bureau in elkaar wou steken, blijkt dat er 2 hoeken van het bureau beschadigd zijn. Blijkt dat wanneer ik de website check er geen deftig retourbeleid te vinden is. Na nakijken van de verkoopsvoorwaarden, wordt snel duidelijk dat dit geen sinecure zal zijn. Ik heb via de klantendienst toch een bericht kunnen sturen (geen mailadres vindbaar), hoewel in het uitklapmenu de optie 'retourneren na beschadiging' niet beschikbaar is. In een eerste antwoord dezelfde dag wordt snel duidelijk dat de verantwoordelijkheid bij mij gelegd wordt (ik had onder voorbehoud moeten tekenen bij de leverancier, ook al stuurde die slechts 40 min vooraf een mailtje dat die zou leveren). Ik heb teruggehaald dat ik niet akkoord ging met die gang van zaken en dat ik de mogelijkheid wens aangeboden te krijgen om het product terug te sturen en mijn geld terug te krijgen. Vandaag dinsdag kreeg ik volgende antwoord van de shop:Beste Denis,Hartelijk dank voor uw medewerking.Wij hebben alle door u verstrekte documenten opgestuurd, maar zoals wij reeds hebben uitgelegd, aanvaardt de vervoerder de claim helaas niet omdat bij ontvangst van de goederen niet onder voorbehoud zijn ondertekent, dit is essentieel is om een vergoeding bij de koeriersdienst te kunnen eisen.Helaas kunnen wij de goederen niet ophalen, aangezien de klant het recht en de plicht heeft te wijzen op onregelmatigheden in de levering, anders neemt de klant de volledige verantwoordelijkheid op zich voor de staat van de goederen in de desbetreffende zending.Het door u gemelde artikel is echter nog bruikbaar ondanks de esthetische/structurele schade die het heeft opgelopen en om het op te lossen willen wij u een van de volgende alternatieven voorstellen:De goederen terugsturen en een nieuwe levering ontvangen tegen de kostprijs van de zendingRetourneer de goederen niet voor een restitutie van 20% van de waardeActiveer een voucher voor 20% van de waarde van de goederen (min. bestelling € 50).Graag horen wij uw beslissing zodat wij de juiste procedure mogen starten.Met vriendelijke groeten,MarloesIk antwoordde:BesteIndien dit en voorwaarde zou zijn, ga ik ervan uit dat de leverancier voldoende vooraf laat weten wanneer hij langskomt, ik heb slechts 40 minuten vooraf nieuws gehad dat hij de bureau zou leveren. Onmogelijk om op die korte tijdspannen thuis te geraken.Ik ga hoegenaamd niet akkoord met Uw voorstel, ik heb een nieuwe bureautafel besteld en de esthetische schade is welvoegelijk een serieuze doorn in het oog.Ik vraag U nogmaals de mogelijkheid aan te bieden om het goed kosteloos terug te sturen en het betaalde bedrag terug te storten.Zoniet vraag ik Testaankoop, waarvan ik lid ben, mijn zaak te behartigen.Groet,Denis(sorry voor de typfouten, Mac past soms ongepast zaken aan).Vervolgens heb ik bij Paypal een actie ingediend dat ik niet akkoord ga met de betaling (ik betaalde met PayPal) en nu ga ik te rade bij jullie.Denis


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform