Terug

Problemen rond uitbetalen schuldsaldoverzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Belfius Banque/bank

20/10/2019

GeachteIn augustus is de papa van mijn zoontje gestorven, dit door zelfdoding in het bijzijn van mijn Zoontje en ik. Het is al zo zwaar maar het lichtpunt was dat mijn zoontje recht zou hebben op de erfenis en hij zo een mooi vooruitzicht had naar de toekomst. Dit komt in het gedrang omdat jullie nu durven aan te vechten zodat jullie de schuldsaldo niet moeten uitbetalen maar het was toeval dat dit een jaar en 8 dagen geleden afgelegd was. In het contract staat duidelijk dat het na een jaar wordt uitbetaald! Ik ben nu een alleenstaande mama die het moeilijk heeft en voor mijn zoontje wilt opkomen... het is niet correct wat jullie doen en dat jullie nu eisen om zijn privacy nog meer te schenden.Eerst vroegen jullie om zijn huisarts een document te laten invullen en de huisarts had genoteerd dat hij maar sinds april 2019 depressief was (Dit moest dus antwoord geven voor jullie zodat jullie hiermee wisten dat hij niet depressief was in aug 2018, toen hij zijn schuldsaldoverzekering afsloot.) Ik vond het al shockerend dat dit werd gevraagd. Nu vragen jullie dus om 5j terug te keren van zijn mutualiteit ivm zijn terugbetalingen maar wij hadden geen contract met u en dit vind ik nog meer schending van de privacy. Wetende dat zijn huisarts jullie al het belangrijkste info gegeven had en op basis daarvan vind ik dat jullie gewoon zoeken naar manieren zodat jullie de centen kunnen terugvorderen ten nadele van mijn Zoontje zijn toekomst. Is dit wettelijk als jullie al de info hebben van zijn huisarts?

Berichten (1)

Belfius Banque/bank

Naar: S. D.

29/10/2019

GeachteWe bevestigen u dat het dossier op naam van mevrouw De Ly Sarah momenteel bij ons in behandeling is.Mevrouw Ly zal van ons een schriftelijk antwoord ontvangen.Met vriendelijke groeten.Ann VerheeckeDossierbeheerderKlachtenbeheerBelfius Bank and VerzekeringenKarel Rogierplein 11 Colli 7908 BE - 1210 BrusselComplaints@belfius.be www.belfius.beFSMA nummer Belfius 019649A-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform