Terug

Problemen onderhoudscontract en garantie

Closed Openbaar

APIC Belgium

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. T.

Naar: APIC Belgium

11/04/2020

Beste,Ik kocht op aanraden van test aankoop site eind 2015 een Apic Hercules waterverzachter. Na 6 maanden bleek dat het toestel niet werkte door mechanisch defect van bij opstart, dit terwijl Apic de installatie heeft uitgevoerd met test van goede werking. Gevolg is kalkafzetting in mijn nieuwe woning : kranen, keuken, badkamer en kalkafzetting op overdrukventiel boiler welke mij door lek een waterfactuur opleverde van >2000 euro/jaar voor een gezin. Mechanisch defect, een slechte kwaliteit van installatie. Geen moed en tijd om te beginnen discussiëren over compensatie...Na contact via telefoon en mail waren zij bereid hiervoor langs te komen en hebben ze het mechanisch defect opgelost. Januari 2018 werd ik vriendelijk gecontacteerd door hun voor onderhoud in lijn met het onderhoudscontract dat ik had, dit is gebeurd. Onderhoudscontract verlengt, alles in orde.Juli 2018 verhoogd zoutverbruik gemerkt en een droge bak vol water, via mail hebben zij mij verder geholpen, al is hoog verbruik een relatief begrip... ik zal nooit weten wat normaal verbruik is vrees ik.April 2020 neem ik terug contact met hun op omdat ik enkele keren per week/maand een vieze smaak heb in mijn leidingenwater (ondrinkbaar pekelwater) wat problemen geeft in mijn leidingen, koffieapparaat, waterkoker, stoomoven,... ook het schermpje is defect.Oorzaak door de waterverzachter die een deel van het vuile water mengt met mijn proper water en zo door mijn leidingen stuurt. Heb contact met hun opgenomen om dit te verhelpen.Nu krijg ik de verassing dat mijn onderhoudscontract blijkbaar afgelopen zou zijn januari 2020 en hierbij ook mijn garantie. Ze schrijven overal 10 jaar garantie en mooie termen maar garanderen eigenlijk niets, je krijgt 2 jaar bij elk onderhoudscontract maar zij nemen geen contact met u op als klant binnen dit onderhoudscontract om onderhoud te plannen waardoor ze stilzwijgend alle garantie hebben afgezegd op mijn toestel, wat in 2018 niet het geval was.Ik heb er als klant alles aan gedaan om mijn garantie van 10 jaar en onderhoudscontract die ze aangeven te behouden, ik heb alles gemeld en alles betaald. Ik had een onderhoudscontract met hun, al nemen zij naar mijn gevoel blijkbaar enkel contact met mij op om onderhoud te doen als alles goed gaat (jan 2018) en niet als ze regelmatig vragen krijgen voor defecten op te lossen (jan 2020). Naar mijn gevoel komen de statements die ze maken naar service na verkoop komen niet overeen met hun onderhoudsconstructie noch met hun ingesteldheid tegenover de klant na verkoop.Dus nu heb ik naast een hoop problemen aan kranen, leidingen, toestellen... welke ik waarschijnlijk nooit vergoed zal zien. Ook nog is een defect toestel wat ik aan woekerprijzen (1 reparatie (1uur + vervoer) = 4 jaar onderhoudscontract) zonder garantie moet laten repareren, dit terwijl ik als klant alles gedaan heb om onder garantie te blijven.Ik ben persoonlijk absoluut niet te spreken over hun misleidende informatie, de kwaliteit van hun product en de service naar de kant toe van hun onderhoudscontract.Ik wil hierbij Test aankoop ook sterk aanraden om de rating voor Apic te herbekijken want ik vrees dat velen zich hieraan gaan mispakken.Met vriendelijke groeten,W.T.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform