Terug

Problemen na hernieuwen van parket

Opgelost Openbaar

Floorhouse

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: Floorhouse

04/03/2021

BesteEnige tijd geleden werd mijn parket door jullie vernieuwdInnde winkel vroeg ik de stevigste en beste( ook duurste natuurlijk!)vernis omdat het vrij intens gebruikt wordt.De offerte was ok dus spraken we datum afWanneer werken klaar waren, werd me gezegd voorzichtig te zijn en de eerste dagen nig niets op het parket te zettenIk wachtte TIEN dagen om de meubels te herplaatsenDe piano zetten we voor alle veiligheid op donsdeken om zeker geen krassen te makenNa een halve meter zagen we blinkende strepen op het parket waar de piano voorbij was gekomenOnze fout dachten we.De piano zal te zwaar zijn geweest....De volgende dag ovetal blinkende strepen waar de stoelen hadden gestaan!!!!!Iedere keer dat je met de stoel schuift, krijg je een streep...,Ik contacteer de verkoperHij komt langs en probeert me wijs te maken dat er geen vilt onder de stoelen stond.Dat was onjuistOnder al mijn meubelen staat viltIk vraag oplossing en hij komt terug met vertegenwoordiger van de vernis die gebruikt werdZij behandelen me niet echt respectvol en er is geen ernstig gesprek mogelijkOp voorhand wisten ze al dat ze niet zouden ingaan op mijn vraag.Ook deze man probeert me leugenachtig te maken en zegt dat matte vernis sporen achterlaat en dat dit valt onder gebruikssporenNa enkele dagen!!!!!!!!Valt niet onder garantieEn dat terwijl in in de winkel duidelijk vraag dat ik sterke vernis miet hebben die tegen een stootje kan!!!!En ze me de duurste verkocht hebben!!De enige tegemoetkoming die Floorhouse aanbiedt dat ik op MIJN kosten nieuwe vernis door hen laat aanbrengenEnkele maanden verder staat parket vol blinkende strepenOveral waar iets geschoven of gezet wordt, blinkt het....Niet om aan te zien! !Jammer dat je als klant zo weinig begrip krijgt nadat de tekening betaald is

Berichten (1)

Floorhouse

Naar: K. D.

09/03/2021

Beste,Wij hebben de invoerderroducent (Devomat) van deze vernis gevraagd langs de klant te gaan omdat dit zeer uitzonderlijk is dat wij een klacht omtrent het gebruikte product ontvangen. En vermits zij mee de samenstelling van deze vernis ontwikkelen, is een aanwezigheid van een expert steeds aangewezen.Op basis van dit bezoek bij de klant hebben wij destijds volgend rapport van deze expert ontvangen:Geachte heer Bahbout,Betreft uw vraag voor plaatsbezoek bij uw klant, november 2020.Hierbij een opsomming van onze bevindingen van 26/11/2020.Deze interventies werden in ons systeem geregistreerd in een support ticket, wat ons toelaat om alle interventies en contacten hieromtrent op te volgen.Bezoekverslag 26/11/2020:Eddy Dewaele, technisch adviseur van Devomat Industries is op 26 november 2020 ter plaatse geweest samen met en op vraag van Gunther Audenaert van Floorhouse.De klant zou klachten hebben aangaande strepen op het parket.Vaststelling ter plaatse:*Strepen van het verplaatsen van een piano *Krassen afkomstig van een stofzuiger vloermond (versleten of gebruikt zonder borstel') *Glanssporen onder de tafel van de stoelpoten.DevoNatural Passage is een parketvernis met zéér hoge slijtvastheid, en wordt ingezet voor commerciele ruimtes, hotels, restaurants, enz.. Slijtvastheid zou dus niet het probleem mogen zijn.Wel dient opgemerkt dat werd gekozen voor een ultramatte versie, die meer gevoelig is aan glanssporen dan een matte versie, omdat het extramatte effect door wrijving onder hoge druk kan "opgepolierd" worden, met glansverschillen tot gevolg.Strepen van het verzetten van de piano waren mogelijk niet te voorkomen. Een piano verplaatsen, zelfs met een deken eronder, geeft extreem veel druk en wrijving waardoor de vernislaag plaatselijk wordt opgepolijst met een glansstreep tot gevolg.Hetzelfde geldt mogelijk voor de stoelen. Viltjes onder de stoelen kan dit effect verminderen, maar door stoelen te verschuiven, zeker wanneer er nog een persoon op zit, wordt eenzelfde effect bekomen. Dit kan nog verergeren wanneer vervuiling zich vastzet in de viltjes. Men krijgt dan een schurend effect.Advies:De glansstrepen kunnen weggewerkt worden door te polijsten met een Woodboy met paars kussen. Dit geeft in de meeste gevallen een voldoende resultaat. Indien niet voldoende kan nog altijd een extra vernislaag geplaatst worden.Betreft de krassen van de stofzuiger adviseren wij dat de klant een nieuwe vloermond installeert, en/of ten allen tijde zorgt dat op parket de borstels naar beneden staan.Algemeen dient wel opgemerkt dat het hier gaat om een parketvloer. Zélfs afgewerkt met de sterkste vernis, zoals hier het geval, dient men de vloer steeds met voorzichtigheid te behandelen. Een vernislaag kan nooit dezelfde slijtvastheid en krasbestendigheid hebben als bvb een keramische tegel of een laminaatvloer.Een ultramatte vernis kan bovendien, in functie van de leefgewoontes en verwachtingen van de klant, gevoelig zijn aan glansstrepen.Besluit:Wij zien, rekening houdend met de situatie en de oorzaak van gebruikssporen, geen abnormale gedragingen van het product.De mogelijke oplossingen kunnen besproken worden met de klant. Indien gekozen wordt voor een nieuwe eindlaag vernis, adviseren wij om voor de matte versie te kiezen gezien die in deze leefsituatie minder risico zal geven op glanssporen.Dit advies werd op 26/11/2020 reeds gegeven aan de klant. Intussen hebben wij niets meer vernomen en we gingen er dan ook van uit dat e.e.a. was opgelost.Werd intussen ons advies opgevolgd? Was er nog contact met de klant?Hoe komt het dat men plots een klacht neerlegt bij Testaankoop?Voor bijkomende vragen zijn wij uiteraard graag tot uw dienst.Met vriendelijke groeten,Avec mes meilleures salutations,Best regards,Joeri VervoortManaging DirectorDevomat Industries NV+32 474/50.78.93Uw support ticket: Situatie:Parket gerenoveerd door Floorhouse, afgewerkt met 3 lagen DevoNatural Passage UltramatVraag:Klant heeft vragenroblemen omtrent het onderhoudVriendelijke groeten,Raf Bahbout ZaakvoerderFloorHouse Parket - Laminaat - Kurk - VinylBoomsesteenweg 59 B-2630 AartselaarT: +32 3 887 17 87 M: +32 498 69 21 18 www.floorhouse.beVind ons op: Facebook Twitter LinkedIn


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform