Beste, Ik ben sinds 5/09 halftijds aan het werk en ik heb recht op bijkomende uitkering. Dit werd 18/01 bevestigd door RVA, naar aanleiding van het traject springplank naar zelfstandige die 30 november 2022 eindigde. Ondertussen zijn we eind juli, ik heb nog steeds niets ontvangen… Zeer moeilijke, bijna onmogelijke, communicatie met het ACV. Er is een klacht lopende bij de ombudsdienst, maar daar, wederom, geen antwoord en geen oplossing. Ik probeer zowel telefonisch als per mail contact op te nemen, telkens zonder resultaat! Ik betaal tenslotte maandelijks lidgeld (20,38€!!!) om ervoor te zorgen dat alles in orde geraakt… Vermits dit (NOG STEEDS) niet het geval is, en ik nog altijd op mijn werkloosheidsuitkering wacht, heb ik besloten mijn lidmaatschap op te zeggen. Hierdoor krijg ik plotseling een mail van het ACV dat ze de uitkering moeten uitbetalen, vermits ik hier ook recht op heb. De vraag werd me gesteld om bepaalde documenten in orde te brengen. Heb ik, uiteraard, meteen gedaan MAAR vermits ik een geprinte versie had was het makkelijker voor mij (en dacht ik ook sneller, vermits de communicatie met hen vrijwel onbestaande is) om het in de brievenbus te stoppen. Dit heb ik 2 juli gedaan. Vandaag krijg ik onverwachts een herinneringsmail van het ACV, waarop me gevraagd wordt de documenten door te sturen. Dan vraag ik mij af waar die brievenbus bij de kantoren voor dient, want dit wil zeggen dat deze brievenbus reeds 2 weken ongeopend is geweest. Het resultaat is en blijft hetzelfde, ik betaal voor een bepaalde dienst te ontvangen maar ik verlies enorm veel tijd en energie in het sturen van mails, en proberen bellen, en begrijpen waarom mijn uitkering niet uitbetaald is. Dit is onacceptabel en ik hoop echt dat ik eindelijk mijn uitkering kan ontvangen. Alvast bedankt om dit zo snel mogelijk in orde te brengen.