Terug

Problemen met tweedehands auto na 3 maanden nog geen oplossing

Opgelost Openbaar

Bruyninx Used Cars

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Bruyninx Used Cars

24/02/2018

De auto, die in juni 2017 gekocht is, heeft sinds het begin problemen. We zijn verschillende keren naar de garage gegaan. Het probleem was echter niet verholpen. Na de laatste keer was de diagnose gesteld dat de auto niet gemaakt gaat worden omdat de kosten te hoog zijn. We gingen naar een oplossing zoeken, naar een auto met dezelfde eigenschappen en in dezelfde prijsklasse. Nu echter rijden we al 2 maanden met een vervangwagen. In totaal over die 6 maanden dat we de auto hadden, hebben we er zelf 5 weken mee gereden. Er is echter nog steeds geen oplossing op het ogenblik en de verkopers schuiven het probleem op de lange baan. Volgens mij wachten ze totdat de garantie in juni 2018 vervalt en we dan niks kunnen doen. Het heeft ons ondertussen ook veel tijd gekost. Laatst hadden ze een oplossing gevonden en mochten we gaan kijken. Natuurlijk was de auto niet gereed geraakt om naar te kijken terwijl we wel een afspraak hadden. De problemen die veroorzaakt worden voor ons zijn ook niet leuk. We hadden deze auto gekocht zodat er iemand in zou kunnen leren rijden. Nu echter met al de vervangwagens is er nog geen kans geweest om te kunnen oefenen. Één geluk was dat de garage die de vervangwagens voorziet ons bijna altijd een degelijke vervangwagen hebben gegeven(ik vind het erg dat zij er ook bij betrokken worden want zij weten wel wat service zou moeten zijn). Als voorstel hadden we al gevraagd om ons geld terug te storten zodat alle problemen van de baan zijn maar dit willen ze echter niet doen.

Berichten (1)

Bruyninx Used Cars

Naar: A. C.

27/02/2018

Beste Marleen,We hebben de voorbije maanden inderdaad meermaals contact gehad om het probleem met betrekking tot uw wagen op te lossen en vinden het dan ook bijzonder jammer dat de vlotte communicatie die we tot op heden hadden betreffende dit dossier wordt doorkruist door een publieke klacht op het forum van Test aankoop.Tot onze spijt hebben we inderdaad vastgesteld dat uw wagen die u kocht op 10/06/2017 ondanks de grondige technische controle die we uitgevoerd hebben voor de levering van de wagen technische motorproblemen heeft.Na een aantal technische interventies blijft het probleem onopgelost en hebben we samen met jou besproken dat een herstelling niet wenselijk. De motorproblemen zijn van die aard dat we geen herstelling kunnen garanderen die aan onze kwaliteitsnormen voldoet.Daarom werd aangegeven dat Bruyninx Used Cars bereid is om de wagen aan dezelfde prijs terug over te nemen bij aankoop van een andere wagen uit ons gamma.Ondertussen hebt u wel steeds gratis een vervangwagen ter beschikking gehad die voldoet aan jouw verwachtingen en hebben we al het mogelijke gedaan om de hinder voor u verder te beperken.Tijdens de voorbije maanden bent u enkele malen in de showroom geweest en zijn we samen op zoek gegaan naar een alternatief in onze beschikbare voorraad van +/- 130 wagens.Vanuit een positieve communicatie proberen we een kwalitatief hoogstaande wagen te vinden die voldoet aan jouw specifieke verwachtingen.Tot op vandaag hebben we echter nog geen wagen gevonden die aan jouw verwachtingen voldoet (laadruimte, prijs, brandstof,.)Vorige week is het effectief fout gelopen met de wagen die we u hadden voorgesteld we hadden die wagen (gezien de urgentie van jouw situatie) voorgesteld van zodra hij overgenomen was. Bij de technische inspectie bleek dat onderhoud noodzakelijk was en dit was niet tijdig afgerond.Er is dus zeker van onze kant uit geen kwade wil om zoals u laat uitschijnen in uw schrijven om 'het op de lange baan te schuiven' en aldus aan onze verplichtingen als leverancier met betrekking tot de garantie te ontlopen. In tegendeel zelfs.Ondertussen hebben we een wagen die eersaags zal binnen komen die voldoet aan uw verwachtingen. We wachten echter het verslag van onze interne technische inspectie af om zeker te zijn dat deze wagen aan onze kwaliteitsnormen voldoet.U mag dus begin volgende week van ons een bericht verwachten met dit voorstel. Mocht u ondertussen nog bijkomende zaken wensen te bespreken kan u uiteraard steeds bij ons terecht.Vriendelijke groeten


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform