Terug

Problemen met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. R.

Naar: Cewe

16/04/2024

Beste,Op 26/03 heb ik fotoboeken proberen te bestellen via Cewe online. Het bedrag werd betaald maar meteen na betaling is de bestelling in error gegaan waardoor deze niet bij Cewe is doorgekomen. Na telefonisch contact op dezelfde dag en meerdere mails nadien met Cewe klantendienst werd mij verzekerd dat het verschuldigde bedrag teruggestort zou worden binnen 10 werkdagen. De 10 werkdagen zijn reeds om en ik heb nog steeds mijn geld niet terug.Mijn uitdrukkelijke vraag (tot 4x toe!) naar Cewe klantendienst om dit met hun boekhoudafdeling te checken werd genegeerd en geen enkele keer heb ik hierop antwoord mogen krijgen.Ik wil graag asap mijn geld terug en een bevestiging van Cewe klantendienst wanneer zij de terugbetaling in gang hebben gezet.Mvg K

Berichten (9)

Cewe

Naar: K. R.

10/04/2024

Beste mevrouw Remacle,Bedankt voor je e-mail.Zoals aangegeven in onze eerdere e-mails willen wij je vragen het af te wachten tot eind van deze week. Wanneer je aan het eind van de week het geld nog niet op je rekening hebt ontvangen, ontvangen wij graag je rekeningnummer zodat we een melding kunnen aanmaken bij onze boekhouding.Bij het plaatsen van je fotobestelling is er iets mis gegaan met de betaling. De bestelling is hierdoor afgebroken en de betaling van je order hebben wij niet ontvangen. Meestal wordt de betaling binnen tien werkdagen automatische weer teruggestort door de bank op je bankrekening aangezien wij het bedrag nooit binnen hebben gekregen. Graag ontvang ik je bankrekeningnummer zodat ik het kan navragen aan onze boekhoudingsafdeling aan het eind van de week als je het geld dan nog niet op je rekening hebt ontvangen.Ik zie graag je reactie tegemoet.Met vriendelijke groet,Romy JanssenCEWE Benelux----- Original E-Mail -----

K. R.

Naar: Cewe

10/04/2024

Beste Romy Jansen,U hebt inderdaad gevraagd te wachten tot het einde van deze week, maar U hebt tevens in elke mail gegarandeerd dat mijn geld er binnen 10 werkdagen zou opstaan.Ik heb tot 4 maal toe in mails gevraagd dit na te kijken met jullie boekhoudafdeling, maar jullie hebben geen enkele keer mijn verzoek ter harte genomen. Ik voel mij als klant niet gewaardeerd en dus ben ik niet van mening dat ik jullie alsnog langer de tijd dien te gunnen om jullie automatische systeem de terugbetaling te laten uitvoeren. Gezien de 10 werkdagen om zijn, heb ik geen andere keuze dan Cewe in gebreke te stellen.Ik geef U mijn rekening nummer door via email rechtstreeks en ik verwacht morgen ten laatste een finaal tegenbericht van uw services wanneer mijn geld wort teruggestort zal worden.Mvg K

K. R.

Naar: Cewe

15/04/2024

Beste Cewe,Ik ontvang graag een update van uw diensten. Zoals eerder vermeld heb ik u mijn rekening nummer reeds bezorgd medio vorige week maar heb ik nog geen reactie mogen ontvangen.Mvg KR

Cewe

Naar: K. R.

16/04/2024

Beste mevrouw Remacle, Bedankt voor je e-mail.Wij hebben je voorgaande e-mails goed ontvangen. Je vraag is doorgezet naar onze boekhouding. Momenteel is er een onderzoek gestart. Zodra we meer informatie hebben nemen we zelf contact op met je. Het is aan te raden om op ons e-mails reageert en geen nieuwe e-mails op te sturen, zo kunnen we in één lijn werken en kunnen we je e-mails goed opvolgen.Bedankt voor je begrip en een prettige dag.Met vriendelijke groet,Anna Varda CEWE Benelux----- Original E-Mail -----

K. R.

Naar: Cewe

16/04/2024

Beste Anna Varda,Ik had graag meer info ontvangen anders dan dat er 'een onderzoek' is gestart.Wat houdt dit onderzoek juist in?Waarin verschilt dit onderzoek van alle vorige info die ik had ontvangen dat jullie 'boekhouding het aan het onderzoeken is'?Hoelang zal dit onderzoek in beslag nemen?De 10 werkdagen die u hanteert voor terugbetaling zijn reeds medio vorige week verlopen en nog steeds krijg ik van jullie diensten geen concrete antwoorden, noch een terugbetaling.Ik heb uw diensten ondertussen mijn rekeningnummer en een bankafschrift als betalingsbewijs doorgestuurd. Het lijkt me dat u nu in actie dient te schieten!Bij gebrek aan reactie van jullie diensten, heb ik tevens heb gisteren uw diensten opnieuw telefonisch gecontacteerd en de lieve dame wist me te vertellen dat jullie diensten al maanden kampen met terugbetalingsproblemen. Deze info is duidelijk concreter dan wat mij tot nu geschreven is doorgegeven en had ik graag veel eerder ontvangen. Deze info maakt duidelijk dat het probleem aan jullie zijde ligt, maar toch verzaken jullie een vlotte terugbetaling.Ter verduidelijking, deze klachten zijn gevolg van het uitblijven van reacties op mijn gewone mails en telefoon gesprekken. Als jullie diensten mij correct en tijdig informeren, hadden deze klachten er niet geweest.Ik zal afwachten tot komende vrijdag. Indien het geld niet teruggestort is, zal ik genoodzaakt zijn een nieuwe klacht te openen.Mvg KR

Cewe

Naar: K. R.

17/04/2024

Beste mevrouw Remacle, Bedankt voor je reactie.Wij, als klantenservice, hebben geen toegang tot deze interne boekhoudingsonderzoeken en mogen deze niet met de klanten delen. Enige wat ik je kan meedelen is dat ze aan het uitzoeken zijn waar het juist fout loopt. Ze doen hun best om je zo snel mogelijk een antwoord te geven. Ik kan hier geen datum op geven.Bedankt voor je geduld.Met vriendelijke groet,Anna Varda CEWE Benelux----- Original E-Mail -----

K. R.

Naar: Cewe

17/04/2024

Beste Anna Varda,Ik krijg geen inhoudelijk nuttige antwoorden van Uw diensten en dat aanvaard ik als gedupeerde klant niet. U verstopt zich achter Uw beperkte klantendienstprofiel, terwijl dit het enige profiel is dat een gedupeerde klant kan/mag aanspreken! Dit noemt men klantonvriendelijkheid ten top...Feit is dat U mijn geld hebt ontvangen waartegenover U geen diensten hebt uitgevoerd en U nu weigert mij terug te betalen, desondanks ik U genoeg bewijzen heb aangeleverd.Ik stel voor dat U contact opneemt met uw interne boekhoudingsafdeling en Uw klant - mezelf dus - van een concreet antwoord voorziet, althans info dat u dan wel mag delen...Mijn inziens verdien ik als klant toch een beter antwoord dan 'ik mag deze info niet delen', 'ik heb geen toegang' en ' er is een onderzoek gestart'.Ik verwacht alsnog deze week meer info over de status van Uw 'onderzoek'. Ik kan me niet inbeelden dat dit onderzoek méér dan een week in beslag neemt...Zoals eerder gemeld, indien ik tegen komende vrijdag geen reactie ontvang, of mijn geld niet teruggestort zie, zie ik mezelf genoodzaakt om een nieuwe klacht neer te leggen tegen Uw diensten.Graag ontvang ik ook nog een bevestiging of jullie inderdaad al maanden kampen met een terugbetalingsprobleem waarover ik reeds eerder telefonsich door één van Uw collega's werd geïnformeerd?Weet, geen antwoord op deze vraag is ook een antwoord en bevestigd dus Uw collega haar uitspraak.Groeten KR

Cewe

Naar: K. R.

17/04/2024

Beste mevrouw Remacle,Ik begrijp dat het onderzoek dat enige tijd in beslag neemt te lang duurt. Ik heb daarom een uitzondering gemaakt en direct een terugbetaling aangevraagd vanuit je bestelling die op 2 maart geplaatst is. Je hebt ondertussen een creditnota ontvangen ter bevestiging. Het kan tot 10 werkdagen duren voordat het op je rekening staat. We kunnen dit proces niet versnellen.Mocht ik je toch nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag als reactie op deze e-mail.Met vriendelijke groet,Nikki PrinsCEWE Benelux----- Original E-Mail -----

K. R.

Naar: Cewe

18/04/2024

Beste,Ik heb zonet het geld teruggestort gekregen op mijn rekening, waarvoor dank.Gezien deze zijn doel gediend heeft, sluit ik hierbij deze klacht af.Mvg KR


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform