Terug

Problemen met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. T.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

14/08/2023

Op 29/6/2023 hebben we bij Exterioo Oudenaarde een tuinset besteld en betaald twv 3327.50€ (bestelbon 143755089).Er zou op 6/7/2023 op het adres van onze vakantiewoning in de Ardennen geleverd worden. We zijn speciaal naar de Ardennen gereden op die datum, echter toen bleek dat een transportfirma de verkeerde levering bijhad.Er werd een nieuwe leveringsdatum vastgelegd. Op die dag is er zonder verwittigen niemand komen opdagen.Weer een nieuwe leveringsdatum afgesproken en toen werd weer door een transportfirma dezelfde verkeerde levering aangeboden.Een laatste nieuwe leveringsdatum werd vastgelegd en ongelooflijk maar waar: ze zijn niet komen opdagen zonder verwittigen.We hebben dan maar aangetekend een Ingebrekestelling opgestuurd en onze betaling samen met een correcte onkosten vergoeding (4x verplaatsing heen en terug naar de Ardennen) teruggevorderd.Tot op heden worden we steeds met één of andere uitvlucht weggestuurd en hebben we onze centen nog steeds niet terug.Intussen hebben we bij een andere speciaalzaak een gelijkaardige tuinset besteld en correct geleverd gekregen.Bij deze willen we graag andere gedupeerden vragen om met ons contact op te nemen, zodat we samen de juiste stappen kunnen ondernemen. Mijn naam is Rudy T'Jolleyn met email adres rudy@tjolleyn.be

Berichten (6)

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: R. T.

14/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: R. T.

14/08/2023

----------------------------------------------Benno, 14 aug 2023 16:28 CESTHallo RudyBedankt voor je melding hiervan.Naar aanleiding van onze gesprekken ben ik er voor aan het zorgen dat je terugbetaling zo snel mogelijk kan plaatsvinden. Zoals vermeld via telefoon duurt dit iets langer, omdat de 5 stoelen die oorspronkelijk al vermist waren bij je levering nog steeds vermist zijn. Hiervoor heb ik je gevraagd een document in te vullen als verklaring van niet ontvangst.Deze heb ik vorige week ontvangen, en kan nu je terugbetaling vervolledigen. Hopelijk komt het nu snel op je rekening, zodat jullie dit verhaal achter zich kunnen laten.Alsook nogmaals mijn excuses voor al het ongemak. Ik heb je dossier opgevolgd vanaf het eigenlijk het fout gegaan is, en heb er nog alles aan proberen doen om het tot een goed einde te brengen.Alvast bedankt voor je begrip en geduld.----------------------------------------------Klachtenbox, 14 aug 2023 15:41 CEST ~~RPGthe_netherlandsBenno--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[L6WX1N-601DW] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ~~RPGthe_netherlandsBenno--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[L6WX1N-601DW]

R. T.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

14/08/2023

Dat u blijkbaar niet weet waar uw niet geleverde goederen zich bevinden is uw intern probleem. U heeft 2 keer verkeerde goederen proberen afleveren en bent 2 keer zonder verwittigen niet komen opdagen. Wat en wie daar schuld aan heeft is niet ons probleem. Wij wachten reeds weken op een beloofde terugbetaling en u blijft maar uitvluchten zoeken om niet te betalen.

R. T.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

14/08/2023

Dat u blijkbaar niet weet waar uw niet geleverde goederen zich bevinden is uw intern probleem. U heeft 2 keer verkeerde goederen proberen afleveren en bent 2 keer zonder verwittigen niet komen opdagen. Wat en wie daar schuld aan heeft is niet ons probleem. Wij wachten reeds weken op een beloofde terugbetaling en u blijft maar uitvluchten zoeken om niet te betalen.

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: R. T.

15/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: R. T.

15/08/2023

----------------------------------------------Benno, 15 aug 2023 10:15 CESTHey RudyBedankt voor de snelle terugkoppeling.Het is jammer om te lezen dat je dit zo ervaart. Naar mijn mening ben ik steeds duidelijk en correct geweest in mijn communicatie naar jullie, en is het verhaal hetzelfde gebleven. Namelijk dat we je terugbetaling kunnen uitvoeren als we de items terug ontvangen hebben in ons magazijn.Dat de klant niet de gevolgen mag opdragen van onze partner, daar ga ik mee akkoord. Daarom ben ik er ook persoonlijk mee bezig dat zij de artikelen zo snel mogelijk aanleveren bij ons, zodat jullie het geld terug kunnen ontvangen.Zoals besproken in eerder mailverkeer heb je een verklaring afgelegd dat je de artikelen niet ontvangen hebt, hiermee kan ik toch de terugbetaling forceren in plaats van te wachten op de transporteur.Op **2 augustus** heb ik jullie een mail gestuurd met de boodschap dat ik een terugbetaling zou aanvragen voor jullie, en tevens dat dit **10 werkdagen** kan duren. We zijn nu werkdag 8, en in de tussentijd zijn er ook complicaties geweest met de artikelen zoals eerder vermeld. Zelf als dit niet was gebeurt zijn wij nog steeds binnen de aangegeven periode.Verder wil ik nog zeggen dat ik begrijp dat het om veel geld gaat, maar dat ik ook maar het nodige aan het doen ben om alles correct af te ronden.Als je toch nog vragen zou hebben hieromtrent, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren. Dan sta ik je graag opnieuw te woord.Alvast bedankt voor je begrip en verder wens ik je nog een fijne dag.----------------------------------------------Klachtenbox, 14 aug 2023 18:35 CEST ~~RPGthe_netherlandsBenno--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[VKLMYY-3V9M5] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ~~RPGthe_netherlandsBenno--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[VKLMYY-3V9M5]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform