Terug

Problemen met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

17/10/2022

Beste,Op 17 juli hebben we een parasol, parasolvoet en wieltjes besteld bij het filiaal in Kontich.Nadat de levering al slecht gepland en gecommuniceerd werd door Exterioo, kregen we de pakketten ook nog beschadigd aan.Na controleren van de goederen bleken deze zowel menige gebruikssporen als beschadigingen te vertonen. Alsook bleek hij na opstelling abnormaal veel speling te hebben, hij kon mogelijks bij een beetje wind de schuiframen ferm toetakelen, of de personen die er op dat moment onderzaten.We hebben meteen contact opgenomen met het filiaal alsook per mail onze bevindingen van de onveilige situatie gemeld met foto's.Telefonisch (Andrew) kregen we te horen dat de parasol opgesteld diende te worden gehouden voor verder onderzoek. Echter kwam dit verdere onderzoek niet. Een technieker langs sturen zou toen minstens 2 a 3 weken duren daar hij in vakantie was en na die weken wachten zouden ze dan nog zien wanneer het in de agenda zou passen, daar deze ook al voor weken volstond. Opgeteld dus algauw 4 a 5 weken, voor er naar gekeken zou worden, dan heb je nog geen oplossing...We vroegen na menige malcontente mails en telefoons de terugname en terugbetaling van deze goederen aan. Bij de retour ophaling werd door Exterioo enkel de wieltjes ingepland! Toch hebben we die dag, 17 augustus, al de goederen meegegeven met de chauffeur. Hiervan heb ik de bestelbonnen laten ondertekenen door de chauffeur en deze ook doorgestuurd aan Exterioo alsook de bevestiging van de retour.23 augustus kregen we van Alexis een mail dat de retour ingevoerd was en de betaling aangevraagd was, en dat dit binnen de 10 werkdagen in orde zou zijn. Nu 40 WERKDAGEN later is er nog steeds geen terugbetaling gebeurd. We hebben reeds 10 tallen telefoons gepleegd en minstens evenveel mails verstuurd met Exterioo. Minstens 6 werknemers die ons dossier zouden nakijken en het zo snel mogelijk in orde zouden brengen. Ik kan u een overzicht van de mails bezorgen indien u deze zelf niet meer bezit, maar het komt er op neer dat we flink aan het lijntje worden gehouden. Meermaals werden (en worden) er de zelfde vragen gesteld, qua info bezorgen, rekeningnummer,... en meermaals werd steeds dezelfde informatie overgemaakt. Het laatste mailverkeer dateert van - 30 september door Rana ze had het doorgeven aan de dienst boekhouding en bij reactie me op de hoogte ging houden. - 12 oktober heb ik zelf nogmaals gemaild over Exterioo's nalatigheid daar we nog niets hadden vernomen. - 12 oktober ook een mail teruggekregen van Rana dat het momenteel niet mogelijk is om de terug betaling uit te voeren, hopende dat dit tegen woensdag 19/10 in orde zou zijn. En dat we op de hoogte zouden worden gesteld zodra deze is uitgevoerd. - inmiddels niets meer vernomen van Exterioo tot deze mail :- 17 oktober : Hallo,Heb je mijn berichten gemist? Ik wil je nog steeds graag helpen, hiervoor heb ik nog informatie nodig van jou.Laat je me iets weten? Zonder reactie ga ik ervan uit dat je vraag opgelost is en kom ik hier niet meer op terug.Alvast bedankt!Rana Terugbetaling bestelling!!!?!?!?De zoveelste keer een bevestiging dat er flink met onze voeten word gespeeld.Ik snap bij hoog en laag niet wat er zo moeilijk blijkt te zijn.Exterioo levert pas goederen nadat het volledige bedrag is betaald. Wij dienen ons aan te passen naar meermaals uitstel van de levering. Dat is zowat vanzelfsprekend.Maar als de producten niet aan de beloofde kwaliteit voldoen en wij ons misgenoegen uiten, zet Exterioo niet de nodige stappen om dit recht te zetten.Enkel loze beloftes leveren en ons aan het lijntje houden om zo onder de terugbetaling onderuit te kunnen?We hebben meerdere keren alle nodige en bevraagde informatie gegeven, wat houdt de terugbetaling dan tegen?

Berichten (1)

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: M. V.

20/10/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform