Terug

Problemen met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

17/03/2022

Ik heb reeds enkele maanden geleden een klacht ingediend over mijn tuintafel. De coating komt er steeds af, ondanks het gebruik van de producten die zijn aanbevolen geweest door de verkoper. De service is lachwekkend er werd eerst bevestigd dat dit niet normaal is en voorgesteld om het bedrag terug te storten. Ik ging hiermee akkoord. Vervolgens kon dit plots niet meer en was dit ‘eigen aan de tafel’ en werd er gebeld ze stelde voor om een technieker te laten komen om de tafel zoals nieuw te maken. Ik ben bereidwillig en stemde hiermee toe. Enkele maanden later kwam de technieker aan, hij is hier 5 minuten geweest. Zei me dat deze tafels ELK JAAR opnieuw geschuurd moet worden. Dit hebben ze NIET gezegd in de winkel ze zeiden dat er enkel moest overgegaan worden met een beschermlaag. Indien we wisten dat dit elk jaar geschuurd moest worden hadden we deze tafel niet gekocht! Dit zijn gangsterpraktijken! Consumenten een dure tafel laten lopen zonder de volledige uitleg om hen dan in het zak te zetten! Ik mail opnieuw naar Exterioo met de boodschap dat zij OPNIEUW hun beloftes en afspraken niet nakomen. Zij bevestigen dit en bieden een waardebon aan. Mijn geduld is op. Ik ben lang genoeg bereidwillig geweest. Ik heb wat opzoekingswerk gedaan. Exterioo heeft niet de volledige uitleg gegeven over het product. Zij bieden een waardebon aan. Ik ben niet verplicht om hiermee in te stemmen en ik heb het recht om een terugbetaling te vragen. Als zij telkens opnieuw hun beloftes niet nakomen, is het voor mij ook genoeg.FOD Als consument hebt u recht op een prijsvermindering als u het product wil behouden, ondanks het gebrek dat het vertoont.U hebt ook recht op de ontbinding van de koop, d.w.z. op een TERUGBETALING. Het kan zijn dat de verkoper een waardebon aanbiedt die in zijn winkel moet worden gebruikt. Maar u bent wettelijk gezien NIET verplicht die te aanvaarden. Het is aan u om te oordelen of dat aanbod u al dan niet INTERESSEERT.Zij geven als weerwoord aan dat ze hebben vermeld bij aankoop dat dit onderhouden moet worden. Dit klopt, maar enkel met een product, die wij ook hebben aangekocht. Er werd niets verteld over jaarlijks schuren en vernissen. Mijn rechtsbijstand is op de hoogte. Een klacht bij de ombudsdienst is ook aangemaakt. Ik hoop alsnog dit als deftige mensen te kunnen oplossen. Wij hebben ook stoelen en kussens ter waarde van €2.380,74 aangekocht, hier zeggen we niets over, dus doen niet moeilijk. Wij verwachten gewoon een eerlijke werking!

Berichten (5)

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: S. V.

17/03/2022

Beste Klachtenbox, Bedankt om je vraag te stellen! We zullen je zo snel mogelijk een antwoord bezorgen.We hebben ticket (466246) voor je aangemaakt. Als je aanvullende opmerkingen wilt toevoegen, reageer dan op dit e-mailbericht.Met vriendelijke groeten,Customer Care--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[WYRMEE-0G3Z]

S. V.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

17/03/2022

En aanvullend: er werd ook eerst afgesproken met een andere collega dat we het bedrag op ons rekening terugkregen OF dat we hier ligstoelen van kopen en het restbedrag terugbetaald kregen. Daarna werd er opeens gezegd dat dit dan ook in een waardebon komt, dat deze collega dit verkeerd heeft gezegd. Dit kan echt niet! Ik reik nog 1x m’n hand uit en ben nog bereidwillig dat ik voor €500 ligstoelen bestel en €1000 terugbetaald krijg.

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: S. V.

17/03/2022

Beste Klachtenbox, Bedankt om je vraag te stellen! We zullen je zo snel mogelijk een antwoord bezorgen.We hebben ticket (466319) voor je aangemaakt. Als je aanvullende opmerkingen wilt toevoegen, reageer dan op dit e-mailbericht.Met vriendelijke groeten,Customer Care--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[WYRMEZ-DQPY]

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: S. V.

22/03/2022

----------------------------------------------Christine, 22 mrt. 2022 13:31 CETHallo,We hebben je bericht goed ontvangen en bieden je onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat je ervaart.Zoals daarnet telefonisch met je besproken hebben wij je een voorstel gedaan in je online dossier , waarmee je je akkoord verklaard hebt.Indien je alsnog vragen zou hebben, vernemen we dit graag in je online dossier .Met vriendelijke groeten,Met vriendelijke groeten,ChristineCustomer CareExterioo Tuinmeubelen09/298 10 43----------------------------------------------Klachtenbox, 17 mrt. 2022 11:39 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[WYRMEZ-DQPY]

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: S. V.

26/03/2022

Hi Klachtenbox,We vroegen ons af of je de laatste update van onze medewerker Petra al had kunnen bekijken? ----------------------------------------------Klachtenbox, 17 mrt. 2022 11:16 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[WYRMEE-0G3Z]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform