Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: DKV Belgium

24/08/2021

Beste,Ik heb indertijd informatie ingewonnen voor een verzekering Plan Tandzorg en deze verzekering zonder tussenpersoon genomen rechtstreeks bij DKV (Assurax was niet responsief). In dit verzekeringsvoorstel met al enige voorwaarden stond dat de polis binnen de 2 maanden bij mij zou toekomen met eventuele uitsluitingen erin. Deze polis heb ik via de post van DKV niet ontvangen, bijgevolg ging ik ervan uit dat al mijn tanden gedekt waren. 9 maanden geleden belde ik DKV om na te gaan hoe ik kosten kon inbrengen toen dit voor het eerst nodig was en toen kreeg ik te horen dat er uitsluitingen waren in mijn dekking. DKV stuurde mij toen een duplicaat van de polis per post en die heb ik goed ontvangen. In het duplicaat van de polis staan volgens mijn tandarts heel wat tanden uitgesloten. Op de site van DKV zie ik dat het gewoonlijk is om tanden uit te sluiten die verwijderd zijn bij het aangaan van de verzekering. Desondanks zijn er in mijn geval op 34-jarige leeftijd 14 tanden uitgesloten, waaronder 10 die nog steeds aanwezig zijn. Mijn tandarts (Dr Ingrid Carré), noch haar collega's bij de universitaire UCL kliniek hebben dit ooit in hun carriëre meegemaakt en Dr Carré vraagt van DKV in geschrifte tand per tand een motivatie waarom elk van deze 14 tanden is uitgesloten en op basis van welke clausule in het verzekeringsvoorstel de uitsluiting gebeurd is. Na dit schriftelijk (op 15/07/21), twee maal per telefoon en nogmaals schriftelijk (24/08/21) te vragen heb ik een vage uitleg gekregen (niet per tand en niet hoe dit in het verzekeringsvoorstel stond). Ik heb nogmaals de volledige uitleg gevraagd en wacht nu opnieuw op respons.Wat zijn nu de gevolgen van al dit...Ik heb al 4000 euro uitgegeven aan mijn tanden in de periode dat ik de polis niet had ontvangen die niet terugbetaald worden door DKV . Daarbij komt nog dat ik nog een extra 4984,27 euro noodzakelijke, functionele kosten heb aan mijn tanden dit jaar die ik al 9 maanden laat wachten in de hoop tot een vergelijk te komen met de verzekering. Ik heb ook een bijkomende tandverzekering genomen bij de mutualiteit om toch nog iets van de kosten te kunnen dekken, gezien zij geen uitsluitingen doen, maar de dekking bij hen is maar 350 euro het eerste jaar. Lang verhaal kort heb ik dus een DKV tandverzekering en aan 37 jaar oud zit ik met tand kosten van 14000 euro waarvan niets wordt terugbetaald door DKV.De oorzaken van de klacht zijn dus 1) dat ik geen terugbetaling krijg voor tandkosten (4000 euro) gemaakt in een periode waarin ik de polis niet had ontvangen, maar wel al het verzekeringsvoorstel had getekend2) Dat ik geen terugbetaling krijg voor kosten te maken in de toekomst (4984,27 euro)3) dat er nergens in het verzekeringsvoorstel dat ik tekende stond dat diep gevulde en ontzenuwde tanden niet verzekerd waren (wat ze mij nu per mail bevestigd hebben). Enkel op hun website staat dat verwijderde tanden niet gedekt zijn, als je diep gaat graven, maar dus niets over gevulde of ontzenuwde tanden4) Dat ik na 3 keer vragen om welke medische reden elk van mijn 14 tanden is uitgesloten en waar dit in het verzekeringsvoorstel staat, ik nog steeds niets anders heb ontvangen dan gerestaureerde tanden zijn uitgesloten en we hebben ons gebaseerd op het rapport van uw tandarts. Ik heb de indruk dat ik telkens met onvolledige informatie van het kastje naar de muur word gestuurd ipv duidelijke info te krijgen per tand en van hun besluitvormingsprocesMijn acties naar het bedrijf toe beperken zich tot hiertoe tot -2 bestekken aanvragen voor gemaakte kosten aan tandzorg, beide werden geweigerd-bellen en aanvraagformulieren invullen, om te trachten begrijpen waarom ik geen goedkeuring kan krijgen voor de bestekken. Dit was door de 14 uitgesloten tanden. -bellen en aanvraagformulieren invullen, om te trachten een sluitend antwoord te krijgen op de vraag waarom zo veel tanden werden uitgesloten. Tot hiertoe word ik hiermee van het kastje naar de muur gestuurd met eerst non-respons, dan kreeg ik te horen dat de informatie die ik vraag enkel onder dokters kan besproken worden, na verder aandringen, telkens met weken wachttijd op een antwoord, kreeg ik halve informatie. Alle middelen lijken goed om mijn vragen zo weinig mogelijk te beantwoorden.Ik zou het echt appreciëren mocht u me kunnen helpen, ik sta voor grote kosten en heb een dure tandverzekering die niets dekt.Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,S.D.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform