Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Doorsafe

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. P.

Naar: Doorsafe

18/02/2021

Beste, ik bestelde ongeveer 1 jaar een video deurbel van het merk doorbird via de webshop van doorsafe.be. Sinds ik het toestel geinstalleerd heb, niets anders dan problemen. De klank van het toestel is onverstaanbaar, de internetverbinding is slecht, de roestvrije plaat is aan het roesten en de meegeleverde gong gaat af zonder er op de deurbel gedrukt word. Ik heb deze problemen proberen op te lossen door te zorgen voor een sterke internetverbinding, eerst via access point en later via bekabelde verbinding maar niets helpt.Nu had ik graag het toestel geretourneerd naar de verkoper, doorsafe, maar zij zijn geen verdeler meer en verwijzen mij door naar de fabrikant. Wanneer ik de fabrikant, doorbird, aanschrijf geeft deze me enkele tips om de klachten op te lossen die ik reeds probeerde en verteld me dat ik voor terugbetaling contact moet opnemen met de verdeler, doorsafe.Graag had ik hierin duidelijkheid gekregen wat de opties zijn.Met vriendelijke groeten,Paquet Nicolas

Berichten (2)

Doorsafe

Naar: N. P.

18/02/2021

Geachte,inzake de klacht van Nicolas Paquet het volgende:* Klant Paquet heeft op 18-11-2019 een Doorbird bij ons gekocht met best-nr1026335* daarna hebben we niets meer van de klant gehoord tot 13-02-2021. Oplaatstgenoemde dag ontvangen we de klacht van de klant met als essentie datde Doorbird van begin af aan niets anders dan problemen heeft veroorzaakt.Binnen de eerste 30 dagen na aankoop had de klant het recht op: "niet goed,geld terug". Van dit recht heeft de klant geen gebruik gemaakt.* er is nu garantie van toepassing. Dit betekent: recht op reparatie.* de claim van de klant op terugbetaling is dus nergens op gebaseerd. Deklant heeft recht op reparatie.* Doorsafe is al geruime tijd geen dealer meer van Doorbird. Als reactie opde klacht van de klant dd 13-02-2021 hebben we de klant doorverwezen naarde producent, de Firma Doorbird in Berlijn (Duitsland). Want we weten, datde producent vaak bereid is om vanuit coulance een probleem op te lossen.* de klant kreeg van Doorbird/Berlijn wel een aantal tips om het probleemop te lossen, maar Doorbird/Berlijn is niet bereid het koopbedrag terug tebetalen, hetgeen de klant ten onrechte opeiste.* Hoe nu verder? De klant heeft dus het recht op reparatie. De klant kandus het geheel compleet naar ons terugsturen. Wij zullen dan de reparatielaten uitvoeren door Doorbird/Berlijn.Dit betekent veel portokosten en veel tijdverlies. Dit wouden we juistvoorkomen door het rechtstreekse contact tussen de klant enDoorbird/Berlijn.* De doorlooptijd van deze reparatie duurt naar verwachting 4 à 6 weken.We horen graag van de klant hoe die over e.e.a. denkt.In afwachting van Uw berichten.Met vriendelijke groet,DoorsafeJa¶rg RiesterMet vriendelijke groeten,Doorsafe Supportklachtenbox@test-aankoop.be on February 18, 2021 at 8:41am

Doorsafe

Naar: N. P.

18/02/2021

Geachte,als maar één ding duidelijk is: de kosten van evtl advocaten worden nietdoor Doorsafe betaald. De keuze voor het klachtenplatform is gemaakt doordhr Paquet.Dhr Paquet moet dus ook de kosten van de advokaten betalen.Zou u dit willen bevestigen?Zonder uw bevestiging gaan we ervan uit dat u met bovenstaande mededelingakkoord gaat.Met vriendelijke groetDoorsafeJa¶rg RiesterMet vriendelijke groeten,Doorsafe Supportklachtenbox@test-aankoop.be on February 18, 2021 at 2:17pm


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform