Op 27/06/2018 kocht ik een elektrische vouwfiets van het merk Formula in de Aldi in Holsbeek. Op 16/10/2019 is mijn fiets in het midden van de straat in twee gescheurd. Het laswerk was ter hoogte van het vouwmechanisme losgescheurd. Op dezelfde dag heb ik hierover een ticket aangemaakt bij ServiceBike, aangezien zij normaal gezien de herstellingen regelen. Ik was echter niet tevreden over de service die Servicebike leverde. Na een maand lang te hebben te hebben gewacht en na veel telefoontjes, heb ik hierover een klachtenbrief gestuurd naar de Aldi. Met hun hulp kreeg ik op 14/11/2019 een bevestiging dat het defect werd herkend als “productiefout aan de lasnaad”. In de week van 18/11/2019 heb ik een nieuwe fiets ontvangen van Servicebike. Hierbij was men echter vergeten om de sleutels van de batterij toe te voegen, waardoor ik de batterij moeilijk kon opladen. Na opnieuw veel moeite kon er dan een technieker langskomen om het slot te vervangen. Ik moest hiervoor een dag verlof opnemen, omdat dit maar op één specifieke dag mogelijk was. Dit eenmaal opgelost, merkte ik dat de aandrijving van de nieuwe fiets regelmatig haperde en vaak volledige uitviel. De maximale aandrijvingknop werkte uiteindelijk helemaal niet meer en ik moest constant zitten schakelen tussen de minimale en de gemiddelde assistentie om toch nog een beetje vooruit ging. Ik heb hiervoor twee tickets aangemaakt op 18/12/2019 en 08/01/2019. De door jullie aangeduide fietsmaker liet mij hierbij weten dat hier gaat om een productiefout. Volgens hem vallen soortgelijke problemen vaak voor bij mijn soort fietsen. Servicebike beweerde terwijl dat dit probleem niet gekend was bij hen. Op 05/02/2020 heb ik de fiets ingediend om te laten reparen. Op 18/02/2020 lieten ze mij weten dat de controler van de fiets defect was en ze deze vervangen hadden. Op 19/02/2020 heb ik de fiets voor het eerst opnieuw gebruikt. Op die dag en de dag erna is de aandrijving 7 keer uitgevallen. Het lijkt alsof de connectie met de batterij verloren was, want ik moest de fiets 7 keer opnieuw aanzetten. Vandaag (21/02/2020) kwamen de problemen met de aandrijving volop terug. Het is alsof mijn fiets nooit hersteld is geweest.Ik rij elke dag met de fiets naar het werk en ik heb een betrouwbare fiets nodig waarop ik elke dag op kan rekenen. Dit is nu helemaal niet het geval. De eerste fiets die ik kocht scheurde na een jaar in twee. De vervangfiets die Servicebike mij gaf had een defecte controler. Na twee keer mijn fiets hersteld te hebben, werkt de aandrijving nu nog niet. Ten slotte is er nog een ander probleem opgedoken. In december en januari 2020 is het opplooimechanisme van mijn fiets tijdens het rijden twee keer opengegaan. Tijdens het rijden ging het slotje open en begonnen de twee helften van de fiets uit elkaar te gaan. Ik ging gelukkig niet te snel en ben er de tweede keer met een buil vanaf gekomen. Ik ging er toen steeds vanuit dat ik het slotje tussen de twee fietshelften niet goed had gesloten. Sindsdien controleer ik altijd heel goed of het slotje goed vastzit. Deze week heb ik echter opnieuw voorgehad dat het slotje openging tijdens het rijden. Ik kan u vertellen dat dit een levengevaarlijke situatie is als je aan een snelheid van 20 km aan het fietsen bent. Ik kan niet meer met een gerust hart vertrekken. Dit is voor mij de laatste druppel. Ik heb er nu helemaal genoeg van. Mijn vertrouwen in Servicebike is geschonden. Mijn fiets is in garantie en ik wens mijn geld terug.