Aan DKVCopy ter info aan Test-AankoopGeachte mevrouw, heer,Betreft: polisnummer xx – afrekening 594726501 dd 02/04/19Op 13/03/2019 heb ik u een bericht gezonden waarbij ik stelde dat u in een vorige afrekening 2 posten voor medicatie hebt geweigerd (uw afrekening van 04/02/2019). Als reactie ontving ik op 02/04/2019 een bijkomende afrekening waarbij laconiek een bijkomende terugbetaling werd uitgevoerd. De begeleidende pdf was een standaard geautomatiseerd bericht.Ik zie 2 mogelijkheden- Ofwel gebeurt het hoogst uitzonderlijk dat een terugbetaling ten onrechte geweigerd wordt. In dat geval getuigt het van weinig respect voor de klant dat u zelfs geen verontschuldiging nodig acht.- Ofwel is het random weigeren van een beperkt aantal tussenkomsten in de kosten een regelmatige procedure van DKV. In dat geval moeten de verzekerden weten dat zij hun afrekening grondig moeten nakijken, desnoods met tussenkomst van een raadgever zoals hun ziekenfonds. Voor iemand met beperkte administratieve of medische kennis is het inderdaad niet eenvoudig om uit uw overzicht voor elke medicatie uit te maken of ze in verband staat met het verzekerde schadegeval. Daarom stuur ik dit bericht ook in copy naar Test-Aankoop. Ik zou er voor pleiten om bij weigering van tussenkomst (uw code 0602) expliciet de motivering van uw adviserende arts te vermelden. Of wordt deze beslissing bij u ook genomen zonder tussenkomst van een arts?Met de meeste hoogachting,Johan Buffels