Terug

Problemen met terugbetaling retour

Opgelost Openbaar

De Bijenkorf

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: De Bijenkorf

21/12/2021

Beste Bijenkorf. Op 25 november heb ik bij jullie mijn eerste bestelling geplaatst. Dit was voor een kerstboom (ref. artikel 729006002900000). Mijn ordernummer is 34430305. Het pakje heb ik via PostNL ontvangen op 1 december. Bij het uitpakken en monteren van de kerstboom, bleek dat deze niet overeenkwam met de afbeelding op de website. Op de website stond een mooie volle kerstboom, maar bij het monteren van de kerstboom viel al direct op, dat deze kerstboom alles behalve vol was. Je zag er gewoon doorheen. Dus heb ik reeds de volgende dag mijn pakje geretourneerd ( heel goed verpakt, ik heb er foto's van). Op 5 december heb ik via Facebook melding gemaakt van de retour, ook al omdat er geen beweging zat in de Track & Trace code. Na zelf contact opgenomen te hebben met Bpost en een klacht in te dienen bij hen, is er uiteindelijk beweging gekomen in de retour en stond deze op de Track & Trace code dat het pakje afgeleverd werd op 8 december. In de periode dat er vertraging zat in de aflevering van mijn pakje, heb ik herhaaldelijk contact opgenomen met de Bijenkorf, hetzij telefonisch, hetzij via Facebook om te weten te komen wat er gebeurt met de terugbetaling indien een retour verloren gaat bij BPost. Op geen enkele manier werd ik gerustgesteld. Integendeel, er werd iedere maal rond de vraag heen gedanst. Nochtans staat op Uw retourformulier, dat het pakket verwerkt wordt, binnen 7 dagen na aangifte bij een pakketpunt en dat binnen de 3 dagen na ontvangst van de retour overgegaan wordt tot terugbetaling en dat het dus maximaal 10 dagen kan duren, eer je als klant het geld terugkrijgt. In artikel 9 van de verkoopsvoorwaarden van de Bijenkorf staat bovendien hetvolgende voor herroeping : De ondernemer vergoedt alle betaling van de consument onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de klant de herroeping meldt (ik heb dit reeds gedaan op 5 december) en dat de ondernemer mag wachten met terugbetaling tot hij het produkt heeft ontvangen of de klant aantoont dat hij het product heeft teruggezonden (ik heb daar de eerste keer melding van gemaakt op 5 december. Ik heb op vrijdag 17 december opgebeld om te weten wanneer terugbetaling zou volgen en heb via mail ook nog eens een screenshot doorgestuurd van de Track & Trace Code. Er werd ondertussen een dossiernummer geopend bij de Bijenkorf nl. 1683939. Op maandag heb ik ook telefonisch contact opgenomen om meer te weten over de terugbetaling, maar wat mij heel erg opvalt bij de Bijenkorf, is dat jullie nooit klare wijn schenken. Jullie beweren niet te kunnen zien of de retour aangekomen is of wanneer de terugbetaling zal gebeuren ofwel krijg ik als antwoord dat er een notitie zal gemaakt worden en doorgegeven worden aan de desbetreffende dienst. Ondertussen is er nieuwe verwikkeling in deze retour. Op 20 december staat plots dat de retour nog eens geleverd werd door BPost maar nu op 20 december. Ik heb op 20 december hieromtrent een bericht gepost op Facebook en ook een mail gestuurd. In beiden zult U duidelijk melden, dat ik als klant heel erg misnoegd ben. Vandaag 21 december heb ik ook nog eens telefonisch contact opgenomen met de klantendienst, ook met de vraag om een dossier te openen bij BPost, omdat ik graag zou weten, wat er gebeurd is met mijn pakket. Er is daar niet op ingegaan. Weer kreeg ik te horen, dat men niet kan zien of een retour ontvangen is, wanneer terugbetaling zal gebeuren, dat een nota zal gemaakt worden en bla bla bla. Feit is, dat ongeacht of het pakje nu retour is aangekomen bij jullie of niet, ik heb op 5 december reeds melding gemaakt van mijn retour, dus ik moest al terugbetaling gekregen hebben volgens jullie verkoopsvoorwaarden. Na al het mailen, bellen en Facebooken, heb ik er als klant genoeg van dat ik nog altijd geen duidelijkheid heb en ik als klant als een pingpongballetje weg en weer vlieg. Ik heb als klant mijn verplichtingen nagekomen (bestelling onmiddellijk betaald via Mastercard, op tijd geretourneerd en alles goed verpakt (ik heb er foto's van) en ik wil dat jullie ook jullie verplichtingen als verkoper naleven. Dus Bijenkorf, ik wil mijn geld (259,95 euro) terug !!!!!!!!!!!!!!95


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform