Terug

Problemen met terugbetaling na stopzetting abonnement

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. M.

Naar: hup,hup

17/02/2024

Beste,Ik heb in november 2023 een stopzetting aangevraagd voor het 'RESULTAAT' abonnement van mijn dochter en mij, bij HUPHUP. Tot op heden is dit nog niet in orde en is er een slechte communicatie. • Op 21/11/2023 lieten we weten dat wij het 'RESULTAAT' abonnement vervroegd willen stopzetten. We worden op de hoogte gesteld dat dit abonnement wordt berekend naar het 'FLEX' abonnement en dat dit verschil dan door mij moet worden betaald. Hier gaan wij mee akkoord. De afschrijving op eind november heeft een kleine afwijking in dit vooropgestelde bedrag, maar hier dachten wij nog dat we dit zelf verkeerd berekend hebben.• Eind december (2023) merk ik dat het vast maandbedrag van €79.90 enkel voor mij, niet mijn dochter, weer wordt afgeschreven van mijn rekening via de domiciliëring.• Op 07/01/2024 stuur ik een mail naar de klantendienst om dit te melden. Door zelf de documenten te bekijken kwamen we er achter dat bij de stopzettingsaanvraag er voor mij de optie 'Ik wens mijn HUPHUP RESULTAAT abonnement stop te zetten na 12 betaalde maanden.' werd aangevinkt. Terwijl voor mijn dochter de optie 'Ik wens mijn HUPHUP RESULTAAT abonnement vervroegd te stoppen. Het abonnement wordt herrekend naar een FLEX abonnement en het verschil zal ik voldoen via sepa domiciliëring.' Wij vermoeden dat dit mogelijk de afschrijving in december zou kunnen verklaren en vermelden dit in de mail.• Op 17/01/2024 krijgen we pas een antwoord terug waarin vermeld staat dat er inderdaad een fout was bij de stopzetting. Samen met deze uitleg: ''Je betaalde 2 x 79,90 te veel. Min het bedrag van 60 euro dat berekend wordt omdat je vervroegd stopzet. Komt samen op 99,80 euro''.• Op 09/02/2024 stuur ik opnieuw een mailtje, aangezien ik nog geen geld heb ontvangen. Daarbij vraag ik ook of het mogelijk is om een bevestiging te sturen dat de domiciliëring is afgebroken aangezien ik dit zelf niet kan zien of doen via mijn bank. Tot op heden is daar nu nog steeds geen antwoord op gekomen.We kunnen begrijpen dat het misschien wat drukker is waardoor een direct antwoord niet mogelijk is. Maar we hadden wel graag wat meer opvolging verwacht. Aangezien dit niet onze fout lijkt te zijn geweest betreuren wij het dat we alsnog zelf meerdere mails moeten sturen voor er iets gebeurd. Gelieve ons op de hoogte te houden van het verder verloop van mijn klacht.Bedankt

Berichten (1)

hup,hup

Naar: D. M.

19/02/2024

Beste,Wij hebben deze vraag correct behandeld.De terugbetaling staat klaar en wordt deze week uitgevoerd.Klanten die via SEPA betalen, kunnen hun bedrag tot 2 maanden na betaling storneren bij de bank.Om te vermijden dat we daardoor een dubbele terugbetaling doen, betalen we na pas deze termijn het bedrag terug.Wij zouden het op prijs stellen dat deze klacht verwijderd wordt, gezien we dit op de juiste manier hebben verwerkt.Hartelijk dank hiervoor,Sportieve groeten,Annick voor HuphUp Klantendienst


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform