Beste, (vredegerecht Waregem in copie zodat ze dit mee kunnen vaststellen)Wij zijn vorig jaar opgeroepen door het vredegerecht, waar wij onze zaak hebben verdedigd. De conclusie was dat de heer Hochepied zijn bonnen geldig bleven en dat hij zelf 3 data moest doorgeven voor het seizoen 2021. Via sociale media en mails hebben we alle passagiers gemaild met een update van de covid maatregelen opgelegd door de overheid.We hebben nadat we hebben laten weten dat ballonvaarten terug mogelijk waren vorig jaar nooit geen data doorgekregen van de heer Hochepied, terwijl dit zo was afgesproken via het vredegerecht.Vorige week heb ik opnieuw een uitnodiging gekregen omdat de heer Hochepied nog steeds niet gevaren heeft. Tot op heden hebben we nog steeds geen voorgestelde datum van hem gekregen om zijn vaart in te plannen.Ik heb de zitting van vandaag moeten annuleren wegens positief getest aan covid.Dit begint meer op laster te lijken dan een gewone ontevreden passagier. Hij houdt zich niet aan de afspraken, zijnde 3 data doorgeven. Wij hebben via het vredegerecht laten weten dat zijn bonnen geldig waren en hoe hij zijn vaart kon inplannen.Door covid zijn er meer dan50% minder vaarten kunnen doorgaan de afgelopen 2 jaar, 95% van de passagiers hebben hier begrip voor.Wij betalen geen geld terug omdat de passagier zich niet aan de afspraken houdt. Zijn bonnen blijven geldig en we zullen dit ook opnieuw laten weten op de volgende zitting bij de vrederechter.Ballonvaarten zijn weersafhankelijk en nu ook afhankelijk van de beslissingen van de overheid met betrekking tot covid. We zijn zeer flexibel geweest naar alle passagiers door hun bonnen gratis te verlengen zolang dat nodig is.Wat kunnen we doen om onbegripvolle passagiers zoals de heer Hochepied en zijn lasterpraktijken tegen te gaan?Graag een antwoord. We zijn tevens lid van testaankoop en zouden ook graag hierop een antwoord weten.Ik vind het niet normaal dat je een zaak voor de tweede keer laat voorkomen op het vredegerecht (waarbij je zelf in de fout gaat) en tegelijkertijd ook naar test aankoop stapt. We hebben ooit in het verleden een vergelijkbare passagier gehad, die ook de afspraken niet volgde en dit werd door de rechter in ons voordeel uitgesproken.Onze bedoeling is om passagiers een ballonvaart te laten meemaken in de beste omstandigheden en zo een onvergetelijk moment te creeren.Op deze manier is het wel moeilijk en die enkelingen kunnen je zaak kapot maken. Hij hoeft enkel 3 data door te geven voor het seizoen 2022 dat start vanaf 15 maart.We hopen dat hij ons hierin kan volgen en dit gewoon ook doet zodat we zijn vaart kunnen inplannen.GroetenDirkOpgelet:*BALLONVAREN IS EEN WEERSGEBONDEN ACTIVITEIT. Indien de meteo van Skeyes het niet toelaat om te varen, zal de vaart uitgesteld wordt naar een nader te bepalen datum.* Wil je met je voucher een datum vastleggen, mail ons dan je vouchernummer en vervaldatum, de namenen gewichten van de passagiers, een gsm nummer en je woonplaats* Breng op de dag van je vaart zeker de instapkaarten/vouchers mee. Dit mag ook digitaal!* De algemene voorwaarden van Ballonticket Vlaanderen zijn steeds van toepassing, ook voor vouchers aangekocht bij onze partners.* Wij kijken ernaar uit op jullie mee te nemen op een onvergetelijk avontuur!Ballonticket Vlaanderen - Contact 0032 476 438 463Dirk Lyssens BV - A. Rodenbachstraat 123 - 9470 DenderleeuwFacebook Ballonticket Vlaanderen Twitter Ballonticket Vlaanderen Instagram Ballonticket Vlaanderen Op 13 januari 2022 12:55:10 +01:00, schreef klachtenbox@test-aankoop.be: