Terug

Problemen met terug betaling

Closed Openbaar

Dirk Lyssens BV (Ballonticket Vlaanderen)

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. H.

Naar: Dirk Lyssens BV (Ballonticket Vlaanderen)

13/01/2022

Beste,Wij hebben via outspot.be een voucher aangekocht in 2018 om een ballenvaart te kunnen doen met de firma ballonticket vlaanderen. site : http://www.ballonticketvlaanderen.be/nl/home-1.htmWij zijn dus al bezig van 2018 om eindelijk onze vlucht te kunnen krijgen. Echter blijft die firma uitvluchten uitvinden om dit niet te laten door gaan... als wij mailen krijgen we amper reactie en als we een lijst krijgen met vluchten dan is er maar weinig tot geen plaats meer. Ik heb in 2020 een klacht ingedient bij het vredegerecht kanton waregem ( ref 21D508 ) daar is een overeenkomst geweest dat we zeker in 2021 een vlucht zouden krijgen . Indien we tegen september 2021 geen vlucht zouden krijgen dan zou ik mijn geld terug krijgen... het vervolg kan je raden geen vlucht geen reactie geen planning gekregen ...Ik heb bewijs dat ik op 28/02/2021 een mail heb verzonden met de vraag of de planning al beschikbaar was. Daarop nooit geen reactie gekregen van de firma. Op zijn facebook meld hij wel dood leuk het volgende op 3 maart 2021 We herstarten onze commerciële vaarten vanaf vrijdag 2 april. Dit weekend sturen we de planning daarvoor uit Wij hebben dit nooit ontvangen die planning....Ik heb ook al gemaild naar de firma om mijn geld terug te laten storten op mijn rekening maar ze reageren gewoon niet.Ik heb nu terug een klacht ingedient bij het vredegerecht maar ze melden al in de aanvraag dat de vonnis niet binden was in 2020 ? Willen jullie ons helpen aub?Mvg Bryan Hochepied

Berichten (2)

Dirk Lyssens BV (Ballonticket Vlaanderen)

Naar: B. H.

13/01/2022

Beste, (vredegerecht Waregem in copie zodat ze dit mee kunnen vaststellen)Wij zijn vorig jaar opgeroepen door het vredegerecht, waar wij onze zaak hebben verdedigd. De conclusie was dat de heer Hochepied zijn bonnen geldig bleven en dat hij zelf 3 data moest doorgeven voor het seizoen 2021. Via sociale media en mails hebben we alle passagiers gemaild met een update van de covid maatregelen opgelegd door de overheid.We hebben nadat we hebben laten weten dat ballonvaarten terug mogelijk waren vorig jaar nooit geen data doorgekregen van de heer Hochepied, terwijl dit zo was afgesproken via het vredegerecht.Vorige week heb ik opnieuw een uitnodiging gekregen omdat de heer Hochepied nog steeds niet gevaren heeft. Tot op heden hebben we nog steeds geen voorgestelde datum van hem gekregen om zijn vaart in te plannen.Ik heb de zitting van vandaag moeten annuleren wegens positief getest aan covid.Dit begint meer op laster te lijken dan een gewone ontevreden passagier. Hij houdt zich niet aan de afspraken, zijnde 3 data doorgeven. Wij hebben via het vredegerecht laten weten dat zijn bonnen geldig waren en hoe hij zijn vaart kon inplannen.Door covid zijn er meer dan50% minder vaarten kunnen doorgaan de afgelopen 2 jaar, 95% van de passagiers hebben hier begrip voor.Wij betalen geen geld terug omdat de passagier zich niet aan de afspraken houdt. Zijn bonnen blijven geldig en we zullen dit ook opnieuw laten weten op de volgende zitting bij de vrederechter.Ballonvaarten zijn weersafhankelijk en nu ook afhankelijk van de beslissingen van de overheid met betrekking tot covid. We zijn zeer flexibel geweest naar alle passagiers door hun bonnen gratis te verlengen zolang dat nodig is.Wat kunnen we doen om onbegripvolle passagiers zoals de heer Hochepied en zijn lasterpraktijken tegen te gaan?Graag een antwoord. We zijn tevens lid van testaankoop en zouden ook graag hierop een antwoord weten.Ik vind het niet normaal dat je een zaak voor de tweede keer laat voorkomen op het vredegerecht (waarbij je zelf in de fout gaat) en tegelijkertijd ook naar test aankoop stapt. We hebben ooit in het verleden een vergelijkbare passagier gehad, die ook de afspraken niet volgde en dit werd door de rechter in ons voordeel uitgesproken.Onze bedoeling is om passagiers een ballonvaart te laten meemaken in de beste omstandigheden en zo een onvergetelijk moment te creeren.Op deze manier is het wel moeilijk en die enkelingen kunnen je zaak kapot maken. Hij hoeft enkel 3 data door te geven voor het seizoen 2022 dat start vanaf 15 maart.We hopen dat hij ons hierin kan volgen en dit gewoon ook doet zodat we zijn vaart kunnen inplannen.GroetenDirkOpgelet:*BALLONVAREN IS EEN WEERSGEBONDEN ACTIVITEIT. Indien de meteo van Skeyes het niet toelaat om te varen, zal de vaart uitgesteld wordt naar een nader te bepalen datum.* Wil je met je voucher een datum vastleggen, mail ons dan je vouchernummer en vervaldatum, de namenen gewichten van de passagiers, een gsm nummer en je woonplaats* Breng op de dag van je vaart zeker de instapkaarten/vouchers mee. Dit mag ook digitaal!* De algemene voorwaarden van Ballonticket Vlaanderen zijn steeds van toepassing, ook voor vouchers aangekocht bij onze partners.* Wij kijken ernaar uit op jullie mee te nemen op een onvergetelijk avontuur!Ballonticket Vlaanderen - Contact 0032 476 438 463Dirk Lyssens BV - A. Rodenbachstraat 123 - 9470 DenderleeuwFacebook Ballonticket Vlaanderen Twitter Ballonticket Vlaanderen Instagram Ballonticket Vlaanderen Op 13 januari 2022 12:55:10 +01:00, schreef klachtenbox@test-aankoop.be:

B. H.

Naar: Dirk Lyssens BV (Ballonticket Vlaanderen)

13/01/2022

Beste,Toon eens een bewijs dat je de planning naar ons hebt door gemailt in 2021 ?Als we dit niet gekregen hebben hoe kunnen we dan 3 data's door geven aan u ???Ik heb u duidelijk gemailt op 28/02/2021 om de planning te krijgen en daarop nooit geen reactie gekregen ...Je hebt ons nooit de planning gemaild voor 2021 ??? Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform