Terug

Problemen met spoedarts

Closed Openbaar

Ziekenhuis AZ West

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: Ziekenhuis AZ West

03/07/2023

Beste, Op 12 mei kreeg ik tijdens een citytrip nierkolieken. Op de spoeddienst van Gent, kreeg ik te horen dat ik een vernauwing heb in de urineleider. Ik kreeg pijnstilling en de raad om een uroloog te raadplegen. Op 15 mei kreeg ik ook koorts, was ik misselijk en had ik nog steeds pijn. Mijn huisarts telefoneerde met de dienst urologie van het ziekenhuis AZ West. Er werd beslist dat ik me moest aanmelden bij de spoeddienst. Bij aankomst in het ziekenhuis werden mijn parameters afgenomen, ik plaste in een potje en er was een bloedafname. Na enkele uren kwam de spoedarts. Hij vroeg welke uroloog ik wou. Ik zei hem dat ik geen enkele uroloog kende, maar dat ik toch liefst een vrouw zou hebben. “Waarom”, vroeg hij. Ik legde uit dat ik PTSS heb, en dat mannen daarom lastiger zijn. Er volgde een monoloog over moslimvrouwen en mannelijke dokters. Als die moslima’s pijn genoeg hebben, kan het hen ook niet meer schelen of het een man of een vrouw is. Ik luisterde met verbijstering. Hij verliet de kamer. Toen hij enkele ogenblikken later terug naar de kamer kwam, vertelde hij me dat er helemaal geen vernauwing is, dat er een steen heeft gezeten en dat hij nu weg was. Aangezien de steen weg is, kunnen ze ook niks meer voor me doen. Dat ik me nu ziek voel en misselijk ben, is heel toevallig. Ik heb de plaag. En dat dit heel lastig is voor hem. Want aangezien ik de plaag heb en geen mondmaster draag, kan hij het nu ook hebben. Heel verward aanhoorde ik dat ik mocht vertrekken. Opeens kwam hij terug naar de kamer en vertelde hij dat hij naar mijn bloedwaarden had gekeken en dat er toch wel ontsteking zat. Hij schreef me antibiotica voor met de woorden baat het niet, dan schaadt het niet, en ik mocht vertrekken. Totaal in de war en heel ziek, ben ik thuis gekomen. Ik ben door geen enkele dokter onderzocht. Ik heb geen uroloog gezien. Ik voelde me vreselijk. Totaal niet ernstig genomen. Vernederd. Van kwaliteitsvolle dienstverlening was geen sprake. Nihil. Ik belde naar mijn huisarts en er werd een afspraak gemaakt in een ander ziekenhuis. Daar werd vastgesteld dat ik een ernstige nierontsteking had. De uroloog vertelde me dat op de scan die genomen was in Gent te zien was dat er een duidelijk vernauwing zat. Nu zijn er nog bijkomende onderzoeken gedaan. En de datum voor de operatie ligt vast. Ik heb deze klacht op 17 mei doorgestuurd naar de ombudsdienst van het ziekenhuis. Ik kreeg een heel begripvolle email terug. Mijn klacht werd overgemaakt aan de hoofdarts. Vandaag 3 juli krijg ik terug een email van de ombudsdienst waarin staat dat de hoofdarts tot 3 maal werd herinnerd aan mijn klacht. Maar dat er geen antwoord komt. Mijn vragen : Waarom werd ik door niemand onderzocht? Heeft de spoedarts de uroloog gecontacteerd? Is er overleg geweest? Wat heeft godsdienst, geslacht of ras te maken met keuze van arts? Waarom werd ik niet ernstig genomen? Hoe kan je de diagnose plaag geven aan iemand met een vernauwing van de urineleider en een nierontsteking er bovenop? Krijg ik een ziekenhuis factuur opgestuurd, om onrespectvol, behandeld te worden? Om geen correct diagnose te krijgen? Om geen correct behandeling te krijgen? Waarom wil de hoofdarts of de spoedarts mij niet contacteren? Ann Viaene


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform