Terug

Problemen met schilder

Closed Openbaar

Jasper Op de Beeck

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. S.

Naar: Jasper Op de Beeck

24/12/2021

- Vertraging in planning: Eind 2019 hebben we de schilderwerken toegezegd bij J. Op de Beeck, voor het hele huis. De werken zouden in september 2020 aangevat worden. De heer Op de Beeck zei dat hij vertraging had, waardoor hij telkens uitstelde naar oktober, november, december en uiteindelijk januari 2021. Achteraf bleek dat hij klanten in zijn planning er tussen nam en ons naar achteren schoof. - Hij begon uiteindelijk in januari 2021. Na 1 week werken zei hij dat hij zo’n groot werk van meerdere weken niet in zijn planning voorzien had en dat het niet af zou geraken in 1 keer. Hij legde de schuld volledig bij ons dat hij het niet zo voorzien had in de planning. Dit terwijl dit meermaals werd gecommuniceerd. Hij stelde voor om de werken stop te zetten en dat we een andere schilder zouden zoeken, terwijl wij de werken ruim op voorhand hadden overeengekomen! Dit terwijl hij wist dat er een kindje op komst was!- Er werd uiteindelijk afgesproken dat de overige ruimtes zouden worden geschilderd voor midden mei 2021. Sommige zaken werden niet afgewerkt, zoals de accentmuur in de leefruimte. Deze had onvoldoende dekking (dit werd ook toegegeven door de schilder). De openingen aan de inbouwspotjes waren vergroot door de schilder waardoor er gaten zichtbaar waren aan de zijkanten. Deze gaten waren door de inbouwspotjes volledig bedekt voordat de schilders de werken hadden aangevat. Hier kregen wij achteraf ook de schuld van.- De omkasting van de dampkap in de keuken werd reeds geschilderd begin 2020. Tijdens de schilderwerken in 2021 vond een collega van de heer Op de Beeck, die deelnam aan de schilderwerken dat de uitgevoerde schilderwerken aan de dampkap op niets trokken. Daarop begon deze persoon uit eigen initiatief opnieuw aan de omkasting van de dampkap te werken, nog voor we konden zeggen of dit al dan niet nodig was. De heer Op de Beeck was niet beschaamd om deze werken nogmaals te factureren. Wij betaalden echter braafjes en zonder enige discussie deze werken om een goede verstandhouding te behouden. We kregen wel achteraf de werken aan de dampkap als een verwijt en leugen naar ons hoofd geslingerd. - Aangezien wij niets hoorden van de schilder qua voortzetting van de werken, contacteerden wij hem zelf. Wij kregen doodleuk een mailtje terug dat hij geen tijd had en dat hij de overige ruimtes en de nog af te werken punten niet zou komen afwerken. Hij vond het zo nodig om dus duidelijk contractbreuk te plegen. Na veel aandringen kwam hij terug voor slechts 1 ruimte (terwijl er nog 5 niet gedaan waren). - De zaken die niet afgewerkt werden zoals de accentmuur (die reeds de eerste keer betaald werd), werden nogmaals gefactureerd de tweede maal (mei/juni 2021). De schilder was dus niet eens beschaamd om twee maal hetzelfde te factureren door zijn eigen schuld. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor de te grote gaten aan de inbouwspots.- Voordat de schilderwerken zouden aanvangen, werd de bureauruimte opgemeten door de schrijnwerker (en door ons geverifieerd) omwille van ingebouwde kasten. Bij plaatsing na de verfwerken, bleek dat er een dikke laag plamuur ongelijkmatig op het plafond werd gezet waardoor de kast met moeite geplaatst kon worden. 1mm meer plamuur en de kast kon niet geplaatst worden! Het plafond loopt zichtbaar scheef en dit sinds de verfwerken.- Je kan de verf zo van de muur trekken: er werd geen primer gebruikt, en de verf is niet gehecht aan de muur. - Er werd steeds gewerkt met een forfaitprijs per ruimte. Voor de ruimte die in mei 2021 werd gedaan, vond de schilder het zo nodig om opeens met een regieprijs te werken. Toen wij vroegen om uitleg bij de factuur (factuur veel te hoog in verhouding met de uitgevoerde werken), werd er meteen met een advocaat en een rechtszaak gedreigd (dit terwijl de uitgerekende datum van de bevalling wel heel dichtbij kwam)!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform