FEITEN:20/07/2018 om 3u in ochtend lawaai in badkamer: de elektrische boiler Daalderop, 120 liter is oververhit, Op een minuut tijd is de badkamer vol stoom. Hevig lawaai van boiler die op exploderen staat. Onmiddellijk hoofdkraan en elektriciteit afgesloten, en om de druk van de boiler te halen : kraan van bad en lavabo's opengezet: er komt een kokende bruine smurrie uit.en de brandweer gebeld wegens reëel explosiegevaar. Zij zetten ook nog kranen beneden in de keuken en buiten open, .. overal bruin kokend water. Gevolgen: het binnenwerk van de mengkranen is gesmolten, alle shellkraantjes zijn dichtgesmolten en verstopt, overal lekkende aanvoerleidingen, aquastop van afwasmachine zwaar beschadigd met grote lekken tot gevolg.Kast van lavabo getrokken en opengebarsten, boilerkast beschadigd, keukenkast volledig nat en gezwollen.GEEN DRINKWATER gedurende 3 weken, 9/8 drie weken na feiten herstel van boiler/ watertoevoer bad en lavabo's, shellkraantjes vervangen, nog steeds geen drinkwater.22/8 de expert van SCAN E&E, voor Ethias komt vaststellingen doen: mondelinge mededeling: er kan waarschijnlijk geen tussenkomst voorzien worden voor dit accident! Enkel de boilerkast komt in aanmerking wegens waterlek. Volgens hem en volgens Ethias is dit alles het gevolg van Stoomschade en dat zou niet worden gedekt, volgens hem zelfs door geen enkele brandverzekering. Wij repliceren : de oorsprong van dit accident is toch zeker een elektrische panne aan de boiler, de schade aan kranen en leidingen is toch gevolg van water, kokend water en pas daarna ontstaat er stoom. Wij vinden absoluut niets van wat deze man beweert terug in de polis.Hij zegt zelfs nog : als er een explosie was geweest was er geen enkel probleem geweest rond vergoeding van geleden schade. Eigenlijk hadden we dus beter de boel laten exploderen met nog veel meer schade tot gevolg en vooral met mogelijke gekwetsten.Als je dus zo goed mogelijk probeert de schade te beperken , word je eigenlijk afgestraft! In hun polis staat dan wel : als een goede huisvader voor je huis en materialen zorg dragen,.. toch wel tegenstrijdig .Ethias heeft enkel de kast waar de boiler in staat vergoed.Alle kranen, leidingen,werkuren van de loodgieter ... zijn volgens hen niet niet gedekt.Omdat wij deze redenering absoluut niet kunnen volgen, hebben we een tegenexpert aangesteld.Na vaststellingen hier ter plaatse heeft hij enkele malen tevergeefs pogingen ondernomen om contact te krijgen met de expert van Ethias, deze geeft gewoon geen antwoord!!!Daarom zien wij ons genoodzaakt toch wel verdere stappen te ondernemen en richten wij ons tot Test Aankoop.Tot hier ons verhaal,vriendelijk groeten,Chris en Leen De Waele-Duyck