In juli 2019 ga ik akkoord met een voorstel van uw firma om een aantal renovatiewerken bij mij thuis te laten uitvoeren. Op 14/09/2019 betaal ik een eerste voorschotfactuur van 30%. Op 15/01/2020 bevestigt u dat de werken starten op 27/01/2020. Dit betekent dat ik gedurende 3 weken tot 1 maand niet in mijn huis kan wonen. De werken zijn inderdaad opgestart op 27/01/2020 en sindsdien woon ik in bij mijn moeder (ondertussen 5 maanden !).Op 28/01/2020 betaal ik een tweede voorschotfactuur van 60%, zodat alle kasten en toestellen geleverd kunnen worden (die vanaf levering mijn eigendom worden). ik heb dus al 90% van de oorspronkelijk berekende werken en materialen betaald!Bij de start van de werken en naarmate de werken vorderen, worden er verschillende fouten vastgesteld door mezelf en/of door de aannemer. U hebt daar een volledige lijst van ontvangen. Op 6/02/2020 stuur ik een 1e mail van dingen die nog moeten rechtgetrokken worden. Op 14/02/2020 stuur ik een 2e mail, met nieuwe opmerkingen. Op 19/02/2020 stuur ik een 3e mail, omdat ik op de vorige twee geen antwoord krijg. Op 26/02/2020 antwoordt u dat de ontbrekende toestellen en stukken voor de kasten eerstdaags zullen geleverd worden. De aannemer waarschuwt me dat hij niet meer wil werken zolang hij door u niet betaald is voor de reeds geleverde werken. Op 5/03/2020 komt u bij mij thuis en geeft verbaal toe dat er verschillende fouten gemaakt zijn in mijn dossier en dat dit al veel te lang aansleept. U stuurt een voorstel van nieuwe toestellen, om de verkeerd geleverde toestellen te vervangen. Op 23/03/2020 krijg ik bericht dat alle werken wegens Corona stilliggen en dat u me later zal contacteren met een heropstartdatum. Ondertussen is mijn huis onbewoonbaar en ben ik verplicht elders te logeren.Op 4/05/2020 stuur ik u opnieuw alle fouten die we op 5 maart samen oplijstten + alle nog uit te voeren werken + de vraag wanneer de werken heropstarten. Op 19/05/2020 stuurt u een mail met, naast elk punt dat ik aanhaal, wanneer de werken zullen gebeuren (fase 1 of fase 2) maar nog steeds zonder aanvangsdatum. Op 28/05/2020 stuur ik u een ultimatum: volledige uitvoering van de werken tegen 15 juni, anders dien ik klacht in via Testaankoop. Op 29/05/2020 belooft u me dat de nodige toestellen zullen geleverd worden in de week van 8/06/2020 en dat de aannemer me zal contacteren voor een juiste plaatsingsdatum. De aannemer bevestigt me dat ze 13/06/2020 verder komen werken en de geleverde toestellen komen plaatsen. Op 13/06 bericht de aannemer dat zijn mannen ter plaatse zijn, maar de spoelbak die moest geleverd worden niet. U bevestigt daarop dat de spoelbak eerstdaags zal geleverd worden. Na de werken op 13/06, om de plaatsing van de nieuwe dampkap voor te bereiden, ligt alles opnieuw stil. Op 19 juni stuur ik u nogmaals een mail om te vragen naar de vooruitgang van de werken en de uiteindelijke opleverdatum. Ondertussen heb ik niets meer van u gehoord.Gelieve de werken onmiddellijk terug op te starten en af te werken tegen ten laatste 30 juni 2020. Ter compensatie voor de fouten en vertragingen, vraag ik minstens dat u de volledige verfwerken van de bovenste verdieping op uw kosten laat uitvoeren. Indien u beide voorwaarden niet kan bevestigen, leg ik eerstdaags dit dossier neer bij de advocaat.