Terug

Problemen met renovatiewerken

Closed Openbaar

Buildsmart

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Buildsmart

22/06/2020

In juli 2019 ga ik akkoord met een voorstel van uw firma om een aantal renovatiewerken bij mij thuis te laten uitvoeren. Op 14/09/2019 betaal ik een eerste voorschotfactuur van 30%. Op 15/01/2020 bevestigt u dat de werken starten op 27/01/2020. Dit betekent dat ik gedurende 3 weken tot 1 maand niet in mijn huis kan wonen. De werken zijn inderdaad opgestart op 27/01/2020 en sindsdien woon ik in bij mijn moeder (ondertussen 5 maanden !).Op 28/01/2020 betaal ik een tweede voorschotfactuur van 60%, zodat alle kasten en toestellen geleverd kunnen worden (die vanaf levering mijn eigendom worden). ik heb dus al 90% van de oorspronkelijk berekende werken en materialen betaald!Bij de start van de werken en naarmate de werken vorderen, worden er verschillende fouten vastgesteld door mezelf en/of door de aannemer. U hebt daar een volledige lijst van ontvangen. Op 6/02/2020 stuur ik een 1e mail van dingen die nog moeten rechtgetrokken worden. Op 14/02/2020 stuur ik een 2e mail, met nieuwe opmerkingen. Op 19/02/2020 stuur ik een 3e mail, omdat ik op de vorige twee geen antwoord krijg. Op 26/02/2020 antwoordt u dat de ontbrekende toestellen en stukken voor de kasten eerstdaags zullen geleverd worden. De aannemer waarschuwt me dat hij niet meer wil werken zolang hij door u niet betaald is voor de reeds geleverde werken. Op 5/03/2020 komt u bij mij thuis en geeft verbaal toe dat er verschillende fouten gemaakt zijn in mijn dossier en dat dit al veel te lang aansleept. U stuurt een voorstel van nieuwe toestellen, om de verkeerd geleverde toestellen te vervangen. Op 23/03/2020 krijg ik bericht dat alle werken wegens Corona stilliggen en dat u me later zal contacteren met een heropstartdatum. Ondertussen is mijn huis onbewoonbaar en ben ik verplicht elders te logeren.Op 4/05/2020 stuur ik u opnieuw alle fouten die we op 5 maart samen oplijstten + alle nog uit te voeren werken + de vraag wanneer de werken heropstarten. Op 19/05/2020 stuurt u een mail met, naast elk punt dat ik aanhaal, wanneer de werken zullen gebeuren (fase 1 of fase 2) maar nog steeds zonder aanvangsdatum. Op 28/05/2020 stuur ik u een ultimatum: volledige uitvoering van de werken tegen 15 juni, anders dien ik klacht in via Testaankoop. Op 29/05/2020 belooft u me dat de nodige toestellen zullen geleverd worden in de week van 8/06/2020 en dat de aannemer me zal contacteren voor een juiste plaatsingsdatum. De aannemer bevestigt me dat ze 13/06/2020 verder komen werken en de geleverde toestellen komen plaatsen. Op 13/06 bericht de aannemer dat zijn mannen ter plaatse zijn, maar de spoelbak die moest geleverd worden niet. U bevestigt daarop dat de spoelbak eerstdaags zal geleverd worden. Na de werken op 13/06, om de plaatsing van de nieuwe dampkap voor te bereiden, ligt alles opnieuw stil. Op 19 juni stuur ik u nogmaals een mail om te vragen naar de vooruitgang van de werken en de uiteindelijke opleverdatum. Ondertussen heb ik niets meer van u gehoord.Gelieve de werken onmiddellijk terug op te starten en af te werken tegen ten laatste 30 juni 2020. Ter compensatie voor de fouten en vertragingen, vraag ik minstens dat u de volledige verfwerken van de bovenste verdieping op uw kosten laat uitvoeren. Indien u beide voorwaarden niet kan bevestigen, leg ik eerstdaags dit dossier neer bij de advocaat.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform