Maart 2023: We tekenen een offerte voor zonnepanelen en een thuisbatterij. De vertegenwoordiger beloofd ons om na 12 weken te komen plaatsen. We krijgen factuur 1 en betalen reeds 40 % van de hele som. Juni 2023 krijgen we een mail van een advocatenbureau met de vraag om geduldig te zijn.. Dat ze problemen hebben binnen het bedrijf met vanalles en dat ze alles op alles zetten om klanten toch te helpen. Ze garanderen ons ook dat al het materiaal voor hande is en dat ze het bouwverlof gaan doorwerken om alle klanten toch van dienst te kunnen zijn. Tussendoor hebben we nooit gemaild of gebeld omdat we dachten dat dit wel in orde ging komen. We kregen dan een mailtje met de plaatsingsdetails in juli 2023. Op dinsdag 29/08 komen ze dan ook onze zonnepanelen en thuisbatterij plaatsen. Doorheen de dag krijg ik een mail met het verzoek om de tweede tussenfactuur te betalen en dit te laten zien aan de mensen die hier aan het werk waren als bevestiging. ik betaal deze onmiddelijk. Op het moment dat de dakwerkers weg waren en de electricien nog bezig was, ga ik naar hem om de betaling te laten zien. Hij zei dat de omvormer die hij wou installeren al in gebruik was genomen vanaf maart 2023. Er waren ook al veel foutmeldingen te zien en er bleek al 1000 KWh op de teller te staan. Hij gaf ons dan ook de raad om deze gewoon nog NIET te gebruiken. De electricien gaat dus weg en wij kunnen onze zonnepanelen en onze thuisbatterij nog niet in gebruik nemen. Dus dit doen we dan ook niet. Diezelfde avond krijg ik een mail van Belgian Solar met de vraag voor mijn rijksregisternummer om mijn installatie aan te melden bij Fluvius en ze zeiden dat de keuring mij ging opbellen om te vragen wanneer ze konden komen. Ik antwoord diezelfde avond op de mail met de vraag hoe het verder moet met de omvormer... & ook wat ik moet doen met de keuring aangezien er nog niets te keuren viel... De ochtend erna 30/9 kreeg ik direct een telefoontje van de keuring. Zij wisten natuurlijk niet dat dit nog niet dat onze installatie niet in orde was. Ze gingen het on hold zetten en ik moet zelf terugbellen wanneer de installatie in orde is. De volgende dag kreeg ik weeral een mail en een telefoon van de keuring met terug een data om langs te komen. Dan heel lang aan de telefoon gehangen om dan uiteindelijk weeral mijn verhaal te doen dat het nog niet in orde is. Ik belde diezelfde dag 31/8 naar Belgian Solar. Na heel lang aan de telefoon te hangen in de wachtrij namen ze op en kreeg ik enkel te horen 'dat ze ermee bezig waren en dat dit met de leverancier moet besproken worden'. Hij ging mij diezelfde dag of ten laatste de dag erna bellen met hoe het nu verder ging verlopen. Tot op heden nog niets van gehoord.... Meermaals op verschillende tijdstippen heeeeel lang aan de telefoon in de wachtrij gehangen. Geen antwoord! Op geen enkel moment kan je ze bereiken. Op mails antwoorden ze ook niet. Na vele mails antwoorden ze op een 'boze' mail op maandag 11 september dat mijn vraag is doorgestuurd naar de dienst planning. Dat is het ook...