Terug

Problemen met loodgieter: excessieve bedragen en slecht werk

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. S.

Naar: Ecothermique

07/07/2020

Beste, Vorige week zocht ik een loodgieter om de joint van mijn keukenkraan te vervangen. Een werkje van 10 minuten, dus ik zocht online naar een loodgieter in de buurt. Na een korte zoekopdracht, kwam ik uit bij https://loodgietersantwerpen.be/ = loodgieter Mertens. De website ziet er erg betrouwbaar uit dus ik maak telefonisch een afspraak. Dat werd ook op een professionele manier gedaan, waardoor ik niet de reflex heb om een offerte te vragen – opnieuw, ik wist dat het over een zéér kleine opdracht ging. De dag erna konden ze al langskomen, helemaal goed. De loodgieter in kwestie heeft zo’n 10min werk gehad en schuift nadien een “interventiebon” onder mijn neus. Hier kon ik op lezen dat de kost hiervoor 215 euro was – 65 euro verplaatsingskost (voor een loodgieter uit Antwerpen al zéér excessief) en een forfaitair uurbedrag van +/-134 euro. Dat er een forfait geteld wordt voor kleine ingrepen, helemaal mee eens. Maar kort opzoekwerk leert mij dan een uurtarief van een loodgieter max. tot 70 euro gaat. Tel daar nog eens de btw bij en we zitten aan het totaalbedrag. Helemaal uit mijn lood geslagen probeer ik dit nog te bespreken met de loodgieter die thuis was, maar door zijn gebrekkig Nederlands was dat helaas niet simpel. Ik heb dus nog naar het bedrijf zelf gebeld maar daar werd ik heel kort en bondig doorverwezen naar het e-mailadres op de interventiebon. Door het zoeken naar dit e-mailadres besef ik dat er nog een tweede naam op de bon staat: Ecothermique Bvba / Sprl – een bedrijf dat vooral werkzaam is in Brussel / Anderlecht en de nodige negatieve reviews onder zijn naam heeft op Google. Ik geef hen nog het voordeel van de twijfel en stuur niet één, maar twee mails (eentje via de website en eentje via mijn mailadres) maar tot vandaag geven ze hier geen gehoor aan. Veel mensen hebben hetzelfde meegemaakt, kan je lezen in de reviews: er worden belachelijk hoge bedragen betaald voor kleine werkjes en ze worden – net zoals mij – eveneens afgescheept wanneer er contact wordt opgenomen. Het toppunt van dit alles is dat mijn kraan niet goed gemaakt is, opnieuw begint te lekken en ik dus op korte termijn een nieuwe loodgieter kan zoeken. Graag zou ik natuurlijk mijn geld terug zien, maar liefst van al zou ik willen dat niemand nog met deze mensen in contact moet komen en hetzelfde moet meemaken. Alvast bedankt!Met vriendelijke groeten,Ena Stevens


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform