Op 08 mei 2020 plaatsten wij via uw website (www.azalp.be) een bestelling voor een zwembad en accessoires met een totaalbedrag van 4638,84 Euro. Dit bedrag werd diezelfde dag nog naar uw rekening overgeschreven. Volgens uw website was de levertermijn 4 tot 6 weken maar via telefonisch contact werd ons gemeld dat het eerder 4 tot 5 weken zou zijn.Een deel van de bestelling (warmtepomp) werd onmiddellijk geleverd en is dus reeds ons bezit.Aangezien we het zwembad gaan ingraven heb ik alle graafwerken reeds uitgevoerd, tevens heb ik een stabilisé geplaatst, de elektrische schakelkast en bedrading voorzien en een betonnetje gegoten om de warmtepomp en filterinstallatie op te installeren.Kortom, we zijn volledig voorbereid om het zwembad te kunnen plaatsen.Gisteren, na enkele onbeantwoorde telefoontjes en emails kregen we van u bericht dat het zwembad momenteel niet meer leverbaar is (onzeker voor 2020) en dat daarom het order niet in behandeling is genomen!U hebt dus 6 weken gewacht om ons dit te melden, terwijl het totaalbedrag al gans die periode op uw rekening staat. Indien u 6 weken geleden open kaart zou hebben gespeeld zouden wij de bestelling niet geplaatst hebben en zou ik nooit tijd en geld in alle voorbereidingswerken hebben gestoken.Wij hebben juridisch advies ingewonnen bij testaankoop en er werd ons bevestigd dat het gaat over een éénzijdige verbreking van de verkoopsovereenkomst en dat we recht hebben op een fikse schadevergoeding, een snelle levering of een ander type zwembad.Graag een snelle reactie, zoniet wordt dit dossier overgenomen door de juridische dienst van testaankoop.reactie 1 Azalp: Geachte heer, mevrouw,Door de corona is het overal enorm druk, er is bijna geen zwembad meer te koop in Europa. Ook deze fabrikant van uw zwembad is ontploft met verkopen, daarom staan die zwembaden al maanden uit online (de levertijd online was toen 6-8 weken).Wat wenst u te doen met uw bestelling? We kunnen annuleren en maken natuurlijk het geld aan u over. Of we vragen de actuele levertijd op, dan mogen we u 50,- korting aanbieden.Hopelijk heeft u begrip voor deze vreemde tijd van corona die overal een enorme impact heeft. Natuurlijk onze excuses voor dit ongemak!Reactie 2 Azalp: Goedemiddag,Bedankt voor de mail.Het is een bestelling in corona tijd. Niks is dit jaar zeker. Het is een vervelende situatie maar we doen het met de zeer beperkte informatie die we krijgen.De producenten hebben maanden dichtgezeten. Er zijn 400% meer zwembaden verkocht.Er zijn restricties opgelegd aan fabrikanten die nu langzaam weer opstarten. U kunt alle schuld bij ons leggen, maar wellicht ook bedenken dat dit niet zomaar een jaar is. Het coronavirus was al enkele maanden op gang toen er een bad besteld werd.Dan zou u wellicht ook hebben kunnen weten (in het nieuws bijvoorbeeld) dat veel fabrieken dicht zijn.