Terug

Problemen met levering pallet

Closed Openbaar

Bouwdeal

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. R.

Naar: Bouwdeal

10/10/2022

Beste,• Op 20/08 hebben wij een bestelling geplaatst op jullie website, het gaat over 5 zakken lijm van telkens 25 kg en een primer van 10 liter. Ook hebben wij een waarborg moeten betalen van €15 omdat deze geleverd zou worden op een Europallet.• Op 30/08 werd deze bestelling plots aan de deur geleverd, wij hebben nooit communicatie of een Track & Trace ontvangen dat deze bestelling die dag geleverd ging worden ook al stond er in de mail van de bestelling dat we nog bericht zouden krijgen over de levering.Bij deze levering zagen we dat dit geen Europallet was en hebben dit ook gemeld aan de transporteur die dat ook bevestigd heeft op de leveringsbon. Met de veronderstelling dat de transporteur dit zou melden.• Na nog geen communicatie te hebben ontvangen hebben wij op 18/09 een mail gestuurd met de vraag wanneer we de terugbetaling van €15 zouden ontvangen aangezien dit geen Europallet was.• Op 19/09 kregen wij reactie terug met de vraag een foto te sturen van het palet. Diezelfde dag nog sturen wij een foto van de leverbon waar de transporteur zelf als opmerking had geschreven dat dit geen Europallet was.• Op 20/09 een reactie terug dat ze toch een foto willen van de stempels op het palet. Diezelfde dag sturen wij een foto van stempels op het palet.• Hier hebben wij geen reactie op gekregen en op 29/09 stuurden wij nog een herinnering, waar ook nooit antwoord op gekomen is.Intussen hebben wij meermaals telefonisch contact opgenomen maar telkens kregen wij zaken te horen als:• “Deze pallet net zoveel waard is als een Europallet.” (Hierbij meld ik als wij deze pallet zouden proberen in te leveren wij als reactie zullen krijgen dat dit GEEN Europallet is en wij hier geen geld voor zouden krijgen. Dus het is niet evenveel waard.)• Wij deze pallet naar jullie zouden kunnen brengen om onze €15 terug te krijgen (ik meld hier ook even bij dat de pallet niet in onze wagen past en het 115 km voor ons rijden zou zijn wij zijn dan meer geld kwijt aan brandstof dan dat de waarborg waard is).• Als wij een nieuwe bestelling zouden plaatsen dat jullie deze pallet wel terug zouden meenemen en de €15 terug krijgen (wij hebben niets meer nodig dus er komt geen volgende bestelling).• Dat de transporteur deze pallet normaal moest meenemen en dat zo wij onze €15 normaal hadden terug gehad. Zoals eerder aangegeven werden wij niet op de hoogte gebracht van de levering en waren wij toevallig aanwezig, de goederen zijn ± 135kg en was dus niet eventjes snel afgeladen om de pallet terug mee te geven ook is dit niet aangegeven geweest door de transporteur om deze terug mee te nemen. Wij hadden aangeboden aan de transporteur deze pallet terug mee te nemen maar dat heeft hij afgewezen wegens geen Europallet.• Op 10/10 nog een laatste keer telefonisch contact gehad en kregen we iemand aan de lijn die zei dat alles via mail moest en wij vermoedelijk een foutief e-mail adres gebruikt hebben (wat niet kan want zoals boven beschreven kregen we in het begin wel reactie) en dat er altijd €15 aangerekend word voor een pallet, deze niet altijd Europalleten zijn en dat dat normaal is, dat wij deze niet kunnen terugbrengen voor €15, de transporteur deze niet mag meenemen en hing van plots op.Wij hebben al het mogelijke gedaan om de communicatie goed te laten verlopen en genoeg bewijs geleverd.Graag zouden wij die €15 terug gestort zien, er staat op de bestelbon dat dit een Europallet ging zijn en er is dus foutief geleverd geweest.Bedankt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform