Terug

Problemen met keuring zonnepanelen en batterij

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: Certinergie

18/01/2023

Wij (2 gezinnen) lieten onze zonnepanelen en batterij (die geïnstalleerd werden door Sfelek BVBA op 14/12/2022) keuren door Certinergie op 20/12/2022. Deze keuring verliep vlot, alles was technisch in orde. Enkel een aantal documenten ontbraken, maar die konden we via mail bezorgen, dan kon het dossier volledig in orde gebracht worden en afgewerkt worden voor eind 2022. De keurder van Certinergie zou ons nog laten weten welke documenten we dienden na te leveren. Wij hebben echter talloze malen contact opgenomen met Certinergie om te weten te komen welke documenten zij nog wensten. Er werden ons via verschillende mensen verschillende en tegenstrijdige antwoorden bezorgd. Ondanks het bezorgen van een 10-tal documenten en de vraag omtrent feedback hierover is onze keuring niet-conform verklaard, gezien ontbrekende en niet-conforme documenten. Verloop van de situatie:Wij hebben een zeer uitgebreide dag tot dag situatie genoteerd, die we kunnen bezorgen indien gewenst. Ook hebben we alle e-mails, what's app berichten en telefoongesprekken bewaard. Gezien de tegenstrijdige berichten van Certinergie, het onvermogen om de juiste documenten te benoemen die ze nodig hadden en de slechte bereikbaarheid en communicatie hebben wij, ondanks al onze moeite, geen keuring kunnen bemachtigen voor 31/12/2022. - Het eendraadschema was aanwezig. Op 30/12 werd ons gezegd dat dit niet conform was. Nadien kregen, noch wij, noch de installateur een antwoord op de vraag waarom die niet conform was. Gezien andere keuringsfirma’s dit wel als conform beschouwden. - Er werd pas heel laat vermeld dat we een installatieplan nodig hadden. Ook hier werd ons niet gezegd, ondank ons aandringen, wat dit inhield. Ook de installateur kreeg hierop geen antwoord.- Het is, volgens ons, niet aan de klant om op de hoogte te zijn van elk detail aangaande de keuring. Nadien hebben we ons meermaals (!) geïnformeerd bij Certinergie, zonder resultaat. Ook hebben we talrijke documenten bezorgd, zonder feedback of deze documenten diegene waren die ze wensten. - Er werd duidelijk gezegd dat onze keuring in orde was en dat ze ons gingen doorgeven welke documenten ontbraken, zodanig dat wij deze konden bezorgen. Echter dit gebeurde niet, ondanks 10-tallen contacten van onze kant. Wij wensen nogmaals met u contact op te nemen om tot een oplossing te komen. Kunnen wij onze keuring (gezien deze technisch in orde was op 22/12/2022) nog laten valideren en zo genieten van de premievoorwaarden van 2022.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform