Beste, op 11/07/2022 heb ik een groepsreis (Albanie-Montenegro-Kosovo) bij jullie geboekt, met als grote troef: een zeer ervaren gids die de streek, taal, cultuur en de bergen als zijn broekzak kent. Op 11/08/22 ontvang ik de reisfiche, met vermelding van bovengenoemde gids. 22/08/22 krijgen we nogmaals een mail met de deelnemerslijst en dezelfde reisfiche. Achteraf blijkt dat er in de laatste reisfiche een andere reisleider vermeld staat, je leest er gewoon over, de rest van de info is dezelfde. Hier is niet open over gecommuniceerd, het lijkt bewust niet open getrokken te worden. Groot is dan ook mijn verbazing dat er opeens een andere gids in de luchthaven staat. De man blijkt de streek totaal niet te kennen, heeft geen verhalen, geen contact met de lokale bevolking, heeft zelfs geen kaartmateriaal en de GPS-tracks blijken niet te kloppen.Na de inloop wandeling kom ik doodziek in het guesthouse aan, ik kruip onmiddellijk in bed, ik heb zeer hoge koorts. De gids onderneemt NIETS om me te helpen, geen dokter, geen vragen of het wel gaat, ... De volgende dag vertrekt de groep voor een 5-daagse tocht. Er is nog een deelnemer ziek en we blijven met 2 in het guesthouse. Aan mijn medereiziger verzekert de gids dat we op dag 7 terug kunnen aansluiten bij de groep, dat we achterna kunnen komen met de hoofdbagage. Mijn medereiziger informeert de dag nadien bij de mensen van het guesthouse wanneer ze de bagage gaan brengen. De bagage blijkt al weg te zijn. Hij geeft dit via sms door aan onze reisleider. Zijn reactie: tijd brengt raad..om vervolgens niets meer van de reisleider te horen. Hij regelt en betaalt dan maar zélf vervoer (150€) om toch nog een paar dagen mee te kunnen stappen. Ik voel me nog te zwak, dus reis niet achterna. Ook ik hoor de hele periode niets van de reisleider. Op dag 10 komt de groep terug aan in het guesthouse waar ik al die tijd gebleven ben. Ik moet zélf een gesprek met de reisleider vragen, hij doet alsof er niets aan de hand is. In dat gesprek krijg ik te horen dan ik mijn extra nachten in het guesthouse zélf moet betalen (245€). Hoezo? Waarom zijn mijn nachten in de andere guesthouses niet geannuleerd? Indien ik een dokter had kunnen zien op de eerste dag van mijn ziekte, had ik mogelijks nog een aantal dagen kunnen deelnemen aan de reis. Nu heb ik helemaal niet kunnen deelnemen, op dag 11 is onze terugvlucht.Ook op de weg naar de luchthaven loopt er nog van alles mis, een 10e persoon in een busje van 9, moeten betalen voor eten van de chauffeur én zijn (ongevraagde) vader, worden we opgelicht in het restaurant, ... en de gids doet niets, we moeten maar betalen.Na een mail van mij naar het Zuiderhuis (13/09/22) krijg ik op 15/09/22 telefoon van een medewerker van het Zuiderhuis: ze nemen mijn mail zeer ernstig, maar willen intern eerst iedereen horen. Vandaag, ruim 1 week later heb ik nog steeds geen voorstelling tot een oplossing mogen ontvangen. Het is blijkbaar toch niet zo belangrijk.Ik heb gekozen voor een groepsreis om van steun en begeleiding te kunnen genieten, maar geen van beide heb ik gehad. Ik heb alles alleen moeten uitzitten, betalen, regelen.De grote troef van de reis, de gids, was er niet, dus de enige juiste oplossing in mijn ogen was deze reis annuleren, wat niet gebeurd is. We hebben een noodoplossing opgedrongen gekregen (die geen oplossing was, de gids had geen enkele toegevoegde waarde).Ik wens met klem te benadrukken dat dit niet de reis was die ik geboekt had.Met beleefde groet