Het is ongeveer 3 maanden geleden dat ik een eerste klacht indiende tegen de boekhoudkundige dienst van het AZ Sint Lucas in Gent.Telefonisch is er mij toen van alles wijsgemaakt maar nu moet ik voor dezelfde feiten opnieuw een klacht indienen!Het gaat dus nog steeds om problemen met niet geleverde post.Behalve dat ik de betalingsuitnodiging misloop en uiteindelijk boetes moet betalen en men er zelfs al mee dreigde om mij verdere zorg te ontnemen misloop ik ook mijn attesten voor terugbetaling van de mutualiteit en hospitalisatieverzekering!Dat postnummers die voor meer dan één woonplaats gebruikt worden voor problemen zorgen is bij het ziekenhuis gekend.“Vooral 9050 Ledeberg – Gentbrugge is in vele gevallen een probleem”, zeggen zij.“Je bent zeker niet de enige”.Het ziekenhuis schuift dit probleem door naar de post ze lieten verstaan dat zijzelf daar niets kunnen aan doen.Later ontglipte het de mevrouw van de boekhouding dat dit wel kan maar dat dit veel geld kost…Dit ziekenhuis verzuimt dus haar verantwoordelijkheid daarrond op te nemen en laat dus veel liever hun patiënten het gelach betalen.De afhandeling van de facturatie wordt tevens uitbesteed aan een derde dus ook daar heeft het ziekenhuis geen vat noch controle over, zeggen zij.Na mijn eerste klacht werden mij 4 nieuwe facturen over de reeds betaalde facturen toegestuurd.Nergens stond er duidelijk vermeld dat deze betaald waren of dat het een kopie was wel stond er een een gestructureerde mededeling op.Van die 4 eerste consultaties waren er maar voor 2 de attesten voor terugbetaling bijgevoegd!Tot op heden ontbreek ik dus nog van 2 consultaties waarover mijn eerste klacht ging de attesten.Van de laatste (5e consultatie) heb ik ook nooit een attest gekregen.Vandaag (22/10/21) heb ik een nieuwe consultatie benieuwd wat dat wordt en of men weer dreigt mij de zorg te ontnemen.Aangezien dit probleem blijft duren riskeer ik ook nog eens gesanctioneerd te worden of de terugbetaling te ontlopen door de mutualiteit voor het te laattijdig indienen van de (niet verkregen) attesten.Bovendien bleek achteraf van de telefonische uitleg die ik kreeg meerdere zaken niet te kloppen.B.v. dat men aan 1 postnummer maar 1 gemeente/stad kan koppelen en dat mailen niet mogelijk is.Bij de aanmaning die ik laatst ontving is dit blijkbaar toch aangepast.Tevens kreeg ik een mail met de vraag om mijn mailadres te mogen gebruiken (al wordt daar blijkbaar niets mee gedaan).Ik vraag aan Test-Aankoop volgende zaken te eisen:1. ik onmiddellijk uit hun lijst van wanbetalers gehaald wordt.2. het onmiddellijk opsturen van alle benodigde attesten.3. vrijstelling van betaling van de openstaande factuur en de nog komende i.v.m. de behandeling van deze specifieke behandeling zolang alle terugbetalingen van de mutualiteit en hospitalisatie niet geregeld is.4. Dat bij niet terugbetaling van de mutualiteit en hospitalisatie dit ziekenhuis hiervoor opdraait.5. Dat als de werking van het ziekenhuis niet geregeld raakt zij alle kosten dragen om te kunnen uitwijken naar een andere/betere zorgverlener.6. Aangezien bij mijn vorige klacht alle communicatie telefonisch gebeurde en vele meegedeelde zaken niet even correct bleken te zijn vraag ik dat de communicatie via Test-Aankoop én schriftelijk gebeurt.Ik hoop dat hiervoor een vlugge en definitieve oplossing komt!